خانهاخبار
آموزش: چگونه نسخه آزمایشی iOS 14 یا iPadOS 14 را روی آیفون یا آیپد خود نصب کنیم؟

آموزش: چگونه نسخه آزمایشی iOS 14 یا iPadOS 14 را روی آیفون یا آیپد خود نصب کنیم؟

اپل شرایطی را فراهم کرده است که کاربران بتوانند نسخه آزمایشی آی او اس 14 را روی آيفون خود نصب کنند.
۱۳۹۹/۵/۵

بعد از گذشته چند هفته از کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل با نام WWDC 2020، اپل تصمیم گرفت تا نسخه عمومی آزمایشی آی او اس 14 و آی پد او اس 14 را در اختیار کاربران نیز بگذارد تا آن ها هم بتوانند با این ورژن کار کرده و در صورت تمایل، باگ‌های احتمالی را به مهندسان و طراحان اپل گزارش دهند. دارندگان آیفون یا آیپد می‌توانند با نصب نسخه‌های آزمایشی، زودتر از دیگر افراد دستگاه خود را به آخرین نسخه از پلتفرم‌های یاد شده آپگرید کرده و از ویژگی‌های جدید آن استفاده کنند.

قابلیت‌های جدیدی به iOS 14 اضافه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه هوم آيفون اشاره کرد. ویژگی دیگری مانند App Library نیز برای کاربران در نظر گرفته شده است که کاربرد آن، دقیقا مانند App Drawer اندروید است. دستیار هوشمند سیری با تغییرات گسترده‌ای روبرو شده و ساختار اپلیکیشن Messages نیز به صورت کامل از ابتدا طراحی شده است. قابلیت picture-in-picture که پیش‌تر در آیپد شاهد آن بودیم، حالا به آيفون نیز پا گذاشته است.

image

 

اگر برای نصب نسخه آزمایشی iOS 14 یا iPadOS 14 روی دستگاه خود بیش از حد هیجان زده شده‌اید، باید بدانید که روند انجام این کار بسیار ساده است. کافی است با ما همراه باشید تا مراحل را به ترتیب با هم پیش برویم.

پیش از نصب این نسخه آزمایشی بد نیست بدانید که این پلتفرم در حال حاضر با باگ‌هایی روبرو است. به عنوان مثال ممکن است برخی اپلیکیشن‌ها کاربرد اصلی خحود را نداشته و مدام کرش کنند یا مصرف باتری تا حد غیر معمولی بالا برود یا با ریستارت شدن‌های ناگهانی در حین کار با گوشی مواجه شوید. این مراحل، نیازمند طی شدن است تا به یک پلتفرم جامع، کامل و بدون نقص برسیم.

اگر همچنان نسبت به نصب نسخه آزمایشی مصمم هستید، پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان، نسخه‌های آزمایشی آي او اس 14 یا آیپد او اس 14 را روی محصولی دیگر که به صورت روزانه با آن سر و کار ندارید، نصب کنید. اما اگر چنین دستگاهی در اختیارتان نیست، بد نیست بدانید که اپل معمولا هر دو هفته یک بار، آپدیتی را ارائه خواهد کرد و باگ‌های اساسی را به مرور بر طرف می‌کند.

هرچقدر که نسخه‌های آزمایشی را دیرتر روی دستگاه خود نصب کنید، مسلما با سیستم عامل پایدارتری روبرو خواهید بود. تجربه ثابت کرده که از نسخه پنجم یا ششم آزمایشی به بعد، با یک پلتفرم پایدار روبرو هستیم که شباهت زیادی به نسخه اصلی و عمومی دارد.

اگر پس از مدتی نتوانستید با باگ‌های سیستم عامل کنار آمده و تصمیم گرفتید تا به نسخه آی او اس 13 بازگردید، می‌توانید با فکتوری ریست کردن، چنین کاری را انجام دهید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پیش از آپگرید کردن دستگاه به iOS 14، به وسیله آیتونز از آیفون یا آیپد خود بکاپ تهیه کنید. چرا که در صورت آپدیت شدن، بکاپ سیستم عامل iOS 14 یا iPadOS 14 روی نسخه‌های قدیمی‌تر قابل انتقال نیست و به این ترتیب اطلاعات خود را از دست خواهید داد.

image

 

کدام یک از محصولات اپل از چهاردهمین نسخه از پلتفرم‌های آی او اس یا آیپد او اس پشتیبانی می‌کنند؟

  • آیفون 6S و مدل‌های بالاتر
  • آیپد ایر 2 و مدل‌های بالاتر
  • کلیه مدل‌های آیپد پرو
  • آیپد نسل پنجم و مدل‌های بالاتر
  • آیپد مینی 4 و مدل‌های بالاتر

image

 

چگونه نسخه آزمایشی iOS 14 یا iPadOS 14 را روی آیفون یا آیپد خود نصب کنیم؟

برای نصب نسخه آزمایشی عمومی (نه نسخه توسعه دهندگان) باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. روی آيفون یا آیپد خود به قسمت مربوط به نصب نسخه‌های آزمایشی در وب‌سایت اپل (اینجا کلیک کنید) مراجعه نمایید.
  2. روی دکمه Sign up کلیک کنید.
  3. با اپل آیدی خود به سیستم وارد شده و با توافقنامه اپل موافیت (Agree) کنید.
  4. از لیست برنامه‌های در دسترس، گزینه iOS یا iPadOS را انتخاب کنید.
  5. حالا روی دکمه Download Profile ضربه بزنید. به این ترتیب وارد مراحل نصب پروفایل اپل می‌شوید. در نهایت باید آیفون یا آیپد خود را ریستار کنید.
  6. در نهایت کافی است تا به مسیر Settings > General > Software Update وارد شوید. به این ترتیب خواهید دید که نسخه آزمایشی iOS 14 یا iPadOS 14 برای آیفون یا آیپد شما آماده دانلود و نصب است.

image

 

روند پردازش، دانلود و نصب نسخه‌های آزمایشی مانند نسخه‌های اصلی است و هیچ تفاوتی میان آن ها وجود ندارد. حال که نسخه آزمایشی آی او اس 14 یا آیپد او اس 14 روی آیفون یا آیپد شما نصب شده است، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

افشین حاجیان

۱۳۹۹/۵/۶
سلام به همه
اولا که توصیه اکید میکنم صبر کنید تا نسخه اصلی از طرف اپل ارائه بشه چون من نسخه توسعه دهنده رو نصب کردم و متاسفانه بعد از اولین آپدیت تمام اپ های فارسی از کار افتاد و دوباره هم نصب نمیشد به همین خاطر مجبور شدم گوشی رو ریستور کنم که کار سخت و وقت گیری هست
دوما اگه خیلی اصرار دارید نصب کنید حتما قبل از هر کاری از گوشیتون با آیتونز بک آپ بگیرید من اگه بک آپ نگرفته بودم همه اطلاعاتم رو از دست داده بودم
پس بهترین کار اینه که صبر کنید تا نسخه اصلی ios 14 بیاد و با خیال راحت آپدیت کنید