خانهاخبار
افزایش سوددهی سامسونگ در میانه همه گیری

افزایش سوددهی سامسونگ در میانه همه گیری

سامسونگ انتظار دارد سه ماهه بعدی فروش گوشی‌های هوشمند با رشد همراه باشد
۱۳۹۹/۵/۱۲

سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، علیرغم افت ۷ درصدی درآمد توانسته با سود عملیاتی سال به سال ۲۳ درصد و ۸.۲۵ تریلیون وون یا ۶.۸۴ میلیارد دلار، بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کند. غول کره‌ای بیان می‌کند در میانه‌ی همه‌گیری کووید-۱۹ توانسته با بهینه کردن هزینه‌های خود، ریکاوری بزرگی را تجربه کند و این در حالی اتفاق افتاده که فروش گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سال گذشته با کاهش روبرو بوده است.

غول کره‌ای پیش بینی می‌کند در سه ماهه آینده و در خلال معرفی گلکسی نوت ۲۰ و همین طور گوشی تاشو یعنی Galaxy Z Fold 2، فروش گوشی‌های این شرکت افزایش پیدا کند. در زمینه‌ی تجارت صفحه نمایش نیز سامسونگ روی پنل‌های آیفون حساب ویژه‌ای کرده‌ای بود. تعداد سفارش‌های اپل به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر از انتظارات بود و سامسونگ به گفته‌ی رسانه‌ها چیزی در حدود ۱.۱ تریلیون وون یا ۹۲۴ میلیون دلار خسارت دیده است. در همین راستا با معرفی و عرضه‌ی گلکسی نوت ۲۰ این شرکت می‌تواند کمی از بار این خسارت بکاهد.

image

در بخش تراشه‌ نیز سامسونگ ترکیبی از نتایج را بدست آورده است. در زمان حاضر و به دلیل تغییر محل کار به خانه و دورکاری، تقاضا برای DRAM به منظور استفاده در پی سی و دیتا سنترها افزایش داشته است، اما در دستگاه‌های تلفن همراه به دلیل کاهش فروش، با افت روبرو بوده است. در بخش حافظه‌های NAND نیز اتفاقی مشابه رخ داده و فروش SSD برای سرورها و فضاهای ابری با رشد همراه بوده اما در بخش تلفن‌های هوشمند، کاهش فروش گریبان گیر آن بوده است و در مجموع ویروس کووید-۱۹ موفق بوده و توانسته کاهش فروش را به سامسونگ تحمیل کند. با این حال نیمه‌ هادی‌ها به طور کلی دوسوم سود عملیاتی سامسونگ را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)