خانهاخبار
کدهای مخفی، برخی اسرار Google Assistant را فاش کرد

کدهای مخفی، برخی اسرار Google Assistant را فاش کرد

گوگل قصد دارد تا یک تغییر کاربردی را در گوگل اسیستنت ایجاد نماید.
۱۳۹۹/۵/۸

به عنوان یکی از قابلیت‌های اندروید 11 می‌توان به Bubbles اشاره کرد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا از هر قسمت سیستم عامل، عملیات مولتی تسکینگ را انجام دهید. دقیقا مانند قابلیت Chat Heads که برای اپلیکیشن مسنجر فیس بوک ارائه شده، به کمک Bubbles شما می‌توانید در هنگام چت کردن با یک نفر، به اپلیکیشنی دیگر بدون نیاز به خارج شدن از فضای چت و نقل و انتقال میان آن‌ها، وارد شوید.

به عنوان مثال تصور کنید که مشغول چت با یکی از دوستان خود هستید و از طرف دیگر، بازی تیم مورد علاقه خود را از ESPN مشاهده می‌کنید. به جای حرکت میان اپلیکیشن‌ها به تعداد زیاد، یک دایره متحرک روی صفحه به نمایش گذاشته می‌شود. در این قسمت دایره‌ای شکل می‌توانید تصویر پروفایل دوست خود، تصویر آیکون اپلیکیشن Messages و پیش نمایشی از متن‌های دریافتی را مشاهده کنید. به محض دریافت پیام جدید، یک دایره آبی رنگ روی آیکون مربوطه ظاهر می‌شود که با ضربه زدن روی آن، وارد محیط برنامه می‌شوید. به این ترتیب کلیه قابلیت‌ها از جمله دسترسی به ویدئو، تصاویر، ایموجی و پیشنهادات دستیار هوشمند روی صفحه به نمایش درمی‌آید.

به گزارش 9to5Google، در نسخه 11.21 اپلیکیشن گوگل شاهد دو خط کد جدید هستیم. یکی از آن‌ها به قابلیت Chat Head اشاره دارد که در ادامه آن، عبارات "برای صحبت با دستیار هوشمند ضربه بزنید" و "با نگه داشتن انگشت، آیکون را درگ کنید" به چشم می‌خورد.

مسئولان 9to5Google موفق شده‌اند Chat Head مربوط به گوگل اسیستنت را روی نسخه آزمایشی اپلیکیشن گوگل فعال کنند که کاربرد آن را در ویدئوی کوتاه زیر می‌بینیم:

 

ممکن است این موضوع به ذهن شما خطور کند که چرا به Chat Head گوگل اسیستنت نیاز پیدا خواهید کرد؟ این موضوع برای پیام‌ها بسیار کاربردی خواهد بود، اما این قضیه برای دستیار هوشمند نوع دیگری است. ممکن است در حال کار با اپلیکیشنی باشید و در این حین، نیاز داشته باشید تا سوالی را با گوگل استیسنت در میان بگذارید. به این ترتیب به جای جابجایی میان اپلیکیشن‌های مختلف، تنها روی Chat Head گوگل اسیستنت ضربه می‌زنید و به همین سرعت آن را فعال کرده و ارتباط مورد نیازتان را برقرار می‌کنید.

در حال حاضر، با ضربه زدن روی آیکون مربوطه، پنجره گوگل اسیستنت از پایین صفحه به سمت بالا باز می‌شود. اما مطمئنا همزمان با رونمایی از نسخه عمومی Android 11، رابط کاربری آن با حالت فعلی متفاوت خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)