خانهاخبار
کره جنوبی چند نفر را به اتهام افشای فناوری OLED سامسونگ به چین دستگیر کرد

کره جنوبی چند نفر را به اتهام افشای فناوری OLED سامسونگ به چین دستگیر کرد

دادستانی در کره جنوبی چند نفر را به اتهام سرقت فناوری جدید OLED سامسونگ و افشای نوآوری‌های این شرکت به چین دستگیر کرده است.
۱۳۹۹/۵/۲۱

دو محقق سامسونگ دیسپلی و یک همکار خارجی آن‌ها هفته گذشته به اتهام جاسوسی به نفع چین و وارد کردن زیانی چند میلیون دلاری به سامسونگ از سوی دادستانی در کره جنوبی بازداشت شدند. هویت این افراد فاش نشده اما دو نفر از آن‌ها که ۴۶ و ۳۷ ساله هستند از مدیران ارشد این شرکت به حساب می‌آیند. نفر سوم مدیر یکی از کارخانه‌هایی است که سامسونگ در گذشته با آن‌ها همکاری داشته است.

فعلا مشخص نیست که نقش نفر سوم در جاسوسی از این کمپانی مستقر در سئول چه بوده است. او در حال حاضر با اتهام افشای فناوری‌های محرمانه سامسونگ در بازداشت به سر می‌برد ولی احتمالا نسبت به دو نفر دیگر نقش کمتری در این اتفاق داشته است.

رسانه‌های کره جنوبی می‌گویند این پرونده حول محور نوآوری در استفاده از چاپ جوهرافشان است که به‌عنوان روشی در تولید پنل‌های OLED به کار می‌رود. در واقع، دادستانی معتقد است که این دو محقق برنامه‌های و فعالیت‌های اجرایی سامسونگ در نیمه دوم پارسال را افشا کرده‌اند. چندین مقام بلندپایه چینی از شرکت نامشخص هدف نیز بازداشت شده‌اند تا مراحل تحقیقات پلیس ادامه پیدا کند.

دلایل متعددی وجود دارد که از چند وقت پیش باعث شده چاپ جوهرافشان به‌عنوان آینده تولیدات OLED در نظر گرفته شود، اما اصلی‌ترین دلیل آن بحث هزینه است. تحلیل‌گران تخمین می‌زنند که یک تلویزیون ۶۵ اینچی 4K با استفاده از فناوری چاپ جوهرافشان می‌تواند حدود ۲۰ درصد نسبت به فناوری WOLED که امروزه به کار گرفته می‌شود ارزان‌تر شود. این مسئله در مقیاس بالا اهمیت زیادی پیدا می‌کند ولی دستاورد آن حاصل سال‌ها تلاش در حوزه تحقیق و توسعه است.

سامسونگ در طول سه سال گذشته بیش از ۸.۵ میلیون دلار روی توسعه این فناوری سرمایه‌گذاری کرده است. پیش‌گامی در زمینه تولید انبوه یکی از راه‌هایی است که سامسونگ را در بازار پنل‌های OLED زنده نگه داشته است. انتظار می‌رود که این شرکت چاپ جوهرافشان را از ماه اکتبر وارد خطوط تولید خود کند و به اولین شرکتی تبدیل شود که از این فناوری استفاده می‌کند. در حال حاضر ژاپن، چین و تایوان هم مشغول تحقیق پیرامون این فناوری هستند.

این اولین باری نیست که اتهاماتی در بحث سرقت فناوری‌های سامسونگ از سوی شرکت‌های چینی مطرح می‌شود. در واقع، این اولین پرونده‌ای نیست که پیرامون سرقت فناوری‌های OLED از سامسونگ مطرح می‌شود، چرا که دو سال پیش نیز ۱۱ نفر از سوی کره جنوبی به اتهام مشابهی بازداشت شده بودند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)