خانهاخبار
ایکس باکس سری ایکس نوامبر به بازار می‌آید؛ Halo Infinite تاخیر خورد

ایکس باکس سری ایکس نوامبر به بازار می‌آید؛ Halo Infinite تاخیر خورد

تیم سازنده بازی Halo Infinite اعلام کرد که این بازی تا سال 2021 روانه بازار نمی‌شود، اما مایکروسافت از آن سو وعده داد که کنسول بعدی خود را در ماه اکتبر به بازار می‌فرستد.
۱۳۹۹/۵/۲۳

مایکروسافت بالاخره رسما اعلام کرد که ایکس باکس سری ایکس را در ماه نوامبر روانه بازار می‌کند. این غول بزرگ دنیای فناوری در بیانیه‌ای وعده داد که کنسول نسل بعدی آن‌ها زودتر از موعد در ماه نوامبر از راه می‌رسد. با این حال، هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این دستگاه اعلام نشده است.

پیش‌تر در تصویری افشایی از بسته‌بندی کنترلر ایکس باکس سری ایکس از خرده‌فروشان خواسته شده بود که دستگاه مربوطه را تا تاریخ ۶ نوامبر مصادف با ۱۶ آبان نفروشند یا آن را به نمایش نگذارند. با این حال، خبر بد برای طرفداران ایکس باکس این است که بازی انحصاری Halo Infinite تا سال ۲۰۲۱ تاخیر خورده و دیگر همراه با ایکس باکس سری ایکس عرضه نمی‌شود.

تیم توسعه Halo Infinite دو روز پیش خبر تاخیر در عرضه بازی خود را اعلام کرد. به‌فاصله کوتاهی مایکروسافت از ماه نوامبر به‌عنوان زمان عرضه کنسول نسل بعدی خود خبر داد تا شاید بتواند امید را به جامعه هواداران خود برگرداند. اولین بازی Halo در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و روی نسل اول ایکس باکس به بازار آمد. بانجی، سازنده نسخه اول بازی، خیلی زود این پروژه را ترک کرد تا روی بازی Destiny کار کند. در نتیجه از سال ۲۰۱۱ توسعه Halo به 343 Industries واگذار شد.

اکنون با توجه به تاخیر در عرضه Halo Infinite، مایکروسافت تاکید کرده که هزاران بازی دیگر ایکس باکس سری ایکس در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، بیش از ۱۰۰ بازی به‌طور اختصاصی برای این کنسول بهینه‌سازی‌شده تا از حداکثر توانایی‌های ایکس باکس سری ایکس استفاده کند.

شکی نیست که Halo Infinite یکی از اصلی‌ترین عناوین ایکس باکس جدید است و باید به رقابت با بازی‌های بزرگ پلی استیشن ۵ برود. چند هفته پیش که گیم‌پلی این بازی در رویداد Xbox Games Showcase منتشر شد، بسیاری به گرافیک بازی انتقاد کردند. حالا به نظر می‌رسد که علت اصلی تاخیر در عرضه همین فشارها برای بهینه‌سازی‌های بیشتر بازی باشد.

انتظار می‌رود که پلی استیشن ۵ هم در تعطیلات پایان سال به بازار بیاید. یکی از اولین انحصاری‌های این کنسول Spider-Man Miles Morales خواهد بود. سونی هنوز پنجره زمانی مشخصی را برای عرضه کنسول خود مشخص نکرده و اطلاعاتی درباره قیمت کنسول خود به اشتراک نگذاشته است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)