خانهاخبار
تاریخ رونمایی از تراشه Tiger Lake اینتل مشخص شد

تاریخ رونمایی از تراشه Tiger Lake اینتل مشخص شد

اینتل به صورت کاملا ناگهانی تاریخ رونمایی از پردازنده نسل یازدهم خود را لو داد.
۱۳۹۹/۵/۲۱
اینتل قصد دارد تا با معرفی نسل جدید پردازنده خود با نام Tiger Lake، تاج پادشاهی را از چیپست رایزن AMD تحویل گرفته و در جایگاه نخست این عرصه قرار گیرد.

بنچمارک‌های اخیر نشان داده است که پردازنده هشت هسته‌ای core i7-1165G7 اینتل با توان پایه 2.8 با قابلیت بوست تا 4.7 گیگاهرتز توانسته در رقابت با چیپست رایزدن 7 4800، عملکرد بهتری از خود نشان داده و با اختلاف حدودا بیست درصدی، آن را کنار بزند.

image

همچنین عملکرد پردازنده گرافیکی چیپست جدید اینتل در مقایسه با نسل پیشین بسیار بهبود یافته و در بنچمارکی دیگر، موفق شد تا تراشه گرافیکی GeForce MX350 را شکست دهد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که کمپانی اینتل، تمام تمرکز خود را در هنگام طراحی و توسعه چیپست نسل یازدهم خود با نام Tiger Lake به کار گرفته و باید انتظار عملکرد درخشانی را از آن داشته باشیم.

مسئولان اینتل پیش‌تر اعلام کرده بودند که قصد دارند تا در تاریخ دوم سپتامبر مصادف با یازدهم شهریور ماه رویدادی را برگزار کنند. حال امروز به صورت کاملا ناگهانی و شاید هم عمدی، مشخص شد که تاریخ یاد شده مربوط به زمان رونمایی از پردازنده نسل یازدهم این کمپانی با نام تایگر لیک است.

image

 

این قطعه سخت‌افزاری اولین بار در همایش جهانی CES 2020 به حضار نمایش داده شد و مدیران اینتل به این موضوع اشاره کردند که تایگر لیک در مقایسه با نسل پیشین، بهبود دو برابری در امر پردازش، افزایش قابلیت‌های هوش مصنوعی، بهبود گرافیک، چهار درگاه USB 3 و پشتیبانی از تاندربولت 4 را با خود به همراه می‌آورد.

اولین محصولات مبتنی بر نسل یازدهم تراشه‌های اینتل با نام Tiger Lake اواخر سال جاری میلادی (2020) از راه خواهند رسید. چندی پیش خبری در مورد یک سرفیس لپتاپ مجهز به پردازنده تایگر لیک در رسانه‌ها مطرح شد. اما باید منتظر ماند و دید که کدام محصول موفق می‌شود تا لقب اولین در این عرصه را نصیب خود کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)