خانهاخبار
تامین‌کننده آیفون از عرضه دومرحله‌ای پرچمداران اپل خبر داد

تامین‌کننده آیفون از عرضه دومرحله‌ای پرچمداران اپل خبر داد

وب‌سایت دیجی‌تایمز امروز در گزارشی گفت یکی از تامین‌کنندگان آیفون به آن‌ها اطلاع داده‌ که پرچمداران اپل امسال در دو مرحله به بازار می‌آیند.
۱۳۹۹/۵/۱۴

اپل هفته پیش تایید کرد که سری آیفون ۱۲ با چند هفته تاخیر نسبت به پنجره زمانی همیشگی این شرکت وارد بازار می‌شود. حالا یکی از منابع زنجیره تامین در گزارشی جدید اطلاعات بیشتری را درباره این تاخیر منتشر کرده و می‌گوید که آیفون‌های پیش رو در دو مرحله به فروش می‌رسند.

این فروش دو مرحله‌ایِ آیفون ایده جدیدی نیست و اپل پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ با آیفون X و در سال ۲۰۱۸ با آیفون XR همین کار را کرده بود. چون این دو گوشی به‌ترتیب تا ماه نوامبر و اکتبر وارد بازار نشدند. حالا امروز وب‌سایت دیجی‌تایمز می‌گوید بیشترین تقاضا برای آیفون ۱۲ در سه‌ماهه آخر امسال خواهد بود. این اتفاق معمولا در سه‌ماهه سوم سال رخ می‌دهد چون پرچمداران جدید اپل در ماه سپتامبر وارد بازار می‌شوند.

اما امسال یکی از تامین‌کنندگان آیفون اعلام کرده که تا سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ انتظار به‌حداکثر رسیدن سفارشات را ندارند. در نتیجه مجددا تایید می‌شود که این محصولات امسال دیرتر از ماه سپتامبر به بازار می‌آیند. در بخش دیگری از این گزارش گفته شده که اپل احتمالا برخی از مدل‌های آیفون‌های 5G را زودتر از بقیه به بازار می‌فرستند؛ این منبع می‌گوید دو مدل ۶.۱ اینچی آیفون ابتدا به بازار می‌آیند، سپس نوبت به مدل‌های ۶.۷ و ۵.۴ اینچی می‌رسد. از این رو، تامین‌کنندگان قطعات دو آیفون اول مدتی است که تولید را شروع کرده‌اند اما بقیه در اواخر ماه اوت کار خود را آغاز خواهند کرد.

البته دیجی‌تایمز می‌گوید «ممکن است» چنین اتفاقی رخ دهد. از سوی دیگر، دیجی‌تایمز همواره به داشتن منابع قابل اعتماد و موثق شناخته نمی‌شود و نمی‌توانیم به طور کامل به گزارش‌های آن اتکا کنیم. اپل تمایل دارد که تامین‌کنندگان متنوع و پرتعدادی داشته باشد، بنابراین زمان‌بندی مربوط به یک تامین‌کننده لزوما به معنای زمان‌بندی همه تامین‌کنندگان نخواهد بود.

ولی اگر این گزارش درست باشد، این یعنی ابتدا مدل‌های پایه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو عرضه می‌شوند، بعد نوبت به مدل‌های بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر پرچمداران اپل می‌رسد. ما در حال حاضر اطلاعات کمی از تفاوت‌های میان مدل‌های استاندارد و پرو آیفون ۱۲ در دست داریم. منتها به‌نظر می‌رسد که مدل پایه آیفون ۱۲ دو دوربین و مدل پرو سه دوربین داشته باشد. احتمالا مدل‌های پرو با سنسور زمان پرواز ارائه می‌شوند تا عملکرد بهتری در زمینه واقعیت افزوده (AR) داشته باشند. علاوه بر این، ظاهرا توانمندی‌های نسل پنجمی این مدل‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

اگرچه اپل اذعان کرده که سری آیفون ۱۲ را با تاخیر به بازار می‌فرستد، ولی هیچ‌کس هنوز نمی‌داند که مراسم آن‌ها دقیقا در چه تاریخی برگزار خواهد شد. آیا مثل هر سال باید منتظر ماه سپتامبر باشیم یا این مراسم هم به زمانی دیگر موکول می‌شود؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)