آیا میدانستید ارزش جهانی 100 برند برتر دنیا به 5 تریلیون دلار رسیده است که برابر با تولید ناخالص داخلی (GDP) سالانه ژاپن است ؟ به گزارش BrandZ کل ارزش 100 برند برتر دنیا 245% رشد داشته است.
در بین صد برندی که ارزشمندترین در جهان هستند، برندهایی که در حوزه تکنولوژی فعالیت میکنند پیشرو هستند چراکه بیش از یکسوم (37%) صد برند گرانبهای جهان را شامل میشوند. ما در این نوشتار 30 برند ارزشمند فعال در تکنولوژی در سال 2020 را فهرست کردهایم.
آمازون با دارایی 415.855 میلیون دلار بهعنوان باارزشترین برند شناخته میشود و در صدر لیست ما قرار دارد.
در جایگاه دوم لیست ما برند اپل با ارزشی برابر با 352.206 میلیون دلار جای گرفته است.
مایکروسافت با راهبری ساتیا نادلا سومین برند ارزشمند این فهرست با دارایی 326.544 میلیون دلار شناخته میشود.
گوگل با ارزش 323.601 میلیون دلار در مکان چهارم قرار دارد.
علیبابا که یادآور جک ما است با ارزش کلی 125.525 میلیون دلار رتبه 6 بین 100 برند باارزش جهان است.
تنسنت با دارایی کلی 150.978 میلیون دلار در رتبه هفتم قرار دارد.
مارک زاکربرگ هدایتکننده فیسبوک ارزش 147.190 میلیون دلاری برای این کمپانی رقمزده است که آن را در رتبه هشتم قرار داده است.
طبق ارزیابیهای پارامتریک BrandZ کمپانی AT&T با ارزش کلی 105.833 میلیون دلار در رتبه یازدهم ارزشمندترین برندهای جهان است.
Verizon با ارزش 94.662 میلیون دلار در جایگاه دوازدهم قرار دارد.
IBM چهاردهمین برند ارزشمند با دارایی 83.667 میلیون دلار است.
ارزشی برابر با 57.578 میلیون دلار دارد که آن را در مقام هفدهمین جایگاه در بین صد برند برتر دنیا قرار داده است.
در رتبه بیست و سوم قرارگرفته است و 48.453 میلیون دلار ارزش دارد.
دارایی 42.917 میلیون دلاری Spectrum باعث شده تا این کمپانی در رتبه بیست و هشتم میان صد برند برتر قرار گیرد.
اینستاگرام که در جایگاه 29 قرار دارد 41.501 میلیون دلار ارزش دارد.
برندی با ارزش 41.437 میلیون دلار در مقام سیامین برند باارزش قرار دارد.
Deutsche Telekom با ارزش 37.297 میلیون دلار در رتبه سی و دوم قرار دارد.
اینتل که ارزشی برابر با 37.257 میلیون دارد بهعنوان سیوسومین برند ارزشمند شناخته میشود.
ادوبی 35.904 میلیون دلاری در جایگاه سیوپنج قرار دارد.
با ارزش برندی 34.583 میلیون دلار رتبه سی و ششم ارزشمندترین برندها را به خود اختصاص داده است.
شاید عجیب باشد اما یوتیوب با دارایی 33.976 میلیون دلار در رتبه 37 قرار دارد.
دیگر نمونه تعجببرانگیز این لیست مربوط به سامسونگ است که با ارزش 32.580 میلیون دلار در رتبه چهلم ارزشمندترین برندهای جهان قرار دارد.
Sales Force که در رتبه 41 جای دارد 30.489 میلیون ارزش دارد.
شبکه اجتماعی حرفهایها نیز با ارزش 29.936 میلیون دلار رتبه 43 ارزشمندترین برندها را برای خود تصاحب کرده است.
هوآوی در مکان 45 قرار دارد و 29.412 میلیون دلار ارزش دارد.
اوراکل که 26.925 میلیون دلار ارزشگذاری شده است در جایگاه 50 قرار دارد.
شرکتی که در جایگاه 51مین برند ارزشمند قرار دارد سیسکو است که 26.254 میلیون دلار ارزش دارد.
ارزش کلی 25.494 میلیون دلاری این شرکت را در رتبه 52 قرار داده است.
Vodafone در رتبه 55 قرار دارد و 23.128 میلیون دلار ارزش دارد.
شرکتی که در رتبه 63 ایستاده است و 20.341 میلیون دلار ارزش دارد.
در جایگاه آخر 30 برند برتر تکنولوژیک در میان 100 برند ارزشمند نام Didi را میبینیم 20.041 میلیون دلار ارزش دارد و در رتبه 64 قرار دارد.