خانهاخبار
اوپو A72 5G با چیپست دیمنسیتی 720 مدیاتک معرفی شد

اوپو A72 5G با چیپست دیمنسیتی 720 مدیاتک معرفی شد

اوپو امروز تلفن هوشمند جدیدی را روی فروشگاه خود قرار داد که A72 5G نام دارد و با کمک تراشه جدید کوآلکام امکان دسترسی به شبکه 5G را فراهم می‌کند.
۱۳۹۹/۵/۵

اوپو در سکوت خبری از تلفن هوشمند جدیدی رونمایی کرد که A72 5G نام دارد. این گوشی مجهز به نمایشگری ۹۰ هرتزی است و ماژول دوربین آن از ظاهری متفاوت استفاده می‌کند. علاوه بر این، اوپو A72 اولین تلفن هوشمندی است که از چیپست جدید دیمنسیتی ۷۲۰ بهره می‌برد. قیمت این دستگاه ۲۷۰ دلار است و از همین امروز در چین عرضه می‌شود.

اوپو A72 5G نسخه ارتقایافته A72 4G است که چند ماه پیش معرفی شده بود. این موبایل دارای نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع LCD با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که در گوشه سمت چپ بالای آن حفره‌ای برای دوربین سلفی قرار دارد. اوپو می‌گوید نسبت صفحه به بدنه این دستگاه ۹۰.۵ درصد است.

قلب تپنده اوپو A72 چیپست دیمنسیتی ۷۲۰ مدیاتک است که از 5G دوحالته پشتیبانی می‌کند. این تراشه نه تنها امکان دسترسی به نسل پنجم ارتباطات را فراهم می‌سازد بلکه امکان استفاده از رم DDR4x و حافظه UFS 2.2 را میسر می‌کند. علاوه بر این، نسبت به چیپست اسنپدراگون ۶۶۵ مدل نسل چهارمی A72 قدرت بیشتری دارد.

image

اوپو A72 در مجموع چهار دوربین دارد که یکی در بخش جلو و سه‌تا در قاب عقب قرار گرفته. دوربین سلفی این گوشی ۸ مگاپیکسلی است. در قاب عقب نیز یک لنز اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. A72 5G یک باتری ۴۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. با توجه به پشتیبانی از 5G انتظار می‌رفت که این گوشی باتری بزرگ‌تری داشته باشد، اما ظرفیت آن حتی نسبت به مدل 4G هم کاهش یافته است.

اوپو A72 با اندروید ۱۰ و پوسته ColorOS 7.2 به بازار می‌آید. این تلفن هوشمند حسگر اثر انگشت جانبی دارد و از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون برخوردار است. اوپو A72 5G در سه رنگ به بازار می‌آید و همان طور که گفتیم قیمت پایه آن برای مدل ۸ + ۱۲۸ گیگابایتی ۲۷۰ دلار است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)