خانهاخبار
کاهش باتری سری آیفون 12 و در تاخیر در رونمایی و عرضه پرچمداران جدید اپل

کاهش باتری سری آیفون 12 و در تاخیر در رونمایی و عرضه پرچمداران جدید اپل

بر اساس گزارش‌های جدید، گفته می‌شود که سری آیفون 12 در ماه سپتامبر معرفی نخواهد شد و عرضه آن نیز تا ماه نوامبر به تعویق می‌افتد.
۱۳۹۹/۵/۲

گزارشی که وب‌سایت دیجی‌تایمز اخیرا منتشر کرده با گزارش‌هایی که پیش‌تر درباره دسترسی سری آیفون ۱۲ به شبکه 5G در دسترس بود در تناقض است. در جدیدترین شایعه اعلام شده بود که مدل ۵.۴ اینچی آیفون ۱۲ و مدل ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ مکس از شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتزی 5G پشتیبانی خواهند کرد. این طیف نسبت به طول موج‌های بالاتر مسافت بیشتری را طی و بهتر در ساختمان‌ها نفوذ می‌کند. ولی در عوض سرعت کمتری نسبت به طیف موج میلی‌متری دارد. گفته می‌شود که مدل‌های پرو آیفون ۱۲ پرو علاوه بر موج‌های زیر ۶ گیگاهرتزی از موج‌های میلی‌متری 5G نیز پشتیبانی خواهند کرد.

با این حال، دیجی‌تایمز مدعی است که هر چهار مدل آیفون ۱۲ از شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری 5G پشتیبانی می‌کنند. از آن‌جایی که هر کدام از اپراتورهای آمریکایی مشغول راه‌اندازی مدل خاصی از شبکه 5G هستند، طبیعی است که کوپرتینویی‌ها بخواهند بیشترین پوشش را به وجود بیاورند. برای مثال، اپراتور ورایزن در حال ساخت شبکه‌های موج میلی‌متری است و در نتیجه نمی‌تواند مناطق بزرگ‌تری را تحت پوشش قرار دهد. از آن سو، تی-موبایل از طیف ۶۰۰ مگاهرتزی استفاده می‌کند، بنابراین احتمالا در اکثر نقاط آمریکا پوشش خواهد داشت.

منتها این‌جاست که ماجرا کمی پیچیده می‌شود. دیجی‌تایمز می‌گوید سال آینده خانواده آیفون ۱۳ احتمالا مدل‌هایی خواهد داشت که صرفا از شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتزی یا موج میلی‌متری، و نه هر دو، پشتیبانی می‌کنند. این وب‌سایت شرح می‌دهد: «طبق اعلام منابع تایوانی، آیفون‌های ۲۰۲۰ اپل روی هر دو نوع شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری کار خواهند کرد، ولی این شرکت در نظر دارد که سال آینده مدل‌های مختلف آیفون را با توجه به بازارهای هدف تحت پشتیبانی موج میلی‌متری یا زیر ۶ گیگاهرتز قرار دهد.»

image

بنابراین مدل‌هایی که پشتیبانی محدود 5G دارند در بازارهایی فروخته می‌شوند که پوشش یکی از انواع شبکه 5G از دیگری بیشتر است. برخی بازارها پوشش موج میلی‌متری ندارند، به همین خاطر آیفون ۱۳ در این بازار صرفا با پشتیبانی از نوع زیر ۶ گیگاهرتزی عرضه می‌شود و می‌تواند قیمت پایین‌تری داشته باشد. این شرکت همچنین می‌تواند پشتیبانی از 5G را به‌طور کلی از بازارهایی که فاقد نسل پنجم هستند کنار بگذارد. این مهم ممکن است از طریق تغییرات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری انجام بگیرد.

در گزارش دیگری که امروز از سوی وب‌سایت ژاپنی Macotakara منتشر شد، گفته می‌شود که اپل می‌خواهد آیفون‌های ۲۰۲۰ خود را در نیمه دوم اکتبر معرفی کند. این دستگاه‌ها در ادامه در ماه نوامبر وارد بازار خواهند شد. اما در بخش دیگری از این گزارش گفته شده که نسخه‌ای از آیفون ۱۲ صرفا با پشتیبانی از 4G LTE وجود دارد که ممکن است در اواسط ماه اکتبر از راه برسد. پیش‌تر نیز در اخبار موبایل به این آیفون اشاره شده بود.

در انتها، افشاگری به ظرفیت باتری سری آیفون ۱۲ اشاره کرده است. او بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه داده کره‌ای Safety Korea می‌گوید یکی از مدل‌های آیفون جدید باتری ۲۷۷۵ میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت. این یعنی باتری حداقل یکی از محصولات جدید اپل شبیه آیفون XS سال ۲۰۱۸ یا آیفون XR خواهد بود که به‌ترتیب باتری ۲۶۵۸ یا ۲۹۴۲ میلی‌آمپر ساعتی داشتند. اپل پارسال ظرفیت باتری سری آیفون ۱۱ را افزایش داد و بسیاری عقیده داشتند که این روند امسال هم ادامه پیدا می‌کند، ولی با توجه به شرایط فعلی چنین چیزی به نظر نمی‌رسد.

چند روز پیش در گزارشی اعلام کرده بودیم که باتری خانواده آیفون ۱۲ نسبت به آیفون ۱۱ کاهش خواهد داشت. این اتفاق مطمئنا باعث خوشحالی کاربران نمی‌شود و با توجه به پشتیبانی از 5G که مصرف انرژی بیشتری می‌طلبد، باید ببینیم که در نهایت عمر باتری این دستگاه‌ها چند ساعت خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)