خانهاخبار
قابلیت Back Tap اندروید 11 را به تمام محصولات اندرویدی اضافه کنید

قابلیت Back Tap اندروید 11 را به تمام محصولات اندرویدی اضافه کنید

یکی از قابلیت‌های Android 11، امکان تعریف وظایف برای دو بار ضربه به پشت بدنه دستگاه است.
۱۳۹۹/۵/۱۲

یکی از قابلیت‌هایی که هم اکنون در نسخه آزمایشی سیستم عامل‌های اندروید 11 و آی او اس 14 در حال بررسی است، امکان تعریف یک وظیف مشخص هنگام ضربه به پشت بدنه گوشی هوشمند‌تان است. این ویژگی که در منوی Accessibility نسخه آزمایشی iOS 14 مشاهده شده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا برای دو بار یا سه بار ضربه زدن به پشت بدنه، وظیفه‌ای را انتخاب کرده و هنگام ضربه به پشت بدنه به تعداد مورد نیاز، انتظار انجام امر انتخاب شده را داشته باشند. به عنوان مثال پس از نصب آی او اس 14، شما می‌توانید با دو بار ضربه زدن به پشت بدنه دستگاه، از محتوای صفحه نمایش اسکرین شات بگیرید، سیری را فعال کنید، گوشی هوشمند خود را در وضعیت سایلنت قرار دهید، صدای دستگاه را کم یا زیاد کنید یا وظایفی دیگری که می‌توانید آن ها را به دلخواه خود انتخاب کنید. همچنین برای سه بار ضربه به پشت بدنه، می‌توانید وظیفه دیگری را نیز تعریف نمایید.

البته بد نیست بدانید که ابتدا گوگل چنین ایده‌ای را برای سیستم عامل اندروید 11 در نظر داشت. چنان که در ماه مارچ، انجمن توسعه دهندگان XDA موفق به کشف ویژگی Columbus شده بود که روی گوشی هوشمند پیکسل 2 مجهز به نسخه آزمایشی اندروید 11 مشاهده گردیده بود. این ویژگی در سیستم عامل اندروید 11، حتی زمانی که گوشی شما درون قاب گرفته باشد نیز کارایی خواهد داشت. کاربران این پلتفرم با دو بار ضربه به پشت بده اسمارت فون خود، می‌توانند وظایفی مانند باز شدن گوگل اسیستنت، باز شدن اپلیکیشن دوربین، صرف نظر کردن از آلارم تایمر، پخش یا قطع موزیک، گرفتن اسکرین شات، باز شدن منوی recents، مینیمایز کردن استاتوس بار، ریجکت کردن تماس دریافتی و اموری از این قبیل را از دستگاه خود انتظار داشته باشند. بد نیست بدانید که تنها یکی از موارد یاد شده، قابلیت انتخاب شدن را دارا هستند.

بر اساس گزارش انجمن برنامه نویسان XDA، از آن جا که قابلیت Columbus تنها برای گوشی هوشمند پیکسل 3 و مدل‌های بعد از آن در نظر گرفته شده است، یکی از توسعه دهندگان خوش ذوق این قابلیت را برای سایر محصولات اندرویدی نیز پورت کرده و آن را تحت عنوان اپلیکیشنی با نام Tap, Tap به صورت آزمایشی منتشر کرده است. به این ترتیب و با نصب آن، شما می‌توانید برای دو بار ضربه به پشت بدنه اسمارت فون خود، وظایفی را تعریف کرده و در صورت ضربه زدن، انتظار انجام آن ها را داشته باشید.

image

 

زمانی که این اپلیکیشن را روی دستگاه خود نصب کنید، باید اجازه‌های آن از قسمت Accessibility را صادر کنید. سپس در تنظیمات این برنامه، می‌‌توانید وظایفی از قبیل باز شدن گوگل اسیستنت یا باز شدن اپلیکیشن دوربین را برای آن تعریف کنید. همچنین می‌توانید از این ویژگی به عنوان عملکرد دکمه هوم، دکمه Back یا باز کردن پنجره نوتیفیکیشن‌ها استفاده کنید. با ورود به قسمت Gates، می‌توانید یک سری امور را بلاک کنید. به عنوان مثال می‌توانید تنظیماتی را انجام دهید که در صورت باز بودن اپلیکیشن دوربین و کار با آن، هیچ وظیفه دیگری روی نمایشگر تأثیر نگذاشته و انجام نشود. این اپلیکیشن در حال حاضر در وضعیت آلفا بوده و در حال گذر از مراحل آزمایشی خود است و به زودی، آن را در پلی استور گوگل خواهیم دید.

image

 

در نهایت بد نیست بدانید که شیائومی نیز در حال کار روی چنین قابلیتی برای MIUI 12 است. به این ترتیب مانند سیستم عامل آی او اس 14، شما قادر خواهید بود تا وظایفی را برای دو یا سه بار ضربه زدن به پشت بدنه دستگاه تعریف کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)