خانهاخبار
اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین زیر نمایشگر احتمالا پرچمدار نخواهد بود

اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین زیر نمایشگر احتمالا پرچمدار نخواهد بود

بعد از گذشت سال‌ها و ارائه‌ی طرح‌های مفهومی به نظر می‌رسد به زودی شاهد گوشی با دوربین زیر نمایشگر خواهیم بود
۱۳۹۹/۵/۲۶

اولین تلفن هوشمند جهان با دروبین زیر نمایشگر ممکن است پرچمدار نباشد، گرچه به نظر شگفت انگیز است اما احتمالا درست است. ZTE اولین شرکتی خواهد بود که گوشی هوشمند با دوربین زیر نمایشگر را معرفی می‌کند. به تازگی شرکت چینی ZTE این خبر را تایید کرده، اما اعلام نکرده چه تلفنی به این قابلیت مجهز خواهد شد. براساس برخی گواهینامه‌های اخذ شده به نظر می‌رسد ZTE Axon 20 5G خواهد بود.

به تازگی این گوشی در TENAA ظاهر شده و با مشخصات لو رفته از این گوشی مشخص است که یک پرچمدار نخواهد بود. این تلفن با نام ZTE A2121 در TENAA ثبت شده است و طبق مشخصات به نظر می‌رسد تراشه‌ی هشت هسته‌ای با سرعت ۲.۴ گیگاهرتز در قلب این گوشی وظیفه‌ی خدمت رسانی را برعهده دارد که با هیچ یک از پردازنده‌های بالارده‌ی کوالکام هم‌خوانی ندارد. گوشی هوشمند مذکور از تراشه‌ی کوالکام در کالبد خود بهره می‌برد.

سرعت کلاک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ و ۸۶۵ پلاس بین ۲.۸ تا ۳.۱ گیگاهرتز است، بنابراین درقلب گوشی جدید ZTE  یک تراشه‌ی متوسط وجود دارد. اولین تلفن هوشمند جهان با دوربین زیر نمایشگر ممکن است پرچمدار نباشد و از تراشه‌ی اسنپدراگون 765G بهره ببرد. با توجه به مشخصات مذکور به نظر می‌رسد که انتخاب ZTE پردازنده‌ی 765G باشد، چرا که این این تراشه با سرعت کلاک گفته شده متناسب است و تبدیل به یک پیش فرض برای گوشی‌های میان رده شده است. اسنپدراگون 765G علاوه بر استفاده از فناوری 5G، عکملکرد خوبی هم دارد. همانطور که از نام ZTE Axon 20 5G بر می‌آید، از فناوری 5G پشتیبانی خواهد کرد. تراشه‌ی مذکور در گوشی وان پلاس نورد نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

سایر مشخصات لو رفته از این گوشی به صفحه نمایش ۶.۹۲ اینچی اولد با وضوح فول اچ دی اشاره دارند که با توجه به تصاویر این نمایشگر به نظر از نوع تخت است. این گوشی در چندین پیکربندی رم و حافظه‌ی ذخیره سازی عرضه خواهد شد از جمله رم‌های ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی که ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی دخیره سازی آن‌ها را همراهی می‌کنند.
همچنین کاربران می‌توانند از طریق کارت حافظه‌ی مایکرو اس دی، فضای ذخیره سازی را افزایش دهند. در پشت گوشی یک دوربین چهارگانه وظیفه‌ی خدمت رسانی را برعهده دارد که حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسی است. یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، سنسور عمق سنج ۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، سنسور اصلی را همراهی می‌کنند. دوربین زیر نمایشگر نیز ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود. باتری دستگاه نسبتا حجیم و ۴۱۲۰ میلی آمپری خواهد بود که از شارژ سریع پیشتیبانی می‌کند اما هنوز جزییاتی از آن در دسترس نیست.

اندروید ۱۰ در این گوشی از پیش نصب شده است که از پوسته‌ی ZTE بهره می‌برد. اسکنر اثر انگشت نیز مانند دوربین سلفی در زیر نمایشگر جا خوش کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)