خانهاخبار
کشف جدید محققان: کرونا ویروس از طریق پشه‌ها منتقل نمی‌شود!

کشف جدید محققان: کرونا ویروس از طریق پشه‌ها منتقل نمی‌شود!

محققان دانشگاه تحقیقات Kansas State در آخرین بررسی‌های خود، یکی از نگرانی‌های مردم را از بین برده‌اند.
۱۳۹۹/۴/۲۸

با گذشت زمان، راز و رمزهای زیادی پیرامون ویروس کرونا در رسانه‌های خبری مطرح می‌شود که روز به روز بر نگرانی‌های ما پیرامون این بیماری ناشناخته می‌افزاید. یکی از این نگرانی‌ها، انتقال کرونا ویروس از طریق پشه‌ها بوده است. به این صورت که پشه‌ها خون فرد آلوده به ویروس کرونا را مکیده و آن را به فردی جدید منتقل کنند. اما محققا در آخرین بررسی‌های خود به این موضوع پی برده‌اند که کرونا ویروس از این طریق منتقل نمی‌شود و خوشبختانه جای هیچ گونه نگرانی از این بابت مطرح نیست.

سازمان بهداشت جهانی نیز جدیدا این موضوع را تأیید کرده است که کرونا ویروس از طریق پشه‌ها منتقل نمی‌شود. آن ها این موضوع را قسمت مربوط به COVID-19 درج کرده و در ادامه چنین آورده‌اند:

تا به امروز، هیچ گونه سند و مدرکی پیرامون انتقال ویروس کرونا در سراسر جهان مشاهده نشده است.

آقای Stephen Higgs یکی از محققان دانشگاه Kansas State در این باره گفت:

در حالی که سازمان بهداشت این موضوع را مطرح کرده است، اما تحقیقات ما، اولین اسناد و مدارکی است که این موضوع را به صورت تئوری اثبات می‌کند.

وی این اتفاق را در یک ژورنال پزشکی به صورت گزارش به چاپ رسانده است.

image

 

در ادامه این تحقیقات، آن ها همچنین به این موضوع اشاره کرده‌اند که ویروس سارس، حتی با وجود بودن در بدن فرد، امکان انتقال به بدن پشه‌ها را نداشته و لذا در صورد نیش زدن فرد دوم توسط پشه‌ای که از خون فرد مبتلا مکیده است، این بیماری به شخص دوم منتقل نخواهد شد.

این مطالعات در دانشگاه Kansas Stet که آزمایش‌های محرمانه و سختی در آن به وقوع می‌پیوندد، انجام شده و به این ترتیب، به صورت کامل مورد اعتماد و استناد است.

همان طور که اشاره شد، پشه‌های عاملی برای انتقال کرونا ویروس به حساب نمی‌آیند. اما انسان‌ها یکی از عوامل مهم انتقال این مهم به حساب می‌آیند. لذا خواهشمندیم که به ماسک زدن ادامه دهید تا با یاری یکدیگر، این مورد مهلک را شکست داده و آن را پشت سر بگذاریم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)