خانهاخبار
نگاهی دقیق‌تر به طراحی Samsung Galaxy Buds Live

نگاهی دقیق‌تر به طراحی Samsung Galaxy Buds Live

در این نوشتار قصد داریم شما را با جزئیات بیشتری نسبت به طراحی لوبیای شگفت‌انگیز سامسونگ آشنا کنیم
۱۳۹۹/۵/۲۶

image

 

سامسونگ گلکسی بادز لایو از طراحی آینده‌نگرانه‌ای بهره‌مند است که ارگونومی و راحتی در آن حرف اول را میزند. نکته‌ای وجود دارد و آن اینکه سامسونگ با یک طراحی به این لوبیا نرسیده بلکه بیش از 320 ماک‌آپ شکل‌گرفته تا بیلد آخر تائید شود. حال سامسونگ جزئیات دقیق‌تری از کار طراحان اصلی خود را اعلام کرده است. در میان این طراحان نام‌هایی همچون Mingyeong Jang, Youngsang Jang, Sangok Sohn, Tommy Choi, Yongseok Bang, و Joonha Kim وجود دارند.

Tommy Choi می‌گوید یافتن شکل و تناسب صحیح بسیار ضروری هستند و درک این موضوع باعث شد یک بادز بی‌سیم واقعی با برند گلکسی به بازار رقابت وارد شود. به تیم ما این مأموریت محول شده بود از طرح‌هایی که وارد کانال گوش می‌شوند اجتناب کنیم. منظور این بود بادزهایی طراحی شوند که کاملاً راحت باشند. زمانی سختی کار حس شد که گوش هر کاربر با دیگری متفاوت است.

 Youngsang Jang اضافه می‌کند که طراحی بایستی با نمونه‌های حاضر متفاوت می‌بود و این کار آسانی نبود. تیم طراحی با سرعت 80 نمونه اولیه را آماده کردند که برای مدل آخر برخی تغییرات کوچک اعمال شدند. این تغییرات چنانکه در تصاویر ذیل خواهید دید شامل تغییر اندازه، شکل و مشخصات است.

کلید حل این کار، پیدا کردن طرحی بود که به‌خوبی ساخته شود تا برای تعداد وسیعی از کاربران قابل‌استفاده باشد. سامسونگ قبلاً اعلام کرده بود عملکرد بادز هر میزان هم که شگفت‌انگیز باشد اگر با آن احساس راحتی نکنند، از آن استفاده نخواهند کرد.

 

شکل و اندازه گلکسی بادز لایو تنها دغدغه سامسونگ نبودند

به‌منظور کسب اطمینان از راحتی محصول طراحی‌شده، سامسونگ earbudهای خود را برای آزمایش شکل و اندازه با کمک تعداد بسیار زیادی از کاربران خود آزمایش کرد و در این آزمایش شکل و اندازه گوش کاربران هیچ دخالتی نداشتند.

کمپانی آزمایش دقیقی را برای تست عملکرد کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام داد. انجام این کار توسط چند شخص به نتیجه نرسید. در حقیقت آزمایش طراحی Samsung Galaxy Buds Live بیش از 2000 فرد را به خود درگیر کرد. حتی اگر 8 نفر از 10 نفر طرح را راحت تائید می‌کردند اصلاحاتی انجام می‌شد تا سایر کاربران هم احساس رضایت کنند و کسی توسط این محصول آزار نبیند.

رنگ، مواد و شکل نهایی نیز با وسعت زیاد موردبررسی قرار گرفت. سامسونگ می‌گوید برای ساخت این محصول می‌توان از 20 درصد مواد بازیافتی محصولات کاربران استفاده کرد. در بحث رنگ هم تصمیمی اتخاذ شد تا با محصولات جدید گلکسی هماهنگ باشد. گزینه‌های زیادی وجود داشتند اما نهایتاً Mingyeong Jang طراح، رنگ‌های برنز، سفید و مشکی Mystic را برگزید. هماهنگی کامل با گلکسی نوت 20، جدیدترین سری از پرچم‌داران سامسونگ مشخص است.

فقط Buds نبود که چندین بار طراحی آن تغییر کرد

به اتمام رساندن طراحی بادز همه ماجرا نبود بلکه نوبت کیس شارژ شده بود. چنانکه در تصاویر خواهید دید طرح‌های ابتدایی شامل موارد گسترده‌ای بود. برخی از طرح‌ها earbuds را درون کیس به‌صورت عمودی نشان می‌دهند که شباهت زیادی با AirPods دارند. طرح‌هایی هم بودند که شکل بادز را دقیقاً نشان می‌دادند.

در پایان تیم طراحی سامسونگ تصمیم گرفت طرحی را انتخاب کند که بادز به‌صورت فلت درون جعبه‌ای همچون جعبه جواهر قرار گیرند. یک طرح درخشان.

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)