خانهاخبار
شیائومی فناوری ساخت تلویزیون شفاف Mi TV LUX را تشریح کرد

شیائومی فناوری ساخت تلویزیون شفاف Mi TV LUX را تشریح کرد

شیائومی اخیرا اطلاعاتی را درباره تلویزیون جدید خود به‌اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد این صفحه شفاف چگونه ساخته شده است.
۱۳۹۹/۵/۲۹

عده‌ای معتقدند که شیائومی تقلیدکننده محصولات شرکت‌های دیگر است اما این غول چینی در چند سال اخیر با محصولات نوآورانه خود به‌خوبی توانسته پاسخ این منتقدان را بدهد. سری گوشی‌های می میکس بارزترین نمونه این قضیه است و تلویزیون جدید آن‌ها یعنی نسخه تازه Mi TV LUX نیز با پنل شفاف خود نشان می‌دهد که شیائومی در ارائه فناوری‌های جدید چیزی از رقبا کم ندارد.

image

اگر برایتان سوال است که شیائومی چطور توانسته تلویزیونی با صفحه نمایش شفاف بسازد، بخت با شما یار است، چون این شرکت اخیرا جزئیاتی را درباره نحوه طراحی این تلویزیون به اشتراک گذاشته است. این جزئیات نشان می‌دهد که چگونه شیائومی قطعات موردنیاز دستگاه را که معمولا در پنل پشتیبانی تلویزیون‌ها قرار می‌گیرد به پایه آن منتقل کرده تا بتواند پنلی شفاف بسازد.

image

پردازنده، تجهیزات صوتی و سایر قطعات الکترونیکی Mi TV LUX که عملکرد صحیح این تلویزیون را ممکن می‌کنند در پایه آن قرار گرفته‌اند. این پایه دارای کانالی برای انتقال حرارت است و از شبکه‌های تهویه هوا بهره می‌برد تا دما را کنترل کند.

image

شیائومی برای پنل این تلویزیون از OLED استفاده کرده است، چون برخلاف پنل‌های شفاف LCD نیازی به نور پس‌زمینه ندارد. ولی پنل‌های OLED ذاتا شفاف نیستند. در نتیجه، این شرکت ماتریس RGBW تلویزیون خود را به شکل منحصر به‌فردی طراحی کرده که باعث می‌شود فقط نصف پنل دربرگیرنده پیکسل‌ها باشد و نصف دیگر آن شفاف است. پیکسل‌های موجود در این پنل چنان ماهرانه طراحی شده‌اند که از فاصله مناسب نمی‌توانید آن‌ها را ببینید و شکاف میانشان چنان کم است که قابل تشخیص نیستند.

image

پنل نمایش Mi TV LUX شیشه‌ای ۵۵ اینچی است که با استفاده از چسب UV به پنل OLED وصل می‌شود و آن را در جای خود محکم نگه می‌دارد. این تلویزیون در اطرافش فریم فلزی باریکی دارد که دورتادور شیشه را می‌گیرد و استحکام بدنه دستگاه را افزایش می‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)