خانهاخبار
اولین اطلاعات پیرامون Galaxy S21 (گلکسی S30) سامسونگ منتشر شد

اولین اطلاعات پیرامون Galaxy S21 (گلکسی S30) سامسونگ منتشر شد

در حالی که نوت 20 هنوز معرفی نشده، اطلاعاتی در مورد گلکسی اس 21 در رسانه‌ها منتشر شد.
۱۳۹۹/۵/۴

مسئولان سامسونگ در تدارک آن هستند تا رویدادی را در پنجم آگوست مصادف با پانزدهم مرداد ماه برگزار کرده و در خلال آن، از فبلت جدید خود با نام Galaxy Note 20 رونمایی کنند. اما در حالی که این اتفاق هنوز رخ نداده است، شایعات پیرامون خانواده Galaxy S30 که ممکن است با نام Galaxy S21 از آن ها یاد شود، آغاز شده است.

سامسونگ بین سال‌های 2010 تا 2014، هر سال یک پرچمدار از سری S را به دنیای تکنولوژی معرفی می‌کرد. اما این استراتژی از سال 2015 تغییر پیدا کرد و از خانواده S6، تعداد این محصولات به سه عدد رسید. اما از سال 2016، مجددا تعداد این پرچمداران کاهش پیدا کرد و به عدد دو رسید.

image

 

اما سال گذشته و با معرفی سری S10، تعداد پرچمداران جدید به عدد 4 افزایش پیدا کرد که شامل موارد زیر بود:

  • گلکسی S10e
  • گلکسی S10
  • گلکسی S10 پلاس
  • گلکسی S10 5G

در سال 2020، خانواده S20 در سه مدل زیر به دنیای تکنولوژی معرفی شد:

  • گلکسی S20
  • گلکسی S20 پلاس
  • گلکسی S20 5G

با وجود این که استقبال آنچنان خوشایندی از خانواده اس 20 سامسونگ به عمل نیامد، اما مسئولان این برند کره‌ای از استراتژی خود کاملا راضی و خوشنود هستند. اطلاعاتی که توسط Sam Mobile منتشر شده حاکی از آن است که خانواده S21 سامسونگ در سه مدل مختلف، در حال تولید هستند.

image

 

این محصولات با شماره ساخت SM-G991، SM-G996 و SM-G998 همراه خواهند بود. نام تجاری آن‌ها در حال حاضر افشا نشده است، اما به احتمال زیاد با اسامی زیر شناخته و معرفی خواهند شد:

  • گلکسی S21
  • گلکسی S21 پلاس
  • گلکسی S21 اولترا

شواهد و قراین حاکی از آن است که تمامی مدل‌های یاد شده، به نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G)‌مجهز خواهند بود. به گزارش Sam Mobile، مدل‌های LTE این محصولات نیز برای برخی کشورها و بازارهایی که به غناوری 5G مجهز نیستند نیز تولید خواهد شد.

سری نوت 20 سامسونگ با حافظه داخلی پیش فرض و استاندارد 256 گیگابایتی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. اما متأسفانه ظاهرا این استراتژی برای خانواده Galaxy S21 تغییر پیدا خواهد کرد و حافظه 128 گیگابایتی به عنوان مدل پیش فرض و استاندارد انتخاب می‌شود.

نسخه 128 گیگابایتی گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا در حال حاضر در حال توسعه است و خوشبختانه، مدل 256 گیگابایتی آن ها نیز در کار بوده و مهندسان سامسونگ در حال توسعه این نسخه نیز هستند.

سامسونگ معمولا برای مدل‌های پرچمدار و گران قیمت خود، نسخه 512 گیگابایتی را نیز در نظر می‌گیرد و به نظر نمی‌رسد که خانواده اس 21 نیز از این قضیه مستثنی باشند. اما در زمان نگارش این مطلب، هنوز سند و مدرک دقیقی دال بر این موضوع در دسترس رسانه‌های خبری قرار نگرفته است.

image

 

چنین اتفاقی در مورد نسخه 1 ترابایتی نیز صدق می‌کند. سامسونگ در سال 020، این مدل را از مصولات خود حذف کرد. به این ترتیب مشخص نیست که برای سال 2021، استراتژی این برند کره‌ای به چه صورت رقم بخورد.

بر اساس شایعاتی که تا به حال نقل شده، خانواده S21 سامسونگ به پردازنده اسنپدراگون 875 یا اگزینوس 1000 مجهز خواهند بود. سامسونگ در سال‌های جاری، مدل اول را برای کشورهای آمریکای شمالی و نسخه دوم را مخصوص اروپا و برخی کشورهای دیگر تولید و عرضه کرده است.

از آن جا که روند ساخت پردازنده‌های کوالکام با هزینه‌های بیشتری همراه شده و همین موضوع نیز باعث گران‌تر شده پرچمداران شده است، لذا مسئولان سامسونگ احتمالا در نظر خواهند داشت تا خانواده اس 21 را تنها با پردازنده‌های اختصاصی خود تولید و عرضه کند.

سرعت پردازش این چیپست تا حدودی کمتر به نظر می‌رسد، اما از طرف دیگر قیمت آن نیز پایین‌تر در می‌آید. به این ترتیب سود کمپانی سامسونگ از این قضیه بیشتر خواهد بود و از طرف دیگر، قیمت تمام شده دستگاه برای خریداران نیز تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

حالا که صحبت از سود کمپانی سامسونگ به میان آمد، باید بگوییم که مسئولان این کمپانی قصد دارند تا آداپتور شارژر را از جعبه محصولات سال 2021 خود حذف کنند. به نظر می‌رسد که این تصمیم، در پی استراتژی جدید اپل مبنی بر حذف آداپتور شارژر از جعبه آیفون 12 اتخاذ شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۵/۵
حذف شارژر از جعبه‌ها سیاستِ زشتیه?
گوشی رو که گرفتی بعد حالا بری ویلان بشی از این پاساژ به اون پاساژ برای شارژر،
آخرشم یه چینی میندازن بهت?
خدا نگذره ازتون کمپانی‌های جیب مردم خالی کن

حمید

۱۳۹۹/۵/۴
فقط سامسونگ جون هر کی دوست داری این سلفی رو یا حذفش کن یا از دوربین پاپ اپ استفاده کن