خانهاخبار
نگاهی عمیق به دوربین P40 Pro (حسی زیبا در طول یک روز استفاده از دوربین P40 Pro)

نگاهی عمیق به دوربین P40 Pro (حسی زیبا در طول یک روز استفاده از دوربین P40 Pro)

این گوشی خانواده پی هوآوی همانند نسل‌های پیشین خودش حرف‌هایی بسیار در بخش دوربین دارد که در این مقاله با هم با نگاهی دقیق‌تر به دوربین می‌بینیم که در طور یک روز چه حس و حالی را به کاربر منتقل می‌کند.
۱۳۹۹/۶/۲

هوآوی P40 Pro یکی از گوشی‌های مطرح در بازار است که حرف های خیلی زیادی برای گفتن در بخش دوربین خودش دارد. خانواده پی همیشه جزو گوشی‌های مطرح و نوآور در بخش دوربین بوده و هستند و در این نسل هم هوآوی هر چه در چنته داشته برای دوربین رو کرده است. در این مقاله به طور کامل وارد دوربین این گوشی می شویم و با هم می بینیم که در یک روز اگر بخواهید با دوربین این گوشی زندگی کنید چه حسی را به شما منتقل می‌کند.

ابتدا در مورد سخت افزار دوربین صحبت کنیم. اولین چیزی که در مورد دوربین این گوشی می توان گفت و باعث متمایز شدن آن از رقبا می شوید همکاری نزدیکی است که هوآوی با برند خوش نام لایکا دارد برای تولید لنزهای این گوشی.

image

از نظر چیدمان لنزها هر لنزی که در طول یک روز به آن نیاز پیدا می‌کنید در این گوشی در نظر گرفته شده است. اولین لنز، که لنز اصلی دستگاه است، این لنز که با نام اولترا ویژن شناخته می‌شود سنسور 50 مگاپیکسلی با اندازه بزرگ 1/1.28" دارد. از نظر اندازه این سنسور حتی از سنسور 108 مگاپیکسلی اس 20 اولترا هم بزرگ تر است. نکته خیلی مهم در مورد این لنز و سنسورش این است که از فیلتر RYYB برای آن در عوض فیلتر RGGB استفاده شده این یعنی ساب پیکسل های سبز جای خودشان را به ساب پیکسل های زرد داده اند و در نتیجه شاهد این هستیم که نور بیشتری توسط سنسور دریافت می‌شود و می‌توانید از از قابلیت HDR بهتر استفاده کنید در ضمن اینکه در نور کم و زمانی که قصد عکاسی در نور کم را دارید خیالتان راحت تر است.

image

نمونه عکس P40 Pro در حالت معمولی

سیستم فوکوس خودکار در دوربین پی 40 پرو بسیار بهبود پیدا کرده و به همین سبب می‌توانید در هنگام عکاسی و فیلم‌برداری با تاخیر کمتری و البته با کیفیت بیشتری فوکوس بکشید.

عکاسی در نور روز با این گوشی حس مقتدرانه ای به شما می‌دهد و این حس اعتماد را برایتان ایجاد می‌کند که امکان ندارد هیچ جزئیاتی را از دست بدهید و در واقع هم به همین منوال است.

امکان فیلم‌برداری در رزولوشن 4K با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه ایجاد شده است که به طور طبیعی در نرخ فریم 30 فریم در ثانیه زوم بهتری را تجربه می‌کنید.

 

یکی از دوست‌داشتنی‌ترین لنزها در دوربین‌های موبایلی لنز اولترا واید است که جای خودش را در بین گوشی‌های هوشمند پیدا کرده. در P40 Pro این لنز سنسوری 40 مگاپیکسلی دارد تا بتوانید در تمامی شرایط بهترین تصویر ممکن را توسط آن ثبت کنید. هوآوی به این لنز ساین کمرا می‌گوید که به سبب نسبت ابعادش این نام را روی آن گذاشته.

image

نمونه عکس P40 Pro در حالت اولترا واید

در نور روز که می‌خواهید از محیط‌های مختلف از جمله محیط‌هایی مانند فضاهای باز عکاسی کنید یا فیلم بگیرید توصیه هوش مصنوعی گوشی و البته توصیه ما هم این است که حتما از لنز اولترا واید استفاده کنید تا تاثیر آن را در ثبت لحظات و وقایع به خوبی مشاهده و درک کنید.

زمانی که با لنز اولتراواید عکاسی می‌کنید فضای بیشتری را در اختیار دارید و جزئیات متنوع‌تری توسط دوربین ثبت می‌شوند و دید دوربین به دیدی که شما از منظره دارید خیلی خیلی نزدیک تر می‌شود.

فیلم‌برداری با لنز اولترا واید هم بسیار لذت‌بخش‌تر از حالت عادی است و تجربه بی‌نظیری را در اختیار شما می‌گذارد که تا کنون تجربه نکرده‌اید. فیلم‌برداری در این حالت حس عجیبی را به همراه می‌آورد و زمانی که بعدا به ویدیوی گرفته شده نگاه می‌کنید حس بهتری از شرایط به شما منتقل می‌شود به سبب اینکه فضای بیشتر و جزئیات متنوع‌تری توسط لنز ثبت می‌شود.

 

لنز تلفوتو لنز دوست داشتنی دیگری است که هوآوی برای این گوشی استفاده کرده. این لنز در P40 Pro سنسور 12 مگاپیکسلی دارد. در این لنز شما سنسور را نمی‌بینید و در حقیقت سنسور پشت چند لنز مخفی شده و نور برای اینکه به سنسور برسد از چند المنت اپتیکال عبور می‌کند. این لنز با این چیدمان به کاربر امکان می‌دهد بتواند تا 5 برابر زوم اپیتکال را روی این گوشی تجربه کند که در نتیجه می‌شود زوم 5 برابری بدون کوچکترین افت کیفیت و زوم 50 برابری دیجیتال که زوم جذابی است اما افت کیفیت هم دارد. زوم 10 برابری هم یکی از زوم‌های دوست داشتنی در این گوشی به حساب می‌آید که به کمک آن می‌توانید عکس‌هایی با افت کیفیت بسیار پایین تهیه کنید.

image

1x

 

image

10x

 

image

50x
 

لنز بعدی یک لنز تایم آو فلایت است که تنها وظیفه آن تشخیص عمق در جداسازی بهتر سوژه از پس زمینه در عکس‌های پرتره نیست و می‌تواند در فوکوس بهتر هم کمک کند.

image

دوربین سلفی هم در این گوشی سنسور 32 مگاپیکسلی را در خودش می‌بیند که به شما کمک می‌کند در کنار لنز تایم آو فلایتی که برایش در نظر گرفته شده عکس‌های سلفی با جزئیات خوب تهیه کنید در عین حال که می‌توانید در گرفتن عکس‌های سلفی بوکه هم به خوبی روی آن حساب کنید. در بخش دوربین سلفی هم پی 40 پرو می‌تواند مانند یک همراه دوست داشتنی برای شما عمل کند. این امکان را دارید در شرایط نوری مختلف عکس‌هایی شفاف با کمک دوربین سلفی بگیرید و در گرفتن عکس‌های بوکه هم بسیار کم‌اشتباه است.

image
  
image

در نهایت زمانی که روز تمام می‌شود و به شب می‌رسید باز هم نیازی نیست که نگران باشید زیرا پی 40 پرو توانایی بالایی در ثبت تصاویر در نور کم دارد. همان‌طور که اشاره کردیم سنسور اصلی این گوشی از تکنولوژی RYYB استفاده می‌کند که باعث می‌شود ساب پیکسل‌های زرد 40 درصد نور بیشتری دریافت کنند و در نتیجه عکس‌هایی می‌توانید تهیه کنید که مانند نور روز روشن است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

علی

۱۳۹۹/۶/۲
برای ایران هم گوشی های چینی می مونه
حسی زیبا در طول یک ...
واقعا ?‍♂️?

محمدعلی

۱۳۹۹/۶/۲
شاید اگر در کنار دوربین سایر پرچمداران مقایسه میشد، درک بیشتری میشد از این موضوع داشت.

صلح طلب

۱۳۹۹/۶/۲
در مجموع خیلی خوب به نظر نمیاد، خصوصا فیلم برداریش