خانهاخبار
مقایسه گلکسی تب S7 پلاس با آیپد پرو و هوآوی میت‌پد پرو

مقایسه گلکسی تب S7 پلاس با آیپد پرو و هوآوی میت‌پد پرو

حالا که بزرگان بازار تبلت‌های پرچمدار خود را معرفی کرده‌اند زمان آن رسیده تا این محصولات قدرتمند را با هم مقایسه کنیم.
۱۳۹۹/۵/۲۰

سامسونگ هفته پیش از جدیدترین تبلت‌های پرچمدار خود رونمایی کرد و به نظر می‌رسد که این بار تمرکز زیادی بر ارائه بهترین تجربه کاربری داشته است. به عقیده بسیاری، بهترین راه برای نمایش قابلیت‌های یک محصول مقایسه آن با سایر محصولات موجود در بازار است. بنابراین در این مطلب می‌خواهیم گلکسی تب S7 پلاس را با برترین تبلت‌های حاضر در بازار یعنی هوآوی میت‌پد پرو و جدیدترین آیپد پرو مقایسه کنیم. در نظر داشته باشید که تبلت‌های سرفیس نیز محصولات خوبی هستند ولی به خاطر استفاده از ویندوز در این مقایسه نیامده‌اند.

image
 Apple iPad Pro 11 2020Samsung Galaxy Tab S7+ 5GHuawei MatePad Pro
ابعاد و وزن۲۴۷.۶ در ۱۷۸.۵ در ۵.۹، میلی‌متر، ۴۶۸ گرم۲۸۵ در ۱۸۵ در ۵.۷ میلی‌متر، ۵۷۵ گرم۲۴۶ در ۱۵۹ در ۷.۲ میلی‌متر، ۴۶۰ گرم
نمایشگر۱۱ اینچ +QHD از نوع IPS LCD۱۲.۴ اینچ +QHD از نوع سوپر امولد۱۰.۸ اینچ +QHD از نوع IPS LCD
پردازندهA12X Bionicاسنپدراگون 865 پلاسKirin 990 5G
حافظه۴ یا ۶ گیگ رم + ۶۴، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه داخلی۶ یا ۸ گیگ رم + ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا)۶ یا گیگ رم + ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا)
نرم‌افزارiPadOSاندروید ۱۰اندروید ۱۰
ارتباطاتوای فای 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث ۵.۰، جی‌پی‌اسوای فای 802.11 a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۰، جی‌پی‌اسوای فای 802.11 a/b/g/n/ac، بلوتوث ۵.۱، جی‌پی‌اس
دوربیناصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، سلفی ۷ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2دوگانه ۱۳ + ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و f/2.2، سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
باتری۷۸۱۲ میلی‌آمپر ساعت۱۰۰۹۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۴۵ واتی۷۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۴۰ واتی، شارژ بی‌سیم ۲۷ واتی
سایر قابلیت‌هاقلم هوشمند، کیبورد هوشمندقلم هوشمند، کیبورد هوشمندقلم هوشمند، کیبورد هوشمند

طراحی

همه این تبلت‌ها طراحی ظاهری زیبایی دارند و از زیباترین محصولاتی هستند که در بازار تبلت‌ها دیده می‌شوند. هر سه محصول حاشیه‌های کمی اطراف نمایشگر خود دارند و از بدنه‌ای از جنس آلومینیوم استفاده می‌کنند. گلکسی تب S7 پلاس نسبت به رقبا نازک‌تر است. آیپد پرو وزن کمتری دارد. ولی میت‌پد پرو با توجه به نمایشگر کوچک‌تر خود دستگاه جمع و جورتری به حساب می‌آید. هر سه محصول قلم هوشمند دارند اما قلم تبلت سامسونگ قابلیت‌های پیشرفته‌تری دارد و نرخ تاخیر آن ۹ میلی‌ثانیه است.

نمایشگر

image

عنوان پیشرفته‌ترین نمایشگر به گلکسی تب S7 پلاس می‌رسد. این تبلت از پنل AMOLED استفاده می‌کند و به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز است. البته آیپد پرو هم نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد اما پنل آن از نوع IPS است. پنل IPS در نوع خود باکیفیت است اما در مقایسه با پنل AMOLED گلکسی تب S7 پلاس و +HDR10 کم می‌آورد. فراموش نکنید که هوآوی از پنلی ۱۰.۸ اینچی استفاده کرده در حالی که تبلت سامسونگ نمایشگری ۱۲.۴ اینچی دارد و اپل هم محصول خود را در دو اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی عرضه می‌کند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

بر روی کاغذ، قوی‌ترین محصول در بین این سه گزینه گلکسی تب S7 پلاس است که از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و حداکثر ۸ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.0 بهره می‌برد. ولی آیپد پرو هم به لطف بهینه‌سازی‌های جذاب iPadOS چیزی از همتای خود کم ندارد. در واقع سیستم عامل iPadOS در مقایسه با اندروید از قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌های سودمند بیشتری برخوردار است. بعضی از اپلیکیشن‌های حرفه‌ای فقط برای محصول اپل در دسترس قرار دارند. اما نباید فراموش کنیم که گلکسی تب S7 پلاس می‌تواند تجربه دسکتاپ را برای شما به ارمغان بیاورد.

دوربین

image

آیپد پرو در بخش دوربین رقبا را از صحنه به در می‌کند. این دستگاه دوربین سه‌گانه‌ای شامل اسکنر LiDAR دارد که می‌تواند برای فناوری‌های واقعیت افزوده و مجازی عمق را به‌صورت دقیق تشخیص دهد. در جایگاه دوم می‌توانیم گلکسی تب S7 پلاس را قرار دهیم که دوربین دوگانه‌ای شامل یک لنز فوق عریض دارد. و در نهایت نام میت‌پد پرو قرار می‌گیرد که دوربین خوبی دارد اما به خوبی محصولات اپل و سامسونگ نیست. به‌خاطر داشته باشید که هیچ‌کدام از این دوربین‌ها به پای دوربین موبایل‌های پرچمدار بازار نمی‌رسند.

باتری

گلکسی تب S7 پلاس دارای بزرگ‌ترین ظرفیت باتری است و باید با یک بار شارژ عمر بیشتری داشته باشد. جایگاه دوم متعلق به آیپد پرو است که عمر باتری قابل قبولی دارد. میت‌پد پرو هم تنها محصولی است که از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، سرعت شارژ سیمی آن با ۴۰ وات از بقیه بالاتر است.

قیمت

image

قیمت گلکسی تب S7 پلاس از ۸۴۹ دلار، میت‌پد پرو 4G از ۵۸۹ دلار و آیپد پرو از ۷۴۹ دلار آغاز می‌شود. قیمت محصول هوآوی نسبت به رقبا کمتر است اما در اکثر بخش‌ها نسبت به تبلت‌های سامسونگ و اپل ضعیف‌تر عمل می‌کند. آیپد پرو دوربین بهتری دارد و با کمک نرم‌افزار تخصصی خود می‌تواند عملکرد جذابی داشته باشد. گلکسی تب S7 پلاس قلم، نمایشگر و عمر باتری بهتری دارد.

مزایا و معایب

Samsung Galaxy Tab S7+ 5G

مزایا

  • 5G
  • نمایشگر فوق‌العاده
  • قلم هوشمند
  • دوربین فوق عریض

معایب

  • قیمت بالا

Huawei MatePad Pro 5G

مزایا

  • 5G
  • مقرون به‌صرفگی
  • جمع و جور بودن
  • شارژ بی‌سیم

معایب

  • عدم پشتیبانی از خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل

Apple iPad Pro 2020

مزایا

  • عملکرد تحسین‌برانگیز
  • کارآمدی نرم‌افزاری مناسب
  • دوربین قدرتمند
  • اسکنر LiDAR

معایب

  • عدم پشتیبانی از 5G

نظر شما چیست؟ اگر می‌خواستید از بین این تبلت‌ها انتخاب کنید، کدام‌یک را برمی‌گزیدید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

amirhosein saboori

۱۳۹۹/۵/۲۰
با سلام ؛ جسارتا چند اشتباه به این مقایسه وارد هستش . اول اینکه باید ایپد پرو ۱۲.۹ اینچ درمقابل بقیه قرار میگرفت چون S7 plus را در مقام مقایسه قرار دارید یا اگر قرار است تبلت های ۱۱ اینچ بررسی شود باید S7 در این مقایسه می بود . دوم اینکه در جدول مشخصات ایپد ۲۰۱۸ هستش که مشخصات ۲۰۲۰ باید ذکر میشد . با تشکر ☺️