خانهاخبار
آپدیت جدید Google Maps با رنگ و بوی تازه‌ای از راه خواهد رسید

آپدیت جدید Google Maps با رنگ و بوی تازه‌ای از راه خواهد رسید

نرم‌افزار نقشه و مسیریابی گوگل به زودی با رنگ بندی جذابی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
۱۳۹۹/۵/۲۹

اپلیکیشن Google Maps چندین سال است که به صورت کاملا مستقل، در عرصه نقشه و مسیریابی یکه تازی می‌کند و با وجود رقبایی مانند Apple Maps همچنان با قدرت به کار خویش ادامه می‌دهد. طراحان و توسعه دهندگان این اپلیکیشن به مرور زمان، قابلیت‌های جدید و جذابی را به آن اضافه می‌کنند و به این ترتیب، کاربران بیشتری به سمت استفاده از این نرم‌افزار جذب می‌شوند.

گوگل در طراحی اپلیکیشن Google Maps از الگوریتم و رنگ بندی خاصی استفاده کرده است که به کمک آن، تفاوت‌های محسوسی بین نقاط مختلف با شرایط جغرافیایی متفاوت دیده می شود.

image

حالت قدیمی Google Maps

image

حالت جدید Google Maps

نتیجه استفاده از این الگوریتم و رنگ بندی خاص، باعث می‌شود تا با یک نقشه جذاب و کاربردی روبرو شویم که استفاده از آن نیز به طرز شگفت انگیزی راحت خواهد بود. رودخانه‌ها، دریا و اقیانوس‌ها به رنگ آبی، سواحل و کویرها به رنگ برنزی و فضاهای جنگلی به رنگ سبز نمایش داده می‌شوند.

بر اساس اعلام گوگل، رنگ بندی اپلیکیشن Google Maps ظرف روزهای آتی با تغییراتی روبرو خواهد شد و تفکیک خیابان‌ها، چهارراه‌ها، بزرگراه‌ها و مواردی از این قبیل از یکدیگر بسیار آسان‌تر انجام پذیر است.

image

 

به این ترتیب به زودی امکان تشخیص خیابان، خطوط عابر پیاده و مواردی از این قبیل برای کاربران به دلیل بیشتر شدن جزئیات و دقت در طراحی نقشه، راحت‌تر خواهد شد. اضافه شدن این ویژگی به Google Maps از شرهای لندن، نیویورک و سان فرانسیسکو آغاز شده و به مرور به شهرها و کشورهای دیگر نیز خواهد آمد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که تغییرات جدید نرم‌افزار Google Maps و تغییرات در رنگ بندی عوامل مختلف از جمله خیابان، چهارراه، خطوط عابر پیاده، بزرگراه و ... چه زمانی روی کشورمان اثر خواهد گذاشت و در نهایت متوجه خواهیم شد که کشور ایران، در کدام قسمت لیست مد نظر مسئولان Google Maps قرار گرفته است.

آیا شما هم از جمله کاربران و استفاده کنندگان از گوگل مپس هستید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)