خانهاخبار
آیفون 12 با فوکوس خودکار جدید و آیفون 14 با لنز پریسکوپ عرضه می‌شود

آیفون 12 با فوکوس خودکار جدید و آیفون 14 با لنز پریسکوپ عرضه می‌شود

بر اساس جدیدترین یادداشت تحلیل‌گر معروف، مینگ چی کو، اپل امسال با کمک شرکت Semco سیستم فوکوس خودکار آیفون 12 را تغییر داده و در سال 2022 لنز پریسکوپ را به آیفون می‌آورد.
۱۳۹۹/۵/۱

تحلیل‌گر شرکت TF Securities، مینگ-چی کو، امروز در گزارش جدید خود اطلاعات تازه‌ای را درباره برنامه‌های اپل پیرامون دوربین آیفون فاش کرد. کو باور دارد که دو شرکت Semco و Sunny Optical (که به‌ترتیب بهترین تامین‌کنندگان لنز کره جنوبی و چین هستند) امسال به زنجیره تامین آیفون می‌پیوندند.

اپل معمولا قطعات موردنیاز خود را از چندین منبع تامین می‌کند تا در زنجیره تامینش ایجاد رقابت کرده و هزینه‌ها را کاهش دهد. کو معتقد است که این شرکت‌ها می‌توانند قطعاتی باکیفیت‌تر با عملکردی بهتر را در اختیار اپل قرار دهند.

کوپرتینویی‌ها ظاهرا در آیفون ۱۲ به سراغ طراحی VCM مبتنی بر توپ Semco رفته و آن را جایگزین طراحی مبتنی بر فنر موجود در آیفون ۱۱ کرده‌اند. این تغییر باعث بهبود شرایط فوکوس خودکار می‌شود. کو باور دارد که این شرکت در سال ۲۰۲۲ با کمک Semco برای اولین بار لنز تله‌فوتوی پریسکوپ را به آیفون می‌آورد.

لنزهای پریسکوپ به شیوه عملکرد لنزهای تله‌فوتو اشاره دارند و تفاوت آن‌ها از نظر کاربر قابل مشاهده نیست. لنزهای پریسکوپ به معنای واقعی کلمه از گوشی بیرون نمی‌آیند، بلکه در عوض از فضای عمودی داخلی برای بهبود کیفیت تصویر استفاده می‌کنند. لنزهای پریسکوپ امروزه در گوشی‌های زیادی از جمله گوشی‌های شرکت هوآوی استفاده می‌شوند.

آیفون ۱۲ احتمالا در پاییز سال جاری در چهار مدل معرفی خواهد شد: یک آیفون کوچک ۵.۴ اینچی، دو آیفون ۶.۱ اینچی و یک آیفون بزرگ ۶.۷ اینچی. آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی احتمالا دوربین سه‌گانه خواهند داشت و از اسکنر LiDAR بهره‌مند می‌شوند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)