خانهاخبار
شیائومی می ۱۰ اولترا هوآی پی ۴۰ پرو را شکست داد

شیائومی می ۱۰ اولترا هوآی پی ۴۰ پرو را شکست داد

طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط DxOMark، شیائومی می ۱۰ اولترا توانسته تمامی رقبا را از میدان به در کند
۱۳۹۹/۵/۲۳

در رویداد ویژه‌ای که شیائومی به مناسبت دهمین سالگرد برنداش برگزار کرد، از قدرتمندترین گوشی خود یعنی شیائومی می ۱۰ اولترا رونمایی کرد. همانطور که از نام این گوشی پیداست، این تلفن هوشمند قصد دارد در میان بزرگانی چون سامسونگ نوت ۲۰ اولترا و هواوی پی ۴۰ پرو پلاس جایی برای خود دست و پا کند. DxOMark موسسه‌ای نام آشنا در میان اهالی فناوری، دوربین دست پخت جدید چشم بادامی‌ها را زیر تیغ بررسی‌های سخت گیرانه‌ی خود برده و در پایان این تلفن هوشمند توانسته همه‌ی رقبا را به زانو درآورد و هواوی پی ۴۰ پرو که در صدر لیست در حال فرمانروایی بود را کنار بزند و بر مسند قدرت تکیه زند. موسسه‌ی DxOMark امتیاز ۱۳۰ را به شیائومی می ۱۰ اولترا داده است.

مشخصات دوربین شیائومی می ۱۰ اولترا

image

  • سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با f/1.85 اندازه‌ی 1/1.32 اینچ، لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار دوال پیکسل
  • سنسور 1/2.56 اینچی و ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با f/2.0 و فوکوس خودکار دوال پیکسل و بزرگنمایی اپتیکال دو برابری
  • سنسور 1/2 اینچی و ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو با f/4.1، لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار دوال پیکسل و بزرگنمایی اپتیکال پنج برابری
  • سنسور فوق عریض 1/2.8 اینچی ۲۰ مگاپیکسلی با f/2.2 و فوکوس خودکار دوال پیکسل
  • فلاش ال ای دی دوگانه

​می ۱۰ اولترا بالاترین امتیاز یعنی ۱۴۲ را در زمینه‌ی عکاسی دریافت کرده است

image

 

بررسی‌های DxOMark نشان می‌دهد دوربین این گوشی در بازتولید رنگ‌های طبیعی و با کیفیت بسیار عالی عمل می‌کند. همچنین با اکسپوژر عالی روی موضوع و بزرگنمایی خوب، جزییات دقیقی را به نمایش می‌گذارد. در حقیقت شیائومی می ۱۰ اولترا در بسیاری از بخش‌ها سردمداری را از هوآی پی ۴۰ پرو ربوده است و موفق به شکست آن شده است. در عملکرد بوکه نیز توانسته دست بالاتر را داشته باشد و در ایزوله کردن هدف عالی نشان دهد. دوربین این گوشی آنقدر عالی بوده که موها را تشخیص می‌دهد و از تار شدن آن جلوگیری می‌کند، که در این زمینه نیز از پی ۴۰ پرو پیشی می‌گیرد. DxOMark همچنین می‌افزاید که می ۱۰ اولترا می‌تواند پس زمینه را تارکند و فوکوس روی سوژه را افزایش دهد، طوری که از عکس بیرون می‌زند.

دوربین فوق عریض این گوشی یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. این موسسه خاطرنشان می‌کند که این سنسور عریض‌ترین حسگر مشاهده شده روی گوشی‌های هوشمند است که تا کنون عرضه شده است. میدان دید، بسیار گسترده‌تر از پی ۴۰ پرو است و در کنترل نویز و اعوجاج، عملکرد خوبی از نشان می‌دهد. دوربین می ۱۰ اولترا خود را فوق‌العاده نشان داده و جزییات را خوب و با نویز کمی به ثبت می‌رساند.

کسب نمره‌ی ۱۰۶ در زمینه‌ی فیلم برداری

محصول جدید چینی‌ها می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه، لحظات کاربران را به ثبت برساند، اما کار به اینجا ختم نمی‌شود و با ظبط ویدیوهای 8K ۴۳۲۰ پیکسلی و ۳۰ فریم در ثانیه نیز کاربران را شگفت زده می‌کند. طبق گفته‌های DxOMark، کیفیت بالا با دامنه پویایی مناسب، رنگ‌های عالی، فوکوس خودکار سریع و ثبات از ویژگی‌های ویدیوهای ظبط شده است.

image


اگرچه خیلی از کاربران آزمایش‌های DxOMark را قبول ندارند اما بررسی‌های این موسسه ایده‌ای خوب درباره‌ی می ۱۰ اولترا در مقایسه با سایر رقبا به کاربران می‌دهد. کسب چنین نمرات فوق‌العاده‌ای نوید یک دوربین عالی در زندگی واقعی را از پرچمدار شیائومی می‌دهد. شیائومی در مدت چندسال و به واسطه‌ی بهبود دروبین گوشی‌های خود توانسته آرام آرام حرکت کند و به صدر جدول راه پیدا کند و می ۱۰ اولترا تلاش‌های این شرکت در طی سالیان اخیر در زمینه‌ی بهبود دوربین را نشان می‌دهد.

در پایان گفتنی است DxOMark هواوی پی ۴۰ پرو پلاس را بررسی نکرده و باید منتظر نتایج این گوشی هوشمند نیز باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

vahid

۱۳۹۹/۵/۲۴
شیائومی پرچم بالاس ایول