خانهاخبار
توشیبا پس از 35 سال رسما از بازار لپ‌تاپ‌ها خداحافظی کرد

توشیبا پس از 35 سال رسما از بازار لپ‌تاپ‌ها خداحافظی کرد

توشیبا با فروش باقی‌مانده سهام خود در کسب و کار لپ‌تاپ‌های Dynabook به شرکت شارپ سرانجام به‌طور رسمی از دنیای کامپیوتر کنار رفت.
۱۳۹۹/۵/۲۱

توشیبا رسما آخرین سهم از کسب و کار PC خود موسوم به Dynabook را فروخت تا پس از ۳۵ سال از این بازار پرتلاطم خداحافظی کند. این شرکت ژاپنی در سال ۲۰۱۸ اکثریت سهم شاخه PC خود را (معادل ۸۰.۱ درصد) به مبلغ ۳۶ میلیون دلار به شرکت ژاپنی شارپ فروخته بود. شارپ در ماه ژوئن بندی از توافق قبلی خود را فعال کرد تا باقی‌مانده سهم توشیبا (معادل ۱۹.۹ درصد) را خریداری کند و رسما به کار این کمپانی در بازار PC پایان دهد.

توشیبا در بیانیه‌ای به این مناسبت اعلام کرد:

بدین وسیله شرکت توشیبا اعلام می‌کند که ۱۹.۹ درصد از سهم خود در برند Dybanook را به شرکت شارپ واگذار کرده است. در نتیجه این معامله، Dynabook به‌طور کامل به مالکیت شارپ در می‌آید. شارپ در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ بر اساس بندی که در معامله اولیه فروش سهام وجود داشت، درخواست خرید باقی‌مانده سهام توشیبا در Dynabook را اعلام کرد و توشیبا نیز با پروسه انتقال سهام موافقت و آن را تکمیل کرد.

اولین لپتاپ توشیبا در سال ۱۹۸۵ به بازار آمد، اما این شرکت تا دهه ۱۹۹۰ نتوانست جای پای محکی در بازار لپ‌تاپ‌ها پیدا کند. با این حال آن‌ها در دهه ۱۹۹۰ توانستند بیشترین سهم بازار را به دست بیاورند. علاوه بر این، آن‌ها برای مدت کوتاهی به یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان بازار کامپیوترهای رومیزی تبدیل شدند.

با این حال، در اواخر دهه ۲۰۰۰ جایگاه توشیبا در بازار لپ‌تاپ به تزلزل درآمد و مردم به سمت دستگاه‌هایی گرایش پیدا کردند که طراحی یا عملکرد بهتری داشتند. در دهه ۲۰۱۰، لنوو، اچ‌پی، دل و اپل بازار را قبضه کردند و توشیبا را به شرایطی واداشتند که باعث شد این شرکت سهم عمده کسب و کار لپ‌تاپ‌های خود را به شارپ بفروشد. شارپ با رویکرد جدیدی این کسب و کار را در دست گرفت و با تغییر برندینگ محصولات به Dynabook استراتژی جدیدی را به کار بست. ظاهرا حالا آن‌ها اطمینان دارند که با خرید سهام توشیبا می‌توانند از این تجارت به سودآوری برسند.

فعلا مشخص نیست که فروش باقی‌مانده سهام توشیبا به شارپ با چه مبلغی انجام گرفته است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)