خانهاخبار
پایانی تلخ در انتظار نسخه iOS و اندروید کورتانا

پایانی تلخ در انتظار نسخه iOS و اندروید کورتانا

مایکروسافت قصد دارد به زودی، به پشتیبانی از اپلیکیشن کورتانا روی آی او اس و اندروید پایان دهد.
۱۳۹۹/۵/۱۱

مایکروسافت امروز اعلام کرد که قصد دارد تا به صورت کامل و جامع، تمرکز خود را روی دستیار هوشمند مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی به صورت اختصاصی برای اپلیکیشن‌های Microsoft 365 صرف کرده و به این ترتیب، شاهد نوآوری‌های جدیدی در آن خواهیم بود و کلیه توسعه دهندگان مایکروسافت روی این پروژه کار خواهند کرد.

به این ترتیب، پشتیبانی از نسخه آی او اس و اندروید اپلیکیشن کورتانا به صورت رسمی پایان خواهد یافت و اپلیکیشن‌های سوم شخص نیز قادر نخواهند بود تا از امکانات آن استفاده نمایند. بد نیست بدانید که دسترسی اپلیکیشن‌های سوم شخص از هفتم سپتامبر مصادف با ههدهم شهریور ماه قطع خواهد شد، اما اپلیکیشن کورتانا روی سیستم عامل‌های آی او اس و اندروید تا اوایل سال 2021 به کار خود ادامه خواهند داد.

image

 

مسئولان مایکروسافت در اظهارات خود به این موضوع اشاره کردند که دارندگان سیستم‌های مبتنی بر ویندوز 10، یا افرادی که از کورتانا روی نسخه موبایل Outlook استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود که از امکانات این دستیار صوتی هوشمند مانند مدیریت ایمیل‌ها، رویدادهای تقویم یا زمان‌های ملاقات خود استفاده نمایند.

مایکروسافت همچنین قصد دارد تا به پشتیبانی از دستیار صوتی هوشمند کورتانا روی اسپیکرهای Harman KArdon Invoke نیز پایان دهد. به عنوان عذرخواهی و برای آن که دل این افراد را به دست آورند، آن ها یک گیفت کارت 50 دلاری مایکروسافت برای دارندگان این محصول در نظر گرفته‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)