خانهاخبار
گوگل برنامه‌های ویندوز را به کروم بوک می‌آورد

گوگل برنامه‌های ویندوز را به کروم بوک می‌آورد

گوگل تصمیم دارد به کمک پارالل اجرای برنامه‌های ویندوز در کروم بوک را میسر کند
۱۳۹۹/۵/۱۴

در کروم بوک می‌توان برنامه‌های اندروید را اجرا کرد و به زودی کاربران قادر خواهند بود تا برنامه‌های ویندوز را نیز در کروم بوک اجرا کنند. پشتیبانی از این ویژگی در اوایل سال جاری به گوش رسید و اکنون جزییات بیشتری از نحوه‌ی عملکرد آن منتشر شده است.

Cyrus Mistry مدیر محصول سیستم عامل کروم، در مصاحبه‌ای با ورج اعلام کرده کاربران می‌توانند نسخه‌ی کامل ویندوز را به کمک پارالل دسکتاپ بوت کنند، بنابراین قادرند هم ویندوز و هم سیستم عامل کروم را با هم اجرا کنند. با این حال، اهالی مانتین ویو به اجرای ویندوز در کروم بسنده نکرده و تصمیم دارند تا در آینده بدون نیاز به ویندوز، اپلیکیشن‌های آن را روی کروم بیاورند. پارالل به کاربران مک او اس و لینوکس نیز چنین امکانی را می‌دهد و سیستم عامل ویندوز و برنامه های آن، روی دو سیستم عامل مذکور قابل اجرا هستند.

image


پارالل دسکتاپ در اواخر امسال برای مشاغل در دسترس خواهد بود و نمایندگان فروش می‌توانند این ویژگی را به کروم بوک اضافه کنند. به گفته‌ی XDA-Developers، برای دستیابی به این قابلیت کاربران به تراشه اینتل Core i5 یا Core i7 با حداقل ۸ گیگابایت رم احتیاج دارند. گوگل باور دارد که با اضافه شدن پشتیبانی از نرم‌افزارهای ویندوز، اقبال عمومی به کروم بوک افزایش پیدا می‌کند، اما اضافه شدن این ویژگی برای کسب و کارها قطعا تغییر چندانی در فروش کروم بوک‌ها نخواهد گذاشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)