خانهاخبار
با جسچرهای جدید گلکسی واچ 3 آشنا شویم

با جسچرهای جدید گلکسی واچ 3 آشنا شویم

ساعت هوشمند جدید سامسونگ با نام Galaxy Watch 3 به زودی از راه می‌رسد.
۱۳۹۹/۵/۶

سامسونگ در نظر دارد تا در تاریخ پنجم آگوست مصادف با پانزدهم مرداد ماه رویدادی را به صورت آنلاین با نام Unpacked 2020 برگزار کرده و در آن، از محصولات جدید خود با نام‌های زیر پرده‌برداری کند:

  • خانواده گلکسی نوت 20
  • گلکسی واچ 3
  • گلکسی ایر بادز لایو

اپلیکیشن رویداد Unpacked سامسونگ هم اینک روی گوگل پلی استور و اپ استور اپل برای استفاده کنندگان در دسترس قرار گرفته است. اعضای انجمن برنامه نویسان XDA Developers به تازگی قابلیت‌های جدیدی از گلکسی واچ 3 را کشف کرده و این موضوع را در اختیار رسانه‌های خبری گذاشته‌اند.

به عنوان اولین مورد، به سراغ جسچرهای Galaxy Watch 3 می‌رویم. اپلیکیشن پلاگین این ساعت هوشمند حاوی شواهدی از این قبیل است که به کاربر اجازه می‌دهد تا با اجرای جسچرهای حرکتی خاصی توسط دستان خود، وظایف مشخصی را برای ساعت هوشمندش تعریف کند. به عنوان مثال شما می‌توانید با مشت کردن دست و برگرداندن آن به حالت عادی، به تماس‌های دریافتی پاسخ دهید.

از طرف دیگر از آن جا که گلکسی واچ 3 به اسپیکر نیز مجهز خواهد بود، بدون نیاز به برداشتن تلفن هوشمند خود و آوردن آن در کنار گوش، می‌توانید از طریق جسچر یاد شده بدون نیاز به اسمارت فون و از طریق ساعت هوشمد گلکسی واچ 3، به تماس‌های دریافتی پاسخ داده و مکالمه خود را آغاز کنید.

image

 

به عنوان جسچر حرکتی دوم، می‌توانیم به امکان ریجکت کردن تماس‌های دریافتی اشاره کنیم. زمانی که تماسی را دریافت کرده و مایل نیستید تا به آن پاسخ دهید، می‌توانید دستان خود را به سرعت حرکت داده و به این ترتیب تماس دریافتی ریجکت خواهد شد.

جسچر حرکتی سوم برای سایلنت کردن آلارم یا تماس‌های دریافتی است. برای انجام چنین کاری شما باید مچ دست خود را مانند تصویر زیر کمی بچرخانید.

image

 

برای عکاسی یا فیلمبرداری، زمانی که در اپلیکیشن Camera Conroller هستید، با مشت کردن و باز کردن مجدد دست، می‌توانید تصویری را شکار کرده یا عملیات فیلمبرداری را آغاز کنید.

ساز و کار مربوط به اسکرین شات گرفتن در گلکسی واچ 3 نیز با تغییراتی روبرو شده است. در حال حاضر برای اسکرین شات گرفتن با ساعت‌های هوشمند سامسونگ باید دکمه پایینی در کنار بدنه را فشار داده و در همان لحظه انگشت خود را به سمت راست روی نمایشگر دستگاه سوایپ کنید. اما در نسخه جدید ساعت هوشمند سامسونگ با نام Galaxy Watch 3، برای اسکرین شات گرفتن تنها کافی است دو دکمه کناری بدنه را به هم به صورت همزمان فشار داده و برای مدت کوتاهی نگه دارید.

در فایل APK یاد شده همچنین آمده است که گلکسی واچ 3 به قابلیت تشخیص سقوط نیز مجهز خواهد شد. ساز و کار این ویژگی به این صورت است که اگر ساعت هوشمند شما چنین حالتی را تشخیص دهد، به مدت یک دقیقه شروع به پخشی آلارم می‌کند و اگر شما قادر نباشید تا آن را متوقف کنید، لوکیشن و صدای ضبط شده (به مدت پنج ثانیه) شما را به مخاطبین اضطراری (Emergency contacts) که پیش‌تر آن ها را انتخاب کرده‌اید، ارسال می‌کند. همچنین شما می‌توانید از ساعت هوشمندتان درخواست کنید تا تماسی را با یکی از این افراد برقرار نماید.

image

 

به عنوان قابلیتی دیگر، می‌توان به بزرگ کردن سایز متن یا آیکون‌ها مخصوص افرادی که با مشکلات بینایی روبرو هستند اشاره کرد.

برخی از واچ فیس‌های گلکسی واچ 3 نیز در این گزارش آمده است که در مطلبی دیگر، شاهد آن‌ها بودیم.

بر اساس شایعات پیشین، Galaxy Watch 3 سامسونگ در دو مدل 41 و 45 میلیمتری تولید خواهد شد. از جمله مشخصات سخت‌افزاری دستگاه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک گیگابایت رم
  • حافظه داخلی هشت گیگابایتی
  • امکان انتخاب بین مدل‌های LTE و وای فای
  • مجهز به حاشیه نمایشگر قابل چرخش (Rotating bezel)
  • ECG
  • سنسور سنجش میزان فشار خون
  • سنسور ضربان قلب

همچنین پیش بینی می‌شود که گلکسی واچ 3 با قیمت پایه 399 دلار در دسترس خریداران قرار گرفته و در گران‌ترین حالت، قیمت آن به 599 دلار خواهد رسید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)