خانهاخبار
شیائومی در حال کار روی محصولی نوآورانه است

شیائومی در حال کار روی محصولی نوآورانه است

برند چینی شیائومی ثابت کرده است که ارائه طرح‌های خلاقانه، آنچنان هم سخت نیست.
۱۳۹۹/۵/۹

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که هدفون‌های وایرلس خود را مدام فراموش می‌کنید یا سابقه گم کردن آن ها را دارید، بد نیست بدانید که شیائومی این قضیه را پوشش داده و مشغول طراحی و تولید محصولی جالب برای رفع این مشکل است.

محصول مورد نظر به لطف قرارگیری سنسور اثر انگشت و دوربین سلفی تعبیه شده درون نمایشگر، از صفحه نمایش یکپارچه برخوردار است. در قسمت بالای بدنه این گوشی هوشمند، دو حفره دایره‌ای شکل در نظر گرفته شده که محل قرارگیری هدفون‌های بی سیم شما است.

image

 

مسئولان شیائومی در مصاحبه‌ای که با The Hague Internation Design System انجام داده‌اند، اطلاعات بیشتری در این مورد در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند و ضمن مصاحبه، به ثبت دو پتنت پیرامون این قضیه نیز اشاره کرده‌‌اند. یکی از این پتنت‌ها در مورد طراحی محصول یاد شده است و دیگری، در مورد لوازم جانبی صوتی توضیح داده شده است. پتنت‌های یاد شده چند روز پیش در تاریخ بیست و چهارم جولای مصادف با سوم مرداد ماه به همراه اطلاعات زیر، به ثبت رسیده است.

شماره یک: عنوان این پتنت در مورد یک گوشی موبایل است. محصول معرفی شده در این پتنت با اهداف مختلف از جمله ارتباطات، گیمینگ، پخش موزیک و حاوی سیستم عاملی معین طراحی شده است. دو حفره‌ای که در بالای بدنه این محصول قرار گرفته، به منظور قرارگیری هدفون‌های بی‌سیم در نظر گرفته شده است.

شماره دو: عنوان این پتنت در مورد یک هدفون است. محصول مورد بحث در دسته ابزار پوشیدنی قرار می‌گیرد تا صداهای مورد نیاز را به گوش کاربر انتقال دهد. تمامی موارد ذکر شده به همراه زبان طراحی، در این پتنت به ثبت می‌رسد.

image

 

در حالی که کمپانی سامسونگ چندی است که قلم S Pen را درون محفظه‌ای در بدونه گلکسی نوت تعبیه کرده است، اما قرار دادن هدفون بی‌سیم درون بدنه گوشی‌های هوشمند ایده خلاقانه و جذابی است که توسط شرکت شیائومی به ثبت رسیده است. به این ترتیب مشکل بسیاری از افراد با فراموش کردن یا گم کردن هدفون‌های بی‌سیم حل خواهد شد. در صورت تمایل، کاربران می‌توانند هدفون‌ها را از محفظه مورد نظر خارج کرده و آن ها را درون گوش خود قرار دهند. در غیر این صورت، آن ها را در محل در نظر گرفته شده گذاشته و می‌توانند صداهای خروجی را از اسپیکر گوشی هوشمند خود بشنوند.

از آن جایی که این طرح در حال حاضر به عنوان یک پتنت به ثبت رسیده، هنوز مشخص نیست که آیا چنین محصولی به مرحله تولید خواهد رسید یا خیر. ایده چنین طرحی بسیار جذاب و هیجان انگیز به نظر می‌رسد، اما باید منتظر ماند و دید که آیا ارائه چنین محصولی می‌تواند تمامی کاربران را راضی نگه دارد یا فقط درصد کمی از مردم، مشتری آن خواهند شد.

image

 

در حالی که تکنولوژی دوربین سلفی هنوز به مرحله اجرایی شدن نرسیده است، لذا مشخص نیست که طراحان و مهندسان شیائومی چه زمانی توانایی به کارگیری این فناوری را در گوشی‌های هوشمند به دست آورند. مطمئنا در ماه‌های آینده، اطلاعات بیشتری در مورد این محصول و اخبار پیرامون آن در رسانه‌های خبری منتشر خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)