خانهاخبار
آیمک جدید با طراحی قبلی احتمالا این هفته معرفی می‌شود

آیمک جدید با طراحی قبلی احتمالا این هفته معرفی می‌شود

به‌تازگی دو گزارش منتشر شده که می‌گویند اپل می‌خواهد در هفته جاری از آیمک جدیدی رونمایی کند. منتها این دستگاه طراحی جدیدی نخواهد داشت و با همان ظاهر قبلی از راه می‌رسد.
۱۳۹۹/۵/۶

بر اساس دو گزارش جدید به نظر می‌رسد که اپل در نظر دارد تا تابستان امسال از یک آیمک جدید رونمایی کند. این گزارش‌ها احتمال داده‌اند که این دستگاه در هفته جاری از راه برسد، اما طراحی ظاهری آن تفاوت خاصی نخواهد داشت.

در گزارش اول آمده که اپل احتمالا در هفته جاری از آیمک جدیدی با پردازنده اینتل رونمایی خواهد کرد. شایعات پیش‌تر احتمال داده بودند که این آیمک جدید در WWDC 2020 معرفی شود، اما چنین اتفاقی نیفتاد و در واقع هیچ سخت‌افزاری در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل به نمایش گذاشته نشد.

موجودی نسل فعلی آیمک در حال حاضر محدود شده و همچنان محدود خواهد ماند. به‌علاوه، چند وقت پیش آیمک نامشخصی با پردازنده ۱۰ هسته‌ای اینتل i9 و گرافیک Radeon Pro 5300 در سرویس بنچمارک گیک‌بنچ حاضر شده بود که می‌توانست حاکی از رونمایی قریب‌الوقوع آن باشد.

افشاگر توئیتری با نام L0vetodream هفته پیش در توئیتی اعلام کرد که محصولات جدید اپل آماده عرضه هستند. این افشاگر قبلا به‌درستی رونمایی از سیستم عامل macOS Big Sur، آیفون SE 2020، آیپد پرو و غیره را فاش کرده بود. کوپرتینویی‌ها در سال‌های گذشته هم در ماه ژوئیه سابقه رونمایی مطبوعاتی از محصولات خود را داشته‌اند.

آن‌ها در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ از دو مدل جدید مک‌بوک رونمایی کردند. دستگاه اول مک‌بوک ایر جدید با نمایشگر True Tone بود که با کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت عرضه شد. دستگاه دوم مک‌بوک پرو ارزان قیمتی بود که از پردازنده نسل هشتم اینتل، تاچ آیدی و تاچ بار استفاده می‌کرد.

image

گزارش دوم می‌گوید آیمک جدید اپل از پردازنده اینتل بهره می‌برد ولی طراحی جدیدی ندارد. در عوض، به نظر می‌رسد که اپل طراحی جدید خود را برای آیمک مجهز به اپل سیلیکون نگه داشته است. این استراتژی برای ترغیب کاربران به خرید محصولات جدید و استفاده از پردازنده اختصاصی این شرکت منطقی به نظر می‌رسد.

با این حال، صرف‌نظر از تغییر یا عدم تغییر طراحی ظاهری دستگاه، هنوز می‌توانیم تغییراتی را برای آیمک امسال متصور باشیم. این تغییرات شامل حذف فیوژن درایو و جایگزینی آن با فضای ذخیره‌سازی SSD، و البته استفاده از تراشه امنیتی T2 اپل خواهد بود. کاربران مدت‌هاست که منتظر تغییر بزرگی در طراحی صنعتی آیمک هستند. بدنه خارجی این دستگاه آخرین بار در سال ۲۰۱۲ تغییر کرده بود که اپل ضخامت آن را در لبه‌ها به ۵ میلی‌متر رساند.

اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود اعلام کرد که هنوز مک‌های جدیدی با پردازنده‌های اینتل در دست تولید دارد، بنابراین برای ملاقات با اولین عضو از خانواده اپل سیلیکون باید تا انتهای سال ۲۰۲۰ صبر کنیم. طبق اعلام کوپرتینویی‌ها، مهاجرت کامل به سمت اپل سیلیکون چیزی حدود دو سال طول می‌کشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)