خانهاخبار
چطور بهترین لپ تاپ را موقع خرید انتخاب کنیم؟

چطور بهترین لپ تاپ را موقع خرید انتخاب کنیم؟

میشه موقع خرید هر وسیله باید ویژگی ها و هدف خودمان از خرید یک وسیله را بسنجیم و برای آن عاقلانه هزینه کنیم.
۱۳۹۹/۵/۲۹

میشه موقع خرید هر وسیله باید ویژگی ها و هدف خودمان از خرید یک وسیله را بسنجیم و برای آن عاقلانه هزینه کنیم.

اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که ما قصد انجام چه کارهایی را با لپ تاپ خود داریم، کارهای تخصصی و حرفه ای میخواهیم انجام دهیم یا کارهای روزانه و خانگی. مورد بعدی که بر قیمت لپ تاپ تاثیر گذار است برند و اندازه لپ تاپ است که در اینجا توضیح میدهیم.

در اینجا ما لپ تاپ ها را در سه دسته تقسیم بندی میکنیم:

  • 11 تا 12 اینچ: معمولا سبک ترین لپتاپ ها دارای این ابعاد هستند و دارای وزنی بین 1.2 تا 1.5 کیلو گرم هستند.
  • 13 تا 14 اینچ: این ابعاد بهترین ابعاد لپتاپ قابل حمل هست که خب معمولا دارای وزنی کمتر از 1.8 کیلو گرم هستند.

15 تا 16 اینچ: رایج ترین ابعاد برای لپتاپ همین ابعاد است که معمولا وزنی حدود 2 تا 3 کیلو گرم دارند و اگر صفحه نمایش بزرگی میخواهید و خیلی قصد جابجا کردن سیستم خود را ندارید گزینه‌ی مناسبی برای خرید است و اگر لپتاپ های با سایز بزرگتری بخواهید میرود جز دسته لپتاپ هایی که خیلی قابل جابجایی نیستند و همچنین از قدرت پردازش بالایی برخوردارند.

image

مهم ترین عامل در تعیین قیمت لپ تاپ

 

مهم ترین عوامل در تعیین قیمت لپ تاپ مقدار رم و ظرفیت پردازنده یا CPU است که در قیمت گذاری آن دخیل است این مورد حتی در هنگام خرید تلفن همراه نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر با کمتر از 200 دلار میتوانید لپتاپ های خوب با کارایی مناسب خریداری کرد. (به دلیل نوسانات قیمت ارز، ما قیمت لپ تاپ ها را به دلار بیان میکنیم) مانند کروم بوک ها یا سیستم های ویندوزی سطح پایین اما اگر قصد دارید بیشتر هزینه کنید و قابلیت بیشتری دریافت کنید گزینه‌‌های بیشتری پیش روی شماست. با توجه به بازار کنونی و به دلیل نوسانات قیمت ارز، ما قیمت لپ تاپ ها را به دلار بیان میکنیم شما میتوانید با ضرب ساده، این قیمت ها را به دست آورید.

  • 300 تا 600 دلار

در این بازه قیمت میتوانید یک لپتاپ با پردازنده‌ی اینتل Core i5 یا AMD A8  با رم 4 تا 8 گیگابایت و یک درایو 500 گیگابایتی که مشخصات قابل قبولی هستند خریداری کنید. این دسته از لپ تاپ ها برای مصارف خانگی و معمولی مناسب هستند.

  • 600 تا 900 دلار

با این مقدار پول میتوانید به سراغ لپتاپ های قوی تر با طراحی خاص تری بروید، معمولا Core i7 هستند و از نسل هفت یا هشت، همچنین با رم های 8 یا 16 مدل DDR4 که نسبت به رم های DDR3 سرعت بیشتر و مصرف برق کمتری دارند که مصرف باطری شما را کاهش میدهد.

  • بیش از 900 دلار

در این بازه قیمت، لپ تاپ ها  خیلی قوی تر خواهند شد و در دسته بندی گیمینگ طبقه بندی می شوند. در این اینگونه لپ تاپ ها، تمرکز بر قدرت پردازنده و سرعت آن و رندر های صفحه است.

خرید لپ تاپ یکی از سخت ترین کار ها در دنیای امروزی است، مدل ها و جزییات بسیار زیادی در حال حاضر در بازار موجود است. بهترین روش بررسی لپ تاپ ها است تا به بهترین مدل برسید. یکی از مهم ترین کارهایی که میتوانید موقع خرید انجام دهید توجه به نظرات کاربران دیگر است. معمولا کسانی که قبلا از یک وسیله استفاده کرده اند نظرات خیلی خوبی به شما خواهند داد. در فروشگاه اینترنتی کالاوما شما میتوانید آخرین نظرات خریداران را ببینید و بررسی لپ تاپ های مختلف را مطالعه کنید و پس از انتخاب، لپ تاپ مورد نظر خود را با بهترین قیمت و ضمانت اصالت کالا و همچنین گارانتی معتبر، درب منزل تحویل بگیرید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)