خانهاخبار
رونق بازار تبلت‌ها در دوران کرونا؛ مردم گرایش بیشتری به تبلت‌ها پیدا کرده‌اند

رونق بازار تبلت‌ها در دوران کرونا؛ مردم گرایش بیشتری به تبلت‌ها پیدا کرده‌اند

بر اساس گزارش‌های جدید به نظر می‌رسد که بازار تبلت‌ها در دوران همه‌گیری کووید-19 با رشد قابل توجهی روبرو شده و مردم این دستگاه‌ها را به لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌ها ترجیح داده‌اند.
۱۳۹۹/۵/۱۴

اگرچه اکثر صنایع در طول دوره همه‌گیری ویروس کرونا متضرر شده‌اند، ولی شرایط حداقل برای حوزه تبلت‌ها مناسب بوده است. بر اساس گزارش جدید شرکت تحقیقاتی IDC، بازار جهانی تبلت در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ از رشد سالانه ۱۸.۶ درصدی خبر می‌دهد. این یعنی در طول فصل مالی دوم امسال حدود ۳۸.۶ میلیون تبلت فروخته شده است.

نکته قابل توجه درباره وضعیت بازار تبلت این است که صنعت مذکور در طول دو فصل مالی پیش از آن همواره نزولی بوده، در نتیجه می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ ورق را برای تبلت‌ها برگردانده است.

کدام شرکت عملکرد بهتری داشته است؟

image

بازار تبلت در اختیار پنج شرکت است. اپل با فروش ۱۲.۴ میلیون تبلت موفق به کسب ۳۲.۳ درصد از سهم بازار شده و در رتبه اول قرار دارد. آیپد ۱۰.۲ اینچی این شرکت پرفروش‌ترین تبلت بازار است در حالی که مدل‌های ایر و پرو هم عملکرد خوبی داشته‌اند. اگرچه این شرکت در رده نخست این فهرست قرار گرفته، اما کمتر از ۴ شرکت بعدی در این مدت رشد داشته است. در رده‌های بعدی به‌ترتیب می‌توانیم نام سامسونگ، هوآوی، آمازون و لنوو را ببینیم. همه این شرکت‌ها حداقل ۴۲ درصد رشد سالانه داشته‌اند اما این رقم برای اپل ۱.۳ درصد بوده است.

سامسونگ توانست رده دومی خود را حفظ کند. رشد سالانه این شرکت ۴۲.۵ درصد بوده و این آمار به معنای فروش ۷ میلیون تبلت در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ است. در مقام سوم نام هوآوی را می‌بینیم که با فروش ۴.۸ میلیون تبلت رشدی ۴۳.۵ درصدی داشته است. آمازون با جدیدترین محصول خود یعنی تبلت ۸ اینچی Fire HD توانست مقام چهارم را به دست آورد و با فروش ۳.۶ میلیون دستگاه رشدی ۵۲ درصدی را به ثبت برساند.

در نهایت نام لنوو را می‌بینیم که در رتبه پنجم قرار دارد و رشدی ۵۱ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل به ثبت رسانده است. این برند موفقیت چشمگیر خود را مدیون تبلت‌های اقتصادی و پایین‌رده خود است. در ادامه نمودار سهم بازار بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تبلت در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ را می‌بینید:

image

حالا اگر می‌خواهید مقایسه‌ای داشته باشید، می‌توانید نگاهی به نمودار زیر بیندازید که وضعیت سهم بازار شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تبلت در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد:

image

در مجموع در فصل مالی دوم سال ۲۰۲۰ حدود ۳۸.۶ میلیون تبلت فروخته شده که نسبت به فروش ۳۲.۶ میلیون تبلت در فصل دوم سال ۲۰۱۹ نشانگر رشد وضعیت بازار است.

چه‌چیزی باعث رونق بازار تبلت در دوران ویروس کرونا شد؟

به‌گزارش شرکت IDC، تداوم دوران قرنطینه باعث شد که مردم برای «تفریح، کار و آموزش آنلاین» به تبلت‌ها روی بیاورند. به نظر می‌رسد که با توجه به اندازه بزرگ‌تر تبلت‌ها نسبت به تلفن‌های هوشمند و راحتی استفاده از آن‌ها در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها، عده بیشتری تمایل داشتند که از این محصولات استفاده کنند.

مضاف بر این، حقیقت آن است که اکثر شرکت‌ها تبلت‌هایی می‌سازند که فوق‌العاده مقرون به‌صرفه هستند و کاربران آن‌ها را ارزشمندتر از لپ‌تاپ‌ها تلقی می‌کنند. اگر به‌دنبال وسیله‌ای برای آموزش، تفریح یا کار هستید، به‌راحتی می‌توانید روی تبلتی خوش قیمت و کارآمد اتکا کنید و هزینه هنگفتی را به خرید لپ‌تاپ اختصاص ندهید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)