خانهاخبار
چرا اپل اجازه انتشار سرویس xCloud و استیدیا را در اپ استور نمی‌دهد؟

چرا اپل اجازه انتشار سرویس xCloud و استیدیا را در اپ استور نمی‌دهد؟

به‌دنبال انتقادات مایکروسافت مبنی بر عدم صدور مجوز توسط اپل برای انتشار سرویس xCloud، حالا کوپرتینویی‌ها اعلام کرده‌اند که چرا اجازه انتشار این سرویس‌ها را نمی‌دهند.
۱۳۹۹/۵/۱۹

سرویس xCloud مایکروسافت قرار است به رقابت با استیدیای گوگل برود. این شرکت چند روز پیش اعلام کرد که اپل به آن‌ها اجازه نمی‌دهد تا سرویس‌شان را آن‌طور که برنامه‌ریزی شده در اپ استور ارائه کنند. حالا کوپرتینویی‌ها در جوابیه‌ای توضیح داده‌اند که چرا ایکس کلاود مایکروسافت و استیدیای گوگل برای آیفون و آیپد در اپ استور ارائه نمی‌شوند. اپل با انتشار بیانیه‌ای برای خبرگزاری بیزنس اینسایدر گفت:

اپ استور ساخته شد تا محلی ایمن و قابل اعتماد برای جستجو و دانلود اپلیکیشن‌ها باشد و بستر تجاری مناسبی را برای تمامی توسعه‌دهندگان به‌وجود بیاورد. همه اپلیکیشن‌ها قبل از انتشار بر روی فروشگاه ما بر اساس مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها که با هدف محافظت از مشتریان و فراهم‌سازی بستری منصفانه برای رقابت میان توسعه‌دهندگان تبیین شده، بررسی و بازبینی می‌شوند.

مشتریان ما از دسترسی به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف میلیون‌ها توسعه‌دهنده لذت می‌برند، و سرویس‌های گیمینگ هم می‌توانند بر روی اپ استور منتشر شوند مادامی که پیرو دستورالعمل‌های اعمالی برای تمامی توسعه‌دهندگان از جمله ارائه مجزای بازی‌ها برای بازبینی و نمایش آن‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف و نتایج جستجو باشند. توسعه‌دهندگان افزون بر اپ استور می‌توانند از طریق مرورگر سافاری یا سایر مرورگرهای وبی که در اپ استور وجود دارد به کاربران دسترسی پیدا کنند.

بیزنس اینسایدر می‌گوید منظور اپل از این بیانیه این است که آن‌ها نمی‌خواهند چنین سرویس‌هایی را در پلتفرم خود منتشر کنند چون قادر به بررسی تک‌تک بازی‌های آن‌ها نیستند. ولی این توجیه منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا محتوای سرویس‌هایی مثل اسپاتیفای و نتفلیکس هم توسط اپل بررسی نمی‌شود و در نتایج جستجوی اپل تی‌وی یا آیتونز نمی‌آید.

image

مایکروسافت در واکنش به بیانیه اپل بیانیه جدیدی صادر و اعلام کرد که اپل تنها پتلفرمی است که به سرویس گیمینگ ابری ایکس کلاود اجازه انتشار نمی‌دهد:

پنجره زمانی آزمایشی اپلیکیشن پیش‌نمایش Project xCloud برای iOS به پایان رسیده است. متاسفانه دیگر قصد نداریم که اهداف خود را در زمینه گیمینگ ابری با ایکس باکس گیم پس آلتیمیت از طریق اپ استور اپل در iOS دنبال کنیم. اپل تنها پلتفرم جامعی است که مصرف‌کنندگان را از دسترسی به گیمینگ ابری و سرویس‌های اشتراک گیمینگ مثل ایکس باکس گیم پس منع می‌کند. این شرکت همواره نسبت به اپلیکیشن‌های گیمینگ رفتارهای متفاوتی داشته و نشان داده که در قبال اپلیکیشن غیرگیمینگ، حتی زمانی که حاوی محتواهای تعاملی بوده‌اند، سخت‌گیری کمتری دارد. همه بازی‌های موجود در ایکس باکس گیم پس از نظر محتوا توسط مراجع مستقلی از جمله ESRB و سازمان‌های مشابه محلی بازبینی و رده‌بندی شده‌اند. ما خود را به یافتن روشی برای ارائه گیمینگ ابری ایکس باکس گیم پس آلتیمیت برای پلتفرم iOS متعهد می‌دانیم. باور داریم که مشتریان باید در مرکز تجربه گیمینگ باشند، و گیمرها به ما می‌گویند که صرف‌نظر از این‌که کجا هستند دوست دارند چه بازی‌هایی انجام دهد و آن‌ها را کجا به اشتراک بگذارند.

به نظر می‌رسد که هدف اصلی اپل حفظ کنترل اپ استور و اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی است که رسما در آیفون و آیپد ارائه می‌شوند. این شرکت به‌وضوح از این می‌ترسد که کنترل بازار بازی‌های پلتفرم خود را از دست بدهد و توسعه‌دهندگان به جای اپ استور به سمت پلتفرم‌هایی مثل ایکس کلاود و استیدیا بروند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)