خانهاخبار
تلویزیون‌های Mini LED سامسونگ احتمالا سال آینده از راه می‌رسند

تلویزیون‌های Mini LED سامسونگ احتمالا سال آینده از راه می‌رسند

بر اساس گزارش‌های جدید به نظر می‌رسند که فرآیند تولید قطعات لازم برای تلویزیون‌های Mini LED سامسونگ به تعویق افتاده و این محصولات در سال آینده میلادی راهی بازار می‌شوند.
۱۳۹۹/۶/۴

چند سالی است که فناوری LED به دنیای تلویزیون‌های هوشمند راه پیدا کرده و حالا شرکت‌ها به‌سراغ نمونه‌ای پیشرفته‌تر از این فناوری به‌نام Mini LED رفته‌اند. با وجود این‌که برخی از برندهای چینی همین حالا هم تلویزیون‌هایی با پنل Mini LED را در بازار می‌فروشند، اما انتظار داریم که سامسونگ خط تولید مدنظر خود را در سال آینده راهی بازار کند.

این غول کره‌ای در حال حاضر دو خط تولید تلویزیون پریمیوم دارد که یکی از فناوری QLED و دیگری از Micro LED استفاده می‌کند. در نتیجه، خط تولید تلویزیون‌های Mini LED به‌عنوان عضو سوم به این فهرست اضافه خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ الکترونیکس مشغول توسعه تلویزیونی با Mini LED است که از ال‌ای‌دی‌های کوچکی با اندازه ۱۰۰ تا ۳۰۰ میکرومتری استفاده می‌کند. هر کدام از این ال‌ای‌دی‌ها به‌صورت جداگانه نور پس‌زمینه دارند. در نتیجه، وقتی آن‌ها را نزدیک به هم می‌چینید و به‌عنوان منبع نوری استفاده می‌کنید، صفحه نمایش روشن‌تر و خروجی تصویر شفاف‌تر به نظر می‌رسد.

سامسونگ ظاهرا می‌خواهد سال آینده دو میلیون تلویزیون Mini LED بسازد. این شرکت با استفاده از فیلتر QD و فناوری Mini LED، محصولات جدید خود را در جایگاهی بالاتر از تلویزیون‌های QLED قرار می‌دهد. با این حال، هدف اصلی آن‌ها توسعه تلویزیون‌های Micro LED است که پیش‌تر نمونه‌های محدود و گران قیمت آن را در نمایشگاه CES 2020 دیده بودیم.

به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد داشته تا تولید قطعات لازم برای این تلویزیون‌ها را در نیمه اول امسال تکمیل کند و در نیمه دوم سال به سراغ عرضه تجاری آن‌ها برود. ولی حالا گزارش‌ها از این موضوع حکایت دارند که تولید این قطعات هنوز شروع نشده و بنابراین عرضه محصولات تا سال آینده به تعویق می‌افتد.

سامسونگ دیسپلی در تلاش است تا نمایشگرهای کوآنتوم دات (QD) را برای تلویزیون‌های پریمیوم این شرکت آماده کند. انتظار می‌رود که تولید انبوه این پنل‌ها از سال آینده آغاز شود. با این حال، هنوز باید صبر کنیم تا ببینیم که قیمت‌گذاری این تلویزیون‌های Mini LED و Micro LED به چه صورتی انجام خواهد گرفت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

maryam abdi

۱۳۹۹/۷/۱۹
سلام .
وارد بازار شده ایا ؟ قیمت <a href="https://sols-kala.ir/2-million-samsung-mini-led-tvs-samsungs-sales-target-in-the-new-year/" rel="nofollow">تلویزیون سامسونگ Mini-LED</a> چنده ؟؟