خانهاخبار
پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر تابستان سال آینده متوقف می‌شود

پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر تابستان سال آینده متوقف می‌شود

بر اساس اطلاعیه جدید مایکروسافت، این شرکت از مرداد ماه سال 1400 دیگر از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نخواهد کرد.
۱۳۹۹/۵/۲۹

مایکروسافت دقیقا یک سال دیگر ناقوس مرگ اینترنت اکسپلورر را به‌صدا در می‌آورد. این شرکت در اطلاعیه‌ای در بلاگ رسمی مایکروسافت ۳۶۵ اعلام کرد که اینترنت اکسپلورر ۱۱ از تاریخ ۱۷ اوت ۲۰۲۱ دیگر در بسیاری از سرویس‌های این شرکت از جمله اوتلوک، وان‌درایو، آفیس ۳۶۵ و غیره پشتیبانی نخواهد شد. کار این مرورگر در سرویس Teams خیلی زودتر یعنی در تاریخ ۳۰ نوامبر به پایان می‌رسد.

با این حال، اینترنت اکسپلورر هنوز به‌طور کامل از دسترس خارج نمی‌شود و مشخص نیست که چه زمانی شاهد حذف آن از روی ویندوز ۱۰ خواهیم بود. پس شرکت‌ها هنوز می‌توانند با کمک این مرورگر به صفحات وب دسترسی داشته باشند.

تصمیم جدید مایکروسافت فقط به اینترنت اکسپلورر ختم نمی‌شود و نسخه قدیمی مرورگر اج را هم در بر می‌گیرد. بر این اساس، از تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۱ نسخه قدیمی اج که هنوز مبتنی بر کرومیوم نبود نیز دیگر به‌روزرسانی امنیتی مایکروسافت را دریافت نخواهد کرد.

این خبر می‌تواند آغازگر فرآیند مرگ نهایی اینترنت اکسپلورر باشد. افراد زیادی هنوز از این مرورگر استفاده می‌کنند چون اینترنت اکسپلورر تنها مرورگری است که می‌شناسند. افزون بر این، بسیاری از کسب و کارها تمایلی به تغییر سیستم‌ها و نرم‌افزارهای خود ندارند. در نتیجه حذف کامل اینترنت اکسپلورر کمی زمان خواهد برد، ولی این اقدامات اولیه می‌تواند کاربران را به سمت کنار گذاشتن مرورگر قبلی مایکروسافت هدایت کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)