خانهاخبار
آيا کروم بوک با نمایشگر دوگانه، برگ برنده جدیدی خواهد بود؟

آيا کروم بوک با نمایشگر دوگانه، برگ برنده جدیدی خواهد بود؟

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که کروم بوک با نمایشگر دوگانه در مرحله طراحی و تولید قرار گرفته است.
۱۳۹۹/۴/۲۸

سورس کدهای جدید کرومیوم نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد تا پلتفرم Chrome OS و کروم بوک‌های خود را ارتقا داده و آن ها را با نسخه مجهز به نمایشگر دوگانه هماهنگ سازد. این قضیه که توسط وب سایت 9to5Google کشف شده، نام این دستگاه را Palkia عنوان کرده و مدعی شده است که این محصول نه تنها به نمایشگر دوگانه مجهز است، بلکه از ترک‌پد نیز بهره‌مند خواهد بود.

جزئیات کلیدی دیگری همچنین حاکی از آن است که این محصول، با دستگاه‌های موجود در بازار که توسط مایکروسافت یا دیگر برندها ساخته شده، تفاوت داشته و با محصولی جدید از هر نظر روبرو خواهیم بود.

طبق کدهای کشف شده، دستگاه یاد شده با نام Palkia، به نمایشگر دو گانه‌ای مجهز خواهد بود که امکان جدا شدن از یکدیگر را دارا هستند. همین موضوع باعث می‌شود که گجت یاد شده، با محصولات مشابه خود تفاوت‌های زیادی داشته باشد. یکی از این نمایشگرها به صورت مجزا نقش صفحه نمایش دستگاه را خواهد داشت که روی قسمت زیرین (کیبورد) قرار خواهد گرفت و همان طور که اشاره شد، این قسمت به ترک‌پد نیز مجهز خواهد بود.

نمایشگر دوم دستگاه، در پشت بدنه و هنگامی که آن را می‌بندید، دیده خواهد شد. به نظر می‌رسد که تکنولوژی این گجت به گونه‌ای تعبیه شده است که از نمایشگر اصلی در حالت نرمال و عادی می‌‌توانید استفاده کنید و نمایشگر دوم، آن را به حالت تبلت خواهد برد و می‌توانید به گونه‌ای دیگر از آن استفاده نمایید. به نظر می‌رسد که گوگل برای سازگاری سیستم عامل Chrome OS با چنین ترکیبی، کار دشواری را پیش رو داشته باشد.

image

 

بپ تاپ‌های ZenBook Duo Pro ایسوس در حال حاضر، به نمایشگر دومی مجهز است که فاصله میان صفحه نمایش اصلی و کیبورد را پر کرده است. اما در محصول جدید گوگل قضیه کاملا متفاوت است و نمایشگر دوم به قسمت بیرونی دستگاه منتقل شده و هنگام بسته شدن لپ تاپ و برخورد نمایشگر اصلی با کیبورد، فعال می‌شود.

آیا Palkia در نهایت عرضه خواهد شد؟

در حالی که این محصول در حال حاضر تنها یک پروتوتایپ به حساب می‌آید، اما کدهای یاد شده حاکی از‌آن است که محل قرارگیری چیپست‌های دستگاه نیز مشخص شده است. همچنین برخی مشخصات نیز در این کدها دیده می‌شود که به نظر می‌رسد مسئولان گوگل، خود را آماده می‌کنند تا این محصول را در آینده نزدیک به دنیای تکنولوژی معرفی کنند.

در نهایت باید منتظر ماند و دید که این حرف و حدیث‌ها و شایعات مطرح شده، تا چه اندازه به واقعیت نزدیک خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)