خانهاخبار
چیپست 5G دیمنسیتی 720 برای گوشی‌های ارزان‌تر معرفی شد

چیپست 5G دیمنسیتی 720 برای گوشی‌های ارزان‌تر معرفی شد

مدیاتک تراشه جدید خود یعنی دیمنسیتی 720 را برای گوشی‌های ارزان‌تر از 250 دلار معرفی کرده تا این گروه از تلفن‌های هوشمند هم بتوانند به نسل پنجم ارتباطات دسترسی پیدا کنند.
۱۳۹۹/۵/۳

مدیاتک چیپست جدیدی معرفی کرده که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و دیمنسیتی ۷۲۰ نام دارد. این تراشه گروه ارزان‌تری از محصولات بازار را هدف قرار می‌دهد و اولین پردازنده مدیاتک از سری دیمنسیتی ۷۰۰ است. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به دیمنسیتی ۷۲۰ بیندازیم.

تراشه یادشده با فرآیند تولید ۷ نانومتری ساخته شده و پردازنده‌ای هشته هسته‌ای دارد که شامل دو هسته کورتکس A76 و شش هسته کورتکس A55 است. این چیپست از گرافیک Mali-G57 MC3 استفاده می‌کند و با رم‌های LPDDR4X و حافظه‌های UFS 2.1 سازگار است. دیمنسیتی ۷۲۰ صرفا از نوع شبکه زیر ۶ گیگاهرتزی 5G پشتیبانی می‌کند. شرکت مدیاتک با کمک فناوری 5G UltraSave سعی دارد مصرف انرژی محصول خود را کاهش دهد.

از دیگر ویژگی‌های جذاب دیمنسیتی ۷۲۰ می‌توانیم به پشتیبانی از نمایشگر ۹۰ هرتزی، +HDR10، بلوتوث ۵.۱، واحد پردازش APU برای یادگیری ماشینی، یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی یا دو دوربین ۲۰ + ۱۶ مگاپیکسلی اشاره کنیم. دوربین گوشی‌های مجهز به این تراشه می‌توانند فیلم‌برداری 4K هم انجام دهند.

مدیاتک می‌گوید اولین گوشی‌های مجهز به دیمنسیتی ۷۲۰ از ماه آینده میلادی به بازار می‌آیند و با توجه به این که در حال حاضر قیمت گوشی‌های مجهز به دیمنسیتی ۸۲۰ حدود ۲۵۰ دلار است، انتظار داریم که دستگاه‌های مجهز به دیمنسیتی ۷۲۰ قیمت کمتری داشته باشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Amir

۱۳۹۹/۵/۵
دسخوش. یه جهش بزرگ برای گوشی های پایین رده ی نسل بعد

علی

۱۳۹۹/۵/۵
پردازنده گرافیکیش واقعا ضعیفه mali-g52 تو بازی ها لگ میزنه .
پردازنده فقط و فقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط وفقط و Snapdragon !!!!!