خانهاخبار
گوگل و کوآلکام روی گوشی‌های برند نوکیا سرمایه‌گذاری کردند

گوگل و کوآلکام روی گوشی‌های برند نوکیا سرمایه‌گذاری کردند

بر اساس اعلام شرکت فنلاندی HMD Global، گوگل و کوآلکام روی برند نوکیا سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا احتمالا این شرکت را به رقیبی جدی‌تری در بازار موبایل تبدیل کنند.
۱۳۹۹/۵/۲۳

شرکت HMD Global رسما اعلام کرد که کوآلکام و گوگل سرمایه‌گذاری بزرگی برای تولید گوشی‌های جدید نوکیا روی این شرکت داشته‌اند. مجموع سرمایه‌گذاری‌های این دو غول دنیای فناوری حدود ۲۳۰ میلیون دلار بوده، هرچند ریز جزئیات این سرمایه‌گذاری اعلام نشده است. با این حال، حالا می‌توانیم حدس بزنیم که آینده خط تولید برند نوکیا به چه سمتی پیش می‌رود.

به‌گفته HMD Global، این سرمایه ۲۳۰ میلیون دلاری امکان استفاده از 5G را برای آن‌ها افزایش می‌دهد. این شرکت حالا می‌تواند گوشی‌های بیشتری را با پشتیبانی از نسل پنجم بسازد و آن‌ها را در کشورهای بیشتری عرضه کند. به‌علاوه، با توجه به تحریم‌های دولت آمریکا علیه هوآوی، گوگل می‌خواهد رقیب تازه‌ای را به جمع تولیدکنندگان برتر تلفن‌های هوشمند دنیا بفرستد.

از آن‌جایی که اکثر کارکنان و مراکز HMD در فنلاند هستند، پر واضح است که این شرکت نمی‌تواند هدف نبرد تجاری میان ایالات متحده و چین قرار بگیرد. در نتیجه، برند نوکیا محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)