خانهاخبار
پرچمداران سری iQOO 5 با طراحی چشم‌نواز معرفی شدند

پرچمداران سری iQOO 5 با طراحی چشم‌نواز معرفی شدند

پرچمداران جدید برند iQOO دو گوشی قدرتمند و زیبا هستند که از جدیدترین سخت‌افزارها استفاده می‌کنند و دوربینی قدرتمند را در اختیاران کاربران قرار می‌دهند.
۱۳۹۹/۵/۲۷

ویوو امروز از طریق زیربند iQOO از دو پرچمدار جدید در چین رونمایی کرد. این خانواده شامل دو گوشی به‌نام‌های iQOO 5 و iQOO 5 Pro است که هر دو صفحاتی با نرخ نوسازی بالا و دوربین قدرتمند دارند. نکته جالب این است که iQOO 5 Pro بالاخره از شارژ سریع ۱۲۰ واتی این شرکت پشتیبانی می‌کند. در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به این دو گوشی بیندازیم.

image

سری iQOO 5 از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی از نوع AMOLED با اندازه ۶.۵۶ اینچی استفاده می‌کند. پنل iQOO 5 مسطح است ولی iQOO 5 Pro نمایشگری با لبه‌های خمیده دارد. نسبت صفحه به بدنه هر دو دستگاه ۲۰:۹ و حداکثر روشنایی آن‌ها ۱۳۰۰ نیت است. این دو پنل از +HDR10 پشتیبانی می‌کنند و ۱۰۰ درصد طیف رنگی P3 را پوشش می‌دهند. در گوشه سمت چپ این دو نمایشگر حفره دوربین سلفی قرار گرفته و حسگر اثر انگشت زیر آن‌ها تعبیه شده است.

ضخامت این دو گوشی ۸.۳۲ میلی‌متر و وزن آن‌ها ۱۹۷ گرم است. iQOO 5 و iQOO 5 Pro از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. در قاب عقب این دو پرچمدار ماژول دوربین سه‌گانه‌ای به چشم می‌خورد که لنز اصلی آن سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN1 سامسونگ است. iQOO 5 Pro همچنین یک لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای و یک لنز پریسکوپ ۱۳ مگاپیکسلی دارد. iQOO 5 از لرزشگیر الکترونیکی و زوم دیجیتال ۲۰ برابری بهره می‌برد، در حالی که مدل پرو به لرزشگیر نوری مجهز است و از زوم اپتیکال ۵ برابری، زوم دیجیتال ۶۰ برابری و فیلم‌برداری 8K پشتیبانی می‌کند.

image

خانواده iQOO 5 به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ به همراه رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 مجهز شده است. این گوشی برای خنک‌سازی از سیستم مایع VC و ژل انتقال حرارت کمک گرفته است. سری iQOO 5 به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۰ استفاده می‌کند و با پوسته iQOO UI 5.0 به بازار می‌آید.

iQOO 5 انرژی خود را از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد که با شارژ سریع ۵۵ واتی سازگار است. در آن سو، iQOO 5 Pro یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد ولی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. هر دو پرچمدار جدید برند iQOO از دو سیم کارت، وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۱، ان‌اف‌سی، جی‌پی‌اس، درگاه USB-C، بلندگوی استریو، سیستم تشخیص چهره و صدای Hi-Res برخوردارند.

image

این برند اخیرا به همکار جهانی BMW M Motorsport تبدیل شده و به‌همین خاطر از نسخه‌های مخصوص BMW پرچمدار خود رونمایی کرده است. نسخه Track Version شیشه‌ای مات با بافت کربنی دارد. نسخه Legendary Edition نیز از بدنه‌ای با چرم خالص ساخته شده است.

قیمت مدل‌های مختلف این گوشی به شرح زیر است و عرضه آن از تاریخ ۳ شهریور آغاز می‌شود:

iQOO 5

  • ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی = ۵۷۶ دلار
  • ۱۲ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی = ۶۱۹ دلار
  • ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی = ۶۶۲ دلار

iQOO 5 Pro

  • ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی = ۷۲۰ دلار
  • ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی = ۷۹۲ دلار
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)