خانهاخبار
آیا لنز 48 مگاپیکسلی از نوت 20 حذف می‌شود؟

آیا لنز 48 مگاپیکسلی از نوت 20 حذف می‌شود؟

سومین روز از شایعات پیرامون نوت 20 در حال گذر است و حرف و حدیث‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند.
۱۳۹۹/۵/۵

رویداد آنپکد سامسونگ پنجم آگوست مصادف با پانزدهم مرداد ماه برگزار می‌شود. به دلیل نزدیک بودن به این اتفاق، شایعات و حرف و حدیث‌ها پیرامون آن لحظه به لحظه افزایش پیدا می‌کند. آخرین خبری که امروز در رسانه‌ها منتشر شده، مطمئنا بسیاری از طرفداران این محصول را ناامید خواهد کرد.

شخصی با نام کاربری rquandt@ توییتی را در شبکه اجتماعی توییتر ارسال کرده و جزئیات دوربین گلکسی نوت 20 را افشا کرده است. ظاهرا مشخصات آن تقریبا به خانواده گلکسی اس 20شباهت دارد، اما برخی قسمت‌ها با عقب‌گرد روبرو شده است.

image

 

سنسور 108 مگاپیکسلی و قدرتمند اس 20 اولترا روی نوت 20 اولترا نیز به چشم می‌خورد. فیلمبرداری با رزولوشن 8K با نرخ فریم 24fps نیز به قوت خود باقی مانده است. اگرچه تراشه اسنپدراگون 865 قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K و نرخ فریم 30fps را دارا است. بر خلاف برخی گزارش‌ها که از اضافه شدن قابلیت فوکوس خودکار و تشخیص فاز در دوربین‌های گکلسی نوت 20 حکایت می‌کردند، اما بد نیست بدانید که لنزهای این محصول تنها به قابلیت تشخیص فاز مجهز است و خبری از فوکوس اتوماتیک نیست.

لنز پریسکوپ زوم در گلکسی نوت 20 با عقب گرد تعجب برانگیزی روبرو شده است. سنسور 48 مگاپیکسلی 1/2.0 اینچی جای خود را به سنسور 12 مگاپیکسلی 1/3.6 اینچی داده است. اما لنز جدید همچنان به قابلیت زوم 5 برابری و برزشگیر تصویر اپتیکال مجهز است و دریچه دیافراگم آن نسبت به مدل پیشین (f/3.5 در برابر f/3.0)، نور بیشتری را دریافت می‌کند. به همین دلیل است که قابلیت اسپیس زوم 100 برابری تا رقم 50 برابر کاهش پیدا کرده است. 

سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 در جای خود باقی مانده است. در این زمینه، به جز حذف سنسور ToF سه بعدی، جای حرفی باقی نمی ماند. هیچ یک از مدل‌های گلکسی نوت 20 به سنسور Time of Flight سه بعدی مجهز نیستند و به جای آن، از تکنولوژی لیزر AF استفاده شده است.

image

 

در واقع می‌توان در مورد دوربین گلکسی نوت 20 این گونه نتیجه گیری کرد که دوربین گلکسی S20 به همراه Laser AF را شاهد خواهیم بود. البته ویژگی Phase Detection AF نیز به آن اضافه خواهد شد که باید منتظر بمانیم و بازخوردهای آن را با هم از نزدیک ببینیم.

سنسور 64 مگاپیکسلی با زوم سه برابری هایبرید، در هنگام فیلمبرداری با کیفیت 8K با نرخ فریم 24fps شدیدا به کارتان می‌آید. لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و زاویه 120 درجه‌ای، در عکاسی‌های Wide به کاربران کمک خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که تجربه کار با قلم S Pen نیز افزایش پیدا خواهد کرد. تأخیر پاسخگویی این گجت به 9 میلی ثانیه کاهش پیدا کرده است و هنگام کار با آن، حس می‌کنید که همه چیز در همان لحظه اتفاق می‌افتد. تمام کارهایی که با این قلم روی نمایشگر انجام می‌دهید، با نرم‌افزار OneNote مایکروسافت سینک می‌شود.

image

 

گلکسی نوت 20 سامسونگ همچنین از سرویس xCloud مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌کند. به کمک این ویژگی، بازی‌های ایکس باکس روی فضای ابری یاد شده انجام شده و به گوشی‌های اندرویدی استریم می‌شود. در حال حاضر 50 عنوان مختلف از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و طبق گفته‌ها، این رقم به زودی به عدد 90 می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)