خانهاخبار
موبایل میان‌رده جدیدی از وان پلاس در گیک‌بنچ مشاهده شد

موبایل میان‌رده جدیدی از وان پلاس در گیک‌بنچ مشاهده شد

سرویس بنچمارک گیک‌بنچ از وجود تلفن هوشمندی خبر داده که برخلاف وان پلاس نورد از چیپست اسنپدراگون 690 استفاده می‌کند. آیا موبایل میان‌رده ارزان‌تری در راه است؟
۱۳۹۹/۴/۲۴

شایعات مربوط به میان‌رده وان پلاس از مدت‌ها قبل شروع شده بود و این شرکت تازه همین چند وقت پیش وجود آن را رسما تایید کرد. نام رسمی این دستگاه وان پلاس نورد است و از اسنپدراگون 765G استفاده می‌کند. با این حال، وان پلاس هرگز نگفته که میان‌رده آن‌ها تنها یک محصول خواهد بود. حالا حدود یک هفته دیگر تا معرفی وان پلاس نورد باقی مانده، اما به‌تازگی موبایل دیگری در سرویس بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده است.

پایگاه داده سرویس بنچمارک گیک‌بنچ از ثبت تلفن هوشمندی از برند وان پلاس خبر داده که از چیپست اسنپدراگون ۶۹۰ استفاده می‌کند. از آن‌جایی که این شرکت قبلا رسما گفته بود موبایل نورد با اسنپدراگون ۷۶۵ به بازار می‌آید، این گوشی باید محصولی متفاوت باشد. موبایل حاضر از ۶ گیگابایت رم و اندروید ۱۰ بهره می‌برد، در حالی که وان پلاس نورد احتمالا ۸ و ۱۲ گیگابایت حافظه رم خواهد داشت.

وان پلاس نورد پیش‌تر با شماره مدل AC2003 در بنچمارک گیک‌بنچ حاضر شده بود و این دلیل دیگری است که باعث می‌شود فکر کنیم OnePlus BE2028 محصولی متفاوت است. با توجه به نزدیکی این دو گوشی فرض می‌کنیم که نام دستگاه مذکور وان پلاس نورد لایت است؛ هرچند خیلی بعید به نظر می‌رسد که عملا چنین نامی برای بازاریابی تلفن حاضر در این بنچمارک استفاده شود.

image

اسنپدراگون ۶۹۰ چیپست جدیدی است که مدتی قبل با پشتیبانی از 5G توسط کوآلکام معرفی شد، و علاوه بر وان پلاس، انتظار می‌رود که شرکت‌های زیادی از جمله موتورولا، ال‌جی، TCL و HMD Global از آن برای تولید محصولات ارزان قیمت نسل پنجمی خود استفاده کنند.

البته نباید فراموش کرد که فایل‌های اولیه پایگاه داده گیک‌بنچ به‌راحتی قابل دستکاری هستند، بنابراین نباید این احتمال را از یاد ببرید که این دستگاه ممکن است کاملا جعلی باشد. نکته‌ای که این موضوع را عجیب می‌کند استفاده از نام lito به‌عنوان اسم مادربرد این گوشی است که معمولا به پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵ اطلاق می‌شود. با این حال، اسنپدراگون ۷۶۵ سرعتی بالاتر از ۱.۷۱ گیگاهرتز دارد.

با این تفاصیل، همچنان می‌توانیم منتظر موبایل ارزان‌تری از سری وان پلاس نورد باشیم، اما در عین حال نباید این احتمال را چندان جدی در نظر بگیریم. بهتر است منتظر بمانیم تا ببینیم اخبار بیشتری در این باره منتشر خواهد شد یا نه.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)