خانهاخبار
آپدیت جدید تلگرام با قابلیت‌های جدید و جذاب از راه رسید

آپدیت جدید تلگرام با قابلیت‌های جدید و جذاب از راه رسید

آپدیت جدید تلگرام شب گذشته با انبوهی از ویژگی‌های فوق‌العاده از راه رسید.
۱۳۹۹/۵/۶

همان طور که می‌دانید، اپلیکیشن تلگرام یکی از پیام رسان‌های محبوب در کشورمان به حساب می‌آید. توسعه دهندگان این اپلیکیشن با علم به این موضوع، ویژگی‌های جذابی را به مرور به آن اضافه می‌کنند.

شب گذشته، بروزرسانی جدید تلگرام با انبوهی از ویژگی‌های جدید در دسترس کاربران اندروید و آیفون قرار گرفت. در این مطلب می‌خواهیم تک تک این قابلیت‌ها را با هم مورد بررسی قرار دهیم. با جی اس ام همراه باشید.

پروفایل ویدئویی

در نسخه جدید تلگرام شما می‌توانید به جای تصویر، از فایل ویدئویی در پروفایل خود استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید یک کلیپ ویدئویی از خود ضبط کرده، فیلترهای دلخواه را روی آن اعمال کنید و در نهایت فایل خروجی را به عنوان تصویر پروفایل خود انتخاب کنید. افراد دیگر با مراجعه به پروفایل شما، قادر خواهند بود تا این فایل ویدئویی را مشاهده کنند.

 

مانند سایر ویرایشگرها، ادیتور تلگرام نیز به شما این امکان را می‌دهد تا موارد دلخواه از جمله‌ استیکرهای مختلف را به این کلیپ تصویری اضافه کنید. اگر مود یا حالت شما تغییر پیدا کرد، می‌توانید با بازگشت به تصاویر پروفایل گذشته و انتخاب گزینه Set as Main، تصویر جدیدی را برای پروفایل خود انتخاب کنید.

صاف کردن پوست

حالا که صحبت از ویرایشگر به میان آمد، بد نیست بدانید که تصویر یا ویدئوهایی که با دوربین سلفی گرفته می‌شوند، آپشنی به نام Soften Skin را با همراه خواهند داشت که به کمک آن می‌توانید پوست خود را صاف و زیبا کنید.

 

بهبود قابلیت تشخیص میزان فاصله

زمانی که افراد مختلف از طریق ویژگی People Nearby با شما ارتباط بر قرار می‌کنند، امکان مشاهده فاصله شما تا ایشان نیز فراهم شده است. زمانی که قصد ارتباط با فردی که در نزدیکی شما قرار گرفته را داشته باشید، استیکری از جانب تلگرام به شما پیشنهاد داده می‌شود تا آن را برای فرد مقابل ارسال کرده و به این ترتیب، ارتباط شما آغاز می‌شود.

image

 

برای استفاده از این ویژگی باید به مسیر Contacts> Find People Nearby رفته و روی Make myself visible ضربه بزنید و ادامه ماجرا را طی کنید.

تصاویر انگشتی کوچک

اگر یکی از مخاطبین برای شما تصویری ارسال کند، مدل انگشتی و کوچک آن در لیست چت‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و از این طریق می‌‌توانید از اهمیت این موضوع اطمینان پیدا کرده و در صورت نیاز سریعا وارد چت با آن مخاطب شده یا در صورت تمایل، مدتی بعد این موضوع را پیگیری کنید.

image

 

این تصاویر انگشتی کوچک در صفحه نوتیفیکشن‌ها یا هنگام جستجوی پیام‌ها نیز ظاهر می‌شوند.

فیلتر کردن چت‌های افراد ناشناس

به لطف قابلیت People Nearby و تعداد اعضای گروه‌ها که ممکن است به 200 هزار نفر برسد، همواره شخصی برای چت کردن در تلگرام وجود دارد. اما برخی افراد ممکن است با این موضوع مخالف بوده و قصد داشته باشند تا ارتباطات خود را تا حد امکان محدود کنند. بد نیست بدانید تلگرام این مورد را نیز پوشش داده است.

اگر از افراد غریبه تعداد زیادی پیام دریافت می‌کنید، می‌توانید به منوی Privacy & Security رفته و مانند ویدئوی زیر، تنظیمات مربوطه را اعمال کنید تا چت‌های افراد غریبه به صورت خودکار به قسمت چت‌های آرشیو شده برود. شما از قسمت چت‌های آرشیو شده می‌تونید به این موارد دسترسی داشته باشید و بعد از چک کردن آن‌ها، به صفحه اصلی تلگرام بازگردید.

 

آمار گروه‌ها

صاحبان گروه‌های بزرگ که اعضای آن ها بیش از 500 نفر است حالا می‌توانند آمار گروه‌های خود را با جزئیات مختلف مشاهده کنند. نرخ رشد و فعالیت اعضای گروه در این آمار مشخص شده و بهترین اعضا نیز به همراه تعداد پیام‌های ارسال شده آن ها قابل مشاهده است.

 

حداقل تعداد اعضای گروه برای مشاهده آمار در حال حاضر 500 نفر است و دست اندر کاران تلگرام قصد دارند تا این آمار را به عدد 100 نفر برسانند.

ویژگی‌های اختصاصی تلگرام برای اندروید

موزیک پلیر تلگرام در اندروید به صورت کامل بازطراحی شده و آیکون‌های جدیدی را به همراه امکان انتخاب ترک‌های مختلف شاهد هستیم. با کلیک روی دکمه قرار گرفته در سمت چپ صفحه، می‌توانید میزان لوپ را کنترل کرده، شافل را فعال یا غیر فعال کنید و در نهایت ویدئو را به صورت Reverse درآورید.

کادر مربوط به تایپ کردن متن پیام با اضافه شدن حروف و کلمات بیشتر، متناسب با آن بزرگ‌تر می‌شود تا کل متن وارد شده را به نمایش بگذارد. قابلیت Crop یا چرخاندن ویدئو نیز به ویرایشگر تلگرام اضافه شده است که می‌توانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

 

استفاده از چند اکانت روی نسخه دسکتاپ تلگرام

نسخه دسکتاپ تلگرام به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به لاگ اوت کردن، روی سه اکانت خود به صورت همزمان نظارت داشته باشید. استفاده کنندگان از نسخه موبایل تلگرام از سال 2017 این ویژگی را در اختیار داشتند و حالا کاربران نسخه دسکتاپ نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 

مانند همیشه و بر خلاف واتس اپ، برای استفاده از این ویژگی نیاز نیست تا به صورت همزمان، اکانت شما روی نسخه موبایل فعال و به اینترنت متصل باشد. تمامی اپلیکیشن‌های مبتنی بر تلگرام به صورت جداگانه مستقل هستند.

ایموجی‌های متحرک بیشتر

ایموجی‌های متحرک تلگرام در حال رشد و بیشتر شدن هستند. برای این که یکی از ایموجی‌های زیر را به صورت متحرک در اختیار داشته باشید، کافی است ایموجی مربوطه را به صورت جداگانه برای شخص مورد نظر ارسال کنید.

 

اگر به دنبال یک چیز جذاب هستید، کافی است ایموجی توپ فوتبال را به صورت تک ارسال کنید تا اتفاقی مانند ویدئوی زیر برای شما بیوفتد.

 

افزایش محدودیت حجم فایل ارسالی

از سال 2014، امکان ارسال و به اشتراک گذاری فایل‌هایی با حجم 1.5 گیگابایت برای کاربران تلگرام فراهم شده است. اما از این پس، این محدودیت به عدد دو گیگابایت رسیده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)