خانهاخبار
تیم کوک هم به باشگاه میلیاردرها می‌پیوندد

تیم کوک هم به باشگاه میلیاردرها می‌پیوندد

ارزش سهام شرکت اپل در آستانه رسیدن به 2 تریلیون دلار قرار دارد و حالا مدیرعامل این شرکت بالاخره می‌تواند ارزش دارایی‌های خود را به 1 میلیارد دلار برساند.
۱۳۹۹/۵/۲۲

با نزدیک شدن ارزش شرکت اپل به مرز ۲ تریلیون دلار، مدیرعامل این شرکت، تیم کوک، سرانجام وارد باشگاه میلیاردرها می‌شود. از زمانی که کوک به سمت مدیرعاملی اپل منصوب شد، حدود ۹ سال زمان سپری شده تا او به باشگاه میلیاردرها برسد. پیش از کوک، استیو جابز از اعضای این باشگاه به حساب می‌آمد.

به‌گزارش بلومبرگ، سهام اپل هفته گذشته ۵ درصد بالا رفت و ارزش کل این شرکت را به ۱.۹۲۸ تریلیون دلار رساند. این غول کوپرتینویی حالا فاصله زیادی تا عبور از مرز ۲ تریلیون دلار ندارد. بر همین اساس سهام تیم کوک نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. زمانی که استیو جابز عنوان مدیرعاملی اپل را رها کرد، ارزش این شرکت ۳۵۰ میلیارد دلار بود. حالا به‌وضوح می‌توانیم موفقیت‌های کوک و تیم او را در اپل مشاهده کنیم.

 با شروع به کار کوک به‌عنوان مدیرعامل اپل، بخشی از سهام این شرکت در اختیار وی قرار گرفت. او حالا در اپل ۸۴۷٫۹۶۹ سهم معادل ۳۷۵ میلیون دلار سرمایه دارد که برابر ۰.۲ درصد از کل سهام این شرکت است. مطابق عملکرد اپل در شاخص S&P 500 انتظار می‌رود که تیم کوک در انتهای ماه جاری نهمین دریافتی خود را که معادل ۵۶۰ هزار سهم است داشته باشد. بلومبرگ تخمین می‌زند که با توجه به سابقه فروش سهام، این دریافتی چیزی در حدود ۶۵۰ میلیون دلار باشد. پس این رقم با ۳۷۵ میلیون دلار قبلی، ارزش کلی دارایی‌های کوک را به ۱.۰۲۵ میلیارد دلار می‌رساند.

تیم کوک ۵۰ ساله تا همین حالا بخش عمده‌ای از ثروت خود را وقف امور خیریه کرده است. او میلیون‌ها دلار از دارایی‌های خود را به کارهای خیرخواهانه اختصاص داده و احتمالا بسیاری از این فعالیت‌ها هنوز عمومی نشده‌اند. با وجود این که کوک حالا به‌عنوان عضوی از باشگاه میلیاردرها شناخته می‌شود ولی همچنان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه بالایی ندارد. به‌عبارت دیگر میلیاردرهای بسیار زیادی وجود دارند که دارایی‌شان بارها بیشتر از مدیرعامل اپل است.

تیم کوک از میان شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری، موسوم به FAANG، تنها مدیرعاملی بود که در باشگاه میلیاردرها حضور نداشت. جف بزوس مدیرعامل آمازون، ساندار پیچای مدیرعامل گوگل، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک و رید هستینگز مدیرعامل نتفلیکس همگی میلیاردر هستند و بزوس با دارایی تقریبی ۱۸۹.۸ میلیارد دلار ثروتمندترین انسان دنیا شناخته می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)