خانهاخبار
بیش از ۱۰۰۰ دلار برای محصول جدید سامسونگ

بیش از ۱۰۰۰ دلار برای محصول جدید سامسونگ

شب گذشته سامسونگ از گوشی جدید خود رونمایی کرد و گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا را به جهانیان معرفی کرد
۱۳۹۹/۵/۱۶

سال جدید برای تمامی اهالی کره‌ی زمین به شکلی عجیب شروع شد. برای ما ایرانیان نیز چنین بود و سال نو را در خانه و قرنطینه شروع کردیم و با مصائب گران و کمیاب شدن گوشی ادامه دادیم تا به حال رسیدیم. اتفاقاتی در دنیا و کشور خودمان رخ داد و همه را به شوک فرو برد و در این میان رویداد‌های دنیای فناوری می‌تواند کمی از بار این شوک کم کند و دوست داران تکنولوژی را برای ساعاتی با خود همراه کند. اما مثل اینکه غافل گیری‌های سال نو پایانی ندارد و شرکت‌های فناوری نیز تصمیم دارند بر آتش این همه شگفتی، هیزم بریزند.

سامسونگ در رویداد آنپک بیشتر ازاین نمی‌توانست جلب توجه کند. گلکسی نوت ۲۰ حس یک کالای بسیار ارزان‌تر از قیمتی که همراه دارد، به کاربرش ارزانی‌ می دارد، چرا که از پلاستیک ساخته شده است. سامسونگ با اعلام این موضوع اهالی فناوری را با خود به سال ۲۰۱۴ و زمان معرفی گلکسی اس ۵ برد، در صورتی که اکنون در سال ۲۰۲۰ هستیم. چند هفته پیش و هنگامی که اعلام شد نوت ۲۰ مشخصات به مراتب پایین‌تری از نوت ۲۰ اولترا دارد، کاربران با خود پنداشتند که قرار است یک گوشی مقرون به صرفه باشد. اما سامسونگ کاربران را غافلگیر کرده و پنل پشتی نوت ۲۰ برخلاف پرچمداران گذشته و نوت ۲۰ اولترا نه از شیشه، بلکه از پلاستیک ساخته شده است.

image

شب گذشته غول کره‌ای اعلام کرد گوشی جدید آن‌ها از پلی‌کربنات در پشت بهره میبرد که می‌توان آن را بزرگترین نقطه‌ی ضعف دانست. گوشی نوت ۲۰ با مالیات چیزی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد و باید دید سامسونگ با بازاریابی وسیع خود راهی برای فروش گوشی پلاستیکی گران قیمت خود پیدا می‌کند یا خیر. سال ها زمان برد تا شرکت کره‌ای از استراتژی خود برای استفاد از پلاستیک در گوشی‌های خود فاصله بگیرد و به سمت مواد با کیفیت و پریمیوم حرکت کند، اما اکنون و در سال ۲۰۲۰ دوباره شاهد برگشت به گذشته، آن هم با قیمتی گزاف هستیم.

این شرکت در مورد عشق خود به پلاستیک‌های تجدیدپذیر صحبت کرد، اما کلماتی راجع به پلی کربنات تقویت شده در میان صحبت‌های آن‌ها مشاهده نشد. باید دید سامسونگ در سایت خود و در مهد معرفی نوت ۲۰، سخنی از پلاستیک خواهد آورد یا خیر. گرچه به نظر نمی‌رسد که شرکت کره‌ای به پلاستیکی بودن گوشی جدید خود، افتخار کند.

image

نقل قول زیر مربوط به سال ۲۰۱۴ و گلکسی اس ۵ است که اکنون و در زمان معرفی نوت ۲۰ کاربرد دارد

دونگ هون کیم طراح محصولات سامسونگ گفت اهداف اصلی ما کاربردی بودن، دوست داشتنی و هماهنگی با ذات انسانی است. ما چیزی با حس خوشایند و گیرایی بیشتر در دست می‌خواستیم. اگر از فلز یا شیشه استفاده می‌کردیم حس سنگینی و سردی منتقل می‌شد، اما پلاستیک بافت گرمتری دارد. ما معتقدیم که کاربران آن را گرمتر و خوشایند‌تر خواهند یافت. این ماده در بیان بصری عالی و در طرح‌های مفهومی ما نمادی از بهترین است.

در آن زمان سامسونگ در تبلت‌های خود نیز از پلاستیک استفاده می‌کرد که گاه با عواقب غیر منتظره‌ای همراه بود. طراحی و ساخت تلفن‌های هوشمند از زمان عصر پلاستیک به طرز چشمگیری پیشرفت کرده و هیچ دلیلی برای برگشت به آن دوره وجود ندارد. در شش سال گذشته نیز سامسونگ نشان داده که می‌تواند دستگاه‌های پرچمدار را با مواد بالارده و کیفیت ساخت عالی به دست کاربران برساند. استفاده از پلاستیک روی تلفن‌های ارزان قیمت توجیه دارد، اما روی گوشی پرچمدار خیر. طی چندروز گذشته وان پلاس نورد با فریم پلاستیکی خود به بازار عرضه شد که مستعد خم شدن است. این گوشی در محدوده‌ی قیمت ۴۵۰ دلار قرار دارد نه بیشتر از ۱۰۰۰ دلار.

صرف نظر از آنچه که ساخته می‌شود سامسونگ آزاد است تا از هرآنچه می‌خواهد در محصولات خود بهره بگیرد. اما تصور اینکه اپل پس از سال‌ها ساخت آیفون با فلز و شیشه، اکنون یک آیفون ۱۰۰۰ دلاری پلاستیکی تحویل کاربران دهد، خارج از حد تصور است.

در پایان می‌توان گفت ظاهرا شگفتی‌های سال ۲۰۲۰ را پایانی نیست، گرچه در مورد این می‌توان انتخاب کرد و آن نادیده گرفتن گلکسی نوت ۲۰ است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)