خانهاخبار
قابلیت Nearby Share گوگل به زودی در اختیار تمام کاربران اندرویدی قرار می‌گیرد

قابلیت Nearby Share گوگل به زودی در اختیار تمام کاربران اندرویدی قرار می‌گیرد

این ویژگی در حال حاضر در وضعیت آزمایشی خود به سر می‌برد.
۱۳۹۹/۴/۲۹

همان طور که می‌دانید، قابلیت ایردراپ اپل مدت هاست در دسترس کاربران این برند قرار گرفته است و استفاده کنندگان از آیفون، آیپد و مک بوک ها می‌توانند به راحتی فایل‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. حال گوگل در نظر دارد تا با قابلیت Nearby Share به جنگ ایردراپ رفته و طرفداران اندروید را از این موضوع خوشحال کند.

ویژگی Nearby Share مدت هاست که توسط بتا تسترها در حال آزمایش است و حالا بعد از گذشت چند وقت، به نظر می‌رسد که نسخه نهایی آن برای عرضه آماده شده است. این قابلیت برای کلیه استفاده کنندگان از محصولات اندرویدی که نسخه اندروید دستگاه آنها از Android 6 بالاتر باشد، کاربرد خواهد داشت و در دسترس آن ها قرار خواهد گرفت.

image

 

در حال حاضر، این ویژگی در دسترس بتا تسترها قرار گرفته و بر اساس گزارشاتی که از سوی آن ها اعلام شده، کاربرد آن بسیار زیاد بوده و بدون مشکل، وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد. اگر تمایل دارید تا هر چه سریع‌تر از قابلیت Nearby Share استفاده کنید، می‌توانید به جامعه بتا تسترها بپیوندید و در غیر این صورت، تا ماه آگوست منتظر بمانید تا عرضه عمومی این ویژگی به صورت رسمی انجام شود.

برای افرادی که از این ویژگی بی‌خبر هستند، باید بگوییم که قابلیت Nearby Share گوگل برای ارسال فایل و اسناد میان گوشی‌های اندرویدی کاربرد خواهد داشت. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که فرد گیرنده فایل‌ها، باید حتما در لیست مخاطبین شما حضور داشته باشد تا بتواند فایل‌های ارسالی را دریافت کند.

در کنار اندروید، گوگل قصد دارد تا ویژگی Nearby Share را به پلتفرم‌های دیگر از جمله macOS، ویندوز، لینوکس و کروم او اس نیز اضافه نماید. در حالی که این ویژگی برای سیستم عامل‌های یاد شده در صف اضافه شدن قرار گرفته است، اما ظاهرا در نسخه جدید لینوکس شاهد قرارگیری قابلیت Nearby Share در محیط این پلتفرم هستیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)