خانهاخبار
هرانچه از سرفیس پرو ۸ می‌ دانیم

هرانچه از سرفیس پرو ۸ می‌ دانیم

مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه‌ی سرفیس پرو ۸
۱۳۹۹/۵/۱۱

مایکروسافت معمولا به صورت سالانه رایانه‌ی هیبریدی خود را به‌روزرسانی می‌کند و انتظار می‌رود در پایان سال جاری نیز سرفیس پرو ۸ را معرفی و روانه‌ی بازار کند. تا به حال هیچ سخن رسمی از سوی مایکروسافت در رابطه با سرفیس پرو ۸ به میان نیامده، اما به تازگی دو پتنت به رسانه‌ها راه پیدا کرده که نشان می‌دهد پنل‌های خورشیدی در پایه‌ی دستگاه هیبریدی ردموندی‌ها جاخوش کرده است. در یکی دیگر به نظر می‌رسد که اسپیکری در پایه‌ی سرفیس پرو ۸ جاگذاری شده است.

image


احتمال قرار گرفتن چنین ویژگی‌هایی در محصول جدید مایکروسافت بسیار پایین است، اما با این حال ایده‌های اهالی کوپرتینو برای قرار دادن فناوری‌های جدید در استند سرفیس پرو ۸، در نوع خود جالب توجه است. همچنین این احتمال وجود دارد که رایانه‌ی هیبریدی مایکروسافت در بخش پردازنده‌ شاهد به‌روزرسانی باشد و شاهد استفاده از تراشه‌ی Tiger Lake اینتل باشیم. البته ممکن است شاهد حضور پردازنده‌های سری رایزن چهار هزار ای ام دی، به خصوص بعد از شایعات اخیر در مورد سرفیس لپ تاپ ۴ نیز باشیم.

تاریخ رونمایی و عرضه‌ی سرفیس پرو ۸

سرفیس پرو ۸ احتمالا در ماه اکتبر از راه خواهد رسید. طبق عادت انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها رویدادی در ماه اکتبر برای محصول جدید خود تدارک ببینند و اواخر همان ماه دستگاه را به بازار عرضه کنند. در شرایط فعلی و همه‌گیری کووید-۱۹ ممکن است کمی اوضاع تغییر کند، اما خوشبین هستیم که رویداد به صورت آنلاین برگزار شود.

قیمت

مایکروسافت به خاطر ثابت نگه داشتن قیمت نسل‌های مختلف دستگاه‌های خود شهره است و سرفیس پرو ۸ نیز با قیمت پایه‌ی ۷۹۹ پوند عرضه می‌شود که  در واقع همان قیمت خرده فروشی سرفیس پرو ۷ است. در صورت استفاده از پردازنده  و طراحی جدید ممکن است قیمت نیز دست خوش تغییر شود.

طراحی سرفیس پرو ۸

اگرچه پتنت‌هایی از این دستگاه به بیرون درز کرده اما تا کنون شاهد شایعات زیادی درباره‌ی این محصول نبودیم. پتنت اول دستگاهی را نشان می‌دهد که پنل‌های خورشیدی درون استند آن جاسازی شده است که به طور بالقوه توانایی تایپ کاور و عمر باتری آن را افزایش خواهد داد. افزایش عمر باتری یک خبر بسیار خوب برای کاربران به حساب می‌آید، اما تعبیه‌ی پنل‌های خورشیدی درون چنین دستگاهی کمی غیرعادی به نظر می‌رسد و در حال حاضر باید با دیده‌ی تردید به آن نگریست.

image

 

در پتنت دوم اسپیکری در پایه‌ مشاهده می‌شود که در داخل آن قرار گرفته و باعث افزایش فضا در سرفیس پرو می‌شود. در حال حاضر باید انتظارات را پایین نگه داشت چرا که این پتنت‌ها مربوط به همان سالی است که سرفیس پرو ۸ قرار است معرفی شود.

image

مشخصات سرفیس پرو ۸

هنوز جزییات زیادی از این دستگاه فاش نشده، اما انتظار می‌رود که پردازنده‌ی اینتل یعنی Tiger Lake قدرت بخش این رایانه‌ی هیبریدی باشد. پردازنده‌های جدید حوالی ماه سپتامبر راهی بازار می‌شوند و با توجه به معرفی و عرضه‌ی سرفیس پرو ۸ در ماه اکتبر، مایکروسافت زمان کافی برای جای دادن تراشه‌های جدید اینتل را خواهد داشت. با این وجود نمی‌توان از روابط خوب مایکروسافت با AMD چشم پوشی کرد. AMD سازنده‌ی پردازنده‌ی ایکس باکس سری ایکس و سرفیس لپ‌تاپ ۴ است و تراشه‌های رایزن ۴۰۰۰ به خوبی می‌توانند قدرت مورد نیاز خانواده‌ی سرفیس را تامین کنند.

خواسته‌های کاربران از سرفیس پرو ۸

آخرین ترند دنیای لپ‌تاپ‌ها، کم کردن حاشیه‌های صفحه نمایش است که  Dell XPS 13 2020 نمونه‌ی بارز آن به حساب می‌آید. مایکروسافت چندان تمایلی برای به روز نگه داشتن دستگاه‌های خود ندارد، اما امیدواریم تا این روند در سال ۲۰۲۰ دست خوش تغییر شود و شاهد نقطه‌ی عطفی در این زمینه با اضافه شدن تغییرات فیزیکی جدید به سرفیس پرو، باشیم.

مایکروسافت می‌تواند SSD سریعتری را در سرفیس پرو قرار دهد و به سان نامش، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای حرفه‌ای‌ها تبدیل کند و سرعت نوشتن و بارگیری داده‌ها را افزایش دهد. متاسفانه در سرفیس پرو ۷ شاهد سرعت ۸۰۵ مگابایت بر ثانیه در هنگام نوشتن اطلاعات بودیم. قرار دادن اس‌اس‌دی‌های سریعتر می‌تواند هزینه‌ها را بالا ببرد، اما یکی از مواردی است که می‌تواند رقابت را داغ‌تر از همیشه کند. بنابراین امیدواریم که سرفیس پرو آن را مد نظر قرار دهد.

پشتیبانی از تاندربولت ۳

وقتی مایکروسافت اعلام کرد که سرفیس پرو ۷ از تاندربولت ۳ برای انتقال سریع داده‌ها پشتیبانی نمی‌کند، خیلی از کاربران را ناامید کرد. اهالی کوپرتینو اعلام کردند به خاطر نگرانی‌های امنیتی از این فناوری چشم پوشی کرده‌اند. با گذشت زمان و ورود شرکت‌های جدید به این حوزه امیدواری‌ها برای تجدید نظر مایکروسافت در استفاده از این فناوری، بالا است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)