خانهاخبار
سری S30 سامسونگ گلکسی فاقد سنسور ToF خواهد بود

سری S30 سامسونگ گلکسی فاقد سنسور ToF خواهد بود

تکنولوژی فعلی Time of Flight کمپانی سامسونگ نتایج ضعیف‌تری از نمونه اپل دارد و گفته‌شده که سامسونگ در حال کار بر روی سنسور جدیدی است که توانایی رقابت با نسخه کوپرتینویی را داشته باشد.
۱۳۹۹/۵/۲۵
image

همچون سری نوت 20، گلکسی S30 احتمالاً فاقد سنسور ToF خواهد بود. سنسور ToF موجود در S20 ضعیف‌تر از نمونه اپل ظاهرشده است و این شاید یکی از دلایل کره‌ای‌ها برای حذف این حسگر باشد. این کمپانی اعلام کرده است که از این فناوری دست نکشیده بلکه درحال‌توسعه سنسور ToF مخصوص به خود است.

گزارش جدیدی که مجله‌ کره‌ای Elec منتشر کرده است حاکی از شباهت سری S30 به نوت 20 الست که اخیراً عرضه‌شده است؛ از سنسور Time-of-Flight (ToF) صحبت می‌کنیم که در Galaxy S20+ و S20 Ultra استفاده‌شده بود.

این مجله همچنین بر عملکرد ضعیف سنسور سامسونگ در مقایسه با رقیب خود که محصول اپل است اشاره‌کرده است و همین را دلیل حذف ToF از نسل بعد گلکسی می‌داند ؛ این حسگر در iPad Pro استفاده‌شده است و iPhone 12 که به‌زودی معرفی می‌شود نیز مجهز به این سنسور خواهد بود. سامسونگ همچنین معتقد است اپلیکیشن‌های فعلی واقعیت‌افزوده و واقعیت مجازی محتوای خاصی ارائه نمی‌کنند که نیاز به ToF داشته باشند.

ازنظر فنی، اختلاف بین نمونه سامسونگ و اپل از فناوری پایه مورداستفاده سنسور سرچشمه می‌گیرد. درحالی‌که اپل از سنسور ToF مستقیم همراه با ماژول LiDAR استفاده می‌کند، سامسونگ از ToF غیرمستقیم استفاده می‌کند. درنتیجه دوربین‌های اپل تا range دو برابری قادر به اندازه‌گیری مسافت یعنی تا 6 متر هستند و سنسور سامسونگ تقریباً می‌تواند 3 متر را پوشش دهد.

نه سامسونگ و نه اپل تولیدکننده سنسورهای ToF خود نیستند بلکه این عضو کوچک را از سونی خریداری می‌کنند. اما اپل با سونی یک قرارداد انحصاری برای تکنولوژی ToF  مستقیم به امضا رسانده است که تنها نمونه غیرمستقیم برای سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان در دسترس است.

و اکنون غول فنّاوری کره جنوبی روی به سمت بخش نیمه‌هادی خود برگردانده که در حال تحقیق بر روی حسگر جدیدی از نوع ToF است که همان روش غیرمستقیم را ادامه خواهد داد اما مسافت اندازه‌گیری بسیار بیشتر خواهد بود. درصورتی‌که نتیجه کار متخصصان سامسونگ رضایت‌بخش باشد و اپلیکیشن‌های واقعیت‌افزوده و واقعیت مجازی هم عملکرد بهتری از خود نشان دهند شاید این کمپانی کره‌ای تصمیم به استفاده از فناوری جدید در محصولات آتی خود بگیرد.

پرچم‌داران نسل بعد سامسونگ کیفیت تصویربرداری فوق‌العاده‌ای خواهند داشت چراکه شایعات حاکی از استفاده از دوربین اصلی 150 مگاپیکسلی در جایگزین S20 Ultra است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Milad3340

۱۳۹۹/۵/۲۶
وای بر این انحصار و انحصار طلبی !! فناوری برای بهره مندی همه ی انسان هاست نه عده ای خاص