خانهاخبار
طراحی جدید گوگل اسیستنت به محصولات دیگر گوگل می‌آید

طراحی جدید گوگل اسیستنت به محصولات دیگر گوگل می‌آید

کمپانی گوگل قصد دارد تا دیزاین جدید دستیار هوشمند خود را برای سایر گوشی‌های هوشمند نیز فراهم کند.
۱۳۹۹/۴/۲۸

ظرف چند ماه گذشته، گوگل در حال طراحی رابط کاربری جدیدی برای دستیار هوشمند گوگل اسیستنت است که باعث می‌شود تا رابط کاربری آن ساده‌تر شده و کاربرد بیشتری داشته باشد. این ویژگی باعث می‌شود تا Google Assistant دیگر تمام صفحه را به خود اختصاص نداده و به این ترتیب، جا برای کار با موارد دیگر هم وجود داشته باشد. اما از طرف دیگر، تیم طراحان گوگل در حال تست طراحی گوگل اسیستنت با ورژنی دیگر هستند که حالت روشن آن را برای گوشی های هوشمند دیگر (به جز پیکسل‌ها) نیز فراهم کنند.

در گوشی پیکسل 4 گوگل، هنگام استفاده از گوگل و زمانی که دستیار هوشمند در حال شنیدن صحبت‌های کاربر است، یک کادر روشن سفید رنگ در پایین تصویر ظاهر می‌شود. در این رابط کاربری هنگام صحبت کردن کاربر، انیمیشنی اجرا شده و به این ترتیب، با شخص کاربر تعامل برقرار می‌شود و تا هنگام نمایش نتایج، این اتفاق دنبال می‌شود و به این ترتیب، شاهد یک رابط کاربری زیبا و شیک هستیم.

در محصولات دیگر، زمانی که شما انگشت‌تان را پایین صفحه به سمت بالا می‌کشید، یک نوری از کناره‌ها ظاهر شده و در پایین صفحه، به هم پیوسته و پنل گوگل اسیستنت ظاهر می‌شود.

مهندسان گوگل شدیدا در تلاش هستند تا قسمت سفید رنگ موجود در گوشی‌های پیکسل 4 را به محصولات دیگر نیز بیاورند. چنین اتفاقی با آپدیت دستیار هوشمند گوگل روی می‌دهد.

در تصاویر زیر، نسخه فعلی و آینده رابط کاربری گوگل اسیستنت را با هم مشاهده می‌کنیم:

image

image

 

اولین چیزی که در این تصویر چشمان ما را به سمت خود می‌کشد، طراحی قرصی شکل آیکون ها است. دکمه‌ّای مربوط به لنز، صدا و کیبورد نیز دیگر در یک دسته و در کنار یکدیگر دیده نمی‌شود. دیگر اثری از از میکروفونی که در هنگام صحبت شما به نقطه‌های چهارتایی تبدیل شده و در هنگام اعلام نتایج با انیمیشن‌‌هایی شما را سرگرم کند، نیست. این مورد با یک فضای نوری جایگزین شده که از این طریق، با کاربر مورد نظر تعامل خواهد داشت.

دکمه مربوط به فراخوانی کیبورد مانند پیکسل 4، به قسمت پایینی و سمت راست منتقل شده و دکمه Snapshot، در طرف مقابل دیده می‌شود. دکمه مربوط به لنز، در ابتدای دستورات معمول گوگل اسیستنت جای خوش کرده است و عبارت ?Hi, how can I help معروف گوگل نیز کمی بزرگ‌تر از گذشته، در وسط صفحه و در قسمت پایینی لوگوی Google Asistant به چشم می‌خورد.

بد نیست بدانید که نسخه جدید گوگل اسیستنت که در دست طراحی است، همان ورژن پرسرعت که در پیکسل 4 شاهد آن هستیم، نخواهد بود. چرا که قابلیت Continued Conversation روی محصولات دیگر در دسترس نیست.

image

image

image

 

همان طور که اشاره شد، رابط کاربری جدید جایگزین نسخه پیشین خواهد شد و در کارهای روزمره شما نیز تداخلی ایجاد نمی‌کند. نسخه جدید Google Assistant هنوز عرضه نشده و ظرف روزها یا ماه‌های آینده، باید منتظر عرضه عمومی آن باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)