خانهاخبار
مدیر مایکروسافت از سیاست‌های اپل به کمیته ضدتراست مجلس آمریکا شکایت کرد

مدیر مایکروسافت از سیاست‌های اپل به کمیته ضدتراست مجلس آمریکا شکایت کرد

برد اسمیت، مدیر حقوقی شرکت مایکروسافت، در دیدار با کمیته ضدتراست مجلس آمریکا گفت که سیاست‌های فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل ضد سیاست‌های رقابتی بازار است.
۱۳۹۹/۵/۱

تیم کوک مدیرعامل اپل، جف بزوس مدیرعامل آمازون، ساندار پیچای مدیرعامل گوگل/آلفابت و مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک باید دوشنبه هفته آینده در جلسه استماع ضدتراستی که توسط کارگروه ضدتراست قضایی مجلس آمریکا برگزار می‌شود شرکت کنند. این جلسه جزوی از تحقیقات دولت آمریکا در بحث رقابت در بازارهای دیجتیالی است.

به‌گزارش خبرگزاری The Information، حالا یک هفته مانده به برگزاری این جلسه، اعضای این کارگروه با مدیر و مسئول حقوقی مایکروسافت، برد اسمیت، گفتگو داشته‌اند. هدف کارگروه از این دیدار کسب اطلاع از دیدگاه مایکروسافت به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری است که خودش پیش‌تر به خاطر ویندوز در معرض قوانین ضدتراست قرار داشته. با این حال، ظاهرا اسمیت از نحوه مدیریت اپ استور توسط اپل ابراز نگرانی کرده است.

مباحثی که در این دیدار مطرح شده شامل فرآیندهای اجباری تایید در اپ استور، برداشت سهم ۳۰ درصدی از پرداخت‌ها و اشتراک‌ها توسط اپل، و ملزوماتی است که توسعه‌دهندگان باید برای استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل رعایت کنند. آقای اسمیت قبلا در ماه ژوئن نیز حرف‌های مشابهی زده و گفته بود که زمان آن رسیده تا قانون‌گذاران نگاهی به فروشگاه‌های اپلیکیشن و سیستم‌های پرداخت داشته باشند.

آن‌ها ملزوماتی را تحمیل می‌کنند که می‌گوید برای قرار گرفتن در پلتفرم ما تنها یک راه وجود دارد و آن از طریق دروازه‌ای است که خودمان ساخته‌ایم. در برخی موارد باید هزینه بسیار زیادی پرداخت شود و این هزینه گاها به ۳۰ درصد از درآمد شما می‌رسد.

زمان آن رسیده که گفتگوهای متمرکزتری پیرامون ماهیت فروشگاه‌های اپلیکیشن، قوانین حاکم بر آن‌ها و هزینه‌های تحمیلی صورت بگیرد و ببینیم که آیا واقعا در این حوزه مقرراتی برای حمایت از بستر رقابت وجود دارد یا نه.

مایکروسافت اپلیکیشن‌های زیادی را در اپ استور منتشر می‌کند و ملزم است که ۱۵ تا ۳۰ درصد از درآمد حاصل از کاربرانی را که از طریق پلتفرم اپل اشتراک آفیس ۳۶۵ تهیه می‌کنند به کوپرتینویی‌ها بدهد. تیم کوک و سایر مدیران شرکت‌های بزرگ باید هفته آینده پاسخگوی کارگروه ضدتراست مجلس آمریکا باشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)