خانهاخبار
مرسدس از سیستم سرگرمی جدید خود رونمایی کرد

مرسدس از سیستم سرگرمی جدید خود رونمایی کرد

سیستم سرگرمی جدید مرسدس بنز که ماه‌ها قبل عکس‌های آن به بیرون درز کرده بود، اکنون توسط این برند آلمانی رونمایی شد
۱۳۹۹/۴/۲۳

ماه‌ها قبل عکس‌های کابین مرسدس به بیرون درز پیدا کرده بود و نشان از طراحی جدید در کابین این شرکت داشت. داشبورد صاحب طراحی جدیدی شده و اکنون شبیه فناوری‌ای از دره‌ی سیلیکون به نظر می‌رسد. حتی سرنشینان عقب نیز می‌توانند از حداکثر سه نمایشگر مجزا استفاده کنند که اهالی خودرو را به این فکر فرو می‌برد، آیا فناوری در حال تبدیل شدن به تجملات است.

image

 

کلاس اس مرسدس مظهر آسایش و تجملات بوده است. اشراف، بازرگانان، سیاستمداران یا افراد مشهور بخشی از اس کلاس را تصاحب می‌کنند، چرا که صندلی عقب آن با ارائه‌ی فضای راحت و بزرگ، در میان رقبای آلمانی برتری ویژه‌ای دارد. به نظر می‌رسد که صندلی عقب این خودرو کانون توجهات به انواع و اقسام فناوری‌های جدید شده است. اولین نکته‌ای که توجه هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کند، سیستم سرگرمی جدید مرسدس با نمایشگر اولد بزرگ آن است که دیگر به ندرت دکمه‌ای در اطراف آن مشاهده می‌شود. در این نسل ۲۷ دکمه کمتر از مدل‌های قبلی به کار رفته که به لطف نسل دوم سستم سرگرمی مرسدس (Mercedes-Benz User Experience) محقق شده است.

این شرکت ادعا می‌کند که تمام فرامینی که از طریق دکمه‌های روی کنسول صورت می‌گرفت، اکنون به راحتی و طی فرمان‌های صوتی قابل انجام است. به عنوان مثال باز کردن سان روف به واسطه‌ی ژست حرکتی و با یک دست به راحتی اتفاق می‌افتد. همین طور زمانی که راننده جمله‌ی «من خسته‌ام» را به زبان بیاورد، سیستم سرگرمی مود Comfort را در خودرو فعال می‌کند. در نسل قبلی، قبل از هرفرمان احتیاج بود کلمه‌ی Hey Mercedes گفته شود و این برند آلمانی به صدای طرفداران خود گوش جان سپرده و دیگر لازم نیست این جمله‌ی خسته کننده را قبل از هر فرمانی به زبان آورد. صرف نظر از گفتن «هی مرسدس»، پذیرش تماس یا نمایش دادن نقشه برای مسیریابی به راحتی و با گفتن «accept call» و «display the navigation map» صورت می‌گیرد.

image

سیستم سرگرمی به‌روز شده و اکنون از ۲۷ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت یادگیری به آن افزوده شده که یعنی خود را با زبان کاربر تطبیق می‌دهد تا فرامین صوتی را بهتر درک و اجرا کند. در جای جای خودرو سنسورها و سیستم‌های مختلفی نصب شده و انواع و اقسام هشدارها را به سرنشینان می‌دهد. به عنوان مثال زمانی که باز شدن درب خودرو با حرکتی در نقطه‌ی کور خودرو همزمان شود، چراغ‌های داخلی به رنگ قرمز در می‌آید تا سرنشینان را متوجه خطر کند. تمام حرکات راننده را به طور کامل ظبط می‌کند و در صورت بروز هرگونه علائم خواب آلودگی در صورت شخص، بلافاصله هشدار می‌دهد. در صورت درست قرار نگرفتن صندلی کودک در جای خودش نیز هشدارهایی را روانه‌ی گوش و چشم سرنشینان می‌کند.

image

اگر هیچ کدام از تکنولوژی‌های گفته شده تغییری در حالت چشمانتان ایجاد نکرده، قطعا صفحه نمایش سه بعدی آن‌ها را گرد خواهد کرد. همانطور که در بازی‌های سبک ریسینگ دیده می‌شود، هدآپ دیسپلی انیمیشن‌های مختلفی را جلوی چشمان راننده به نمایش می‌گذارد بدون اینکه احتیاج به زدن عینک‌های آبی یا قرمز باشد. قطعا مرسدس از تمام فناوری‌های موجود روی صندلی عقب این خودرو رونمایی نکرده است، اما سوال اینجاست که آیا واقعا این میزان از فناوری لازم است؟ مطمئنا اس کلاس، پرچمدار مرسدس محسوب می‌شود و باید بهترین‌ها و خلاقانه‌ترین‌ها را روی مدل رده‌ بالای این آلمانی مغرور شاهد باشیم. اما  فناوری‌های آینده نگرانه‌ی این خودرو که تمام ارزش‌های آن به صندلی عقب ختم می‌شود، به دیگر محصولات نیز راه می‌یابد. در کنار تمام عملکردهای مثبت این سیستم، بزرگترین مشکل آن صفحه نمایش غول پیکر آن است. به علاوه قرار است S کلاس با شکوه و ظرافت باشد، در حالی که این صفحه نمایش غول پیکر، ظرافت این کابین زیبا را ازبین می‌برد.

image

طرح کلاس اس فعلی در عین زیبایی و شیک بودن، همه چیز در سرجای خود قرار دارد از جمله دریچه‌های سیستم تهویه، دکمه‌های مربوط به آن و بسیاری از دکمه‌ها که عملکردی جداگانه داشتند، ولی اکنون همه‌ی آن‌ها جای خود را به یک صفحه نمایش بزرگ داده است. اس کلاس یک خودروی لوکس به حساب می‌آید و افرادی که آن را تهیه می‌کنند در طول هفته سخت مشغول کار کردن هستند و آخر هفته‌ها به استراحت می‌پردازند. این مشتریان در طول هفته روزهای پرمشغله‌ای دارند و باید دید اصلا فرصتی برای نگاه کردن به صفحه نمایش‌هایی که در همه جای خودرو قرار گرفته، دارند.

image

قطعا قصد مرسدس از مرتبط نگه داشتن سرنشینان خودرو با دنیای جهانی به واسطه‌ی این تکنولوژی‌ها قابل تقدیر است، اما آیا این فناوری‌ها خلاقانه و لوکس محسوب می‌شود؟ سوالی که روز به روز بر تعداد پرسشگران آن افزوده می شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)