خانهمقاله‌ها
چگونه Edge Chromium را از روی ویندوز ۱۰ پاک کنیم

چگونه Edge Chromium را از روی ویندوز ۱۰ پاک کنیم

دراین مطلب نحوه‌ی پاک کردن مرورگر جدید مایکروسافت یعنی اج را آموزش می‌دهیم در حالی که مایکروسافت اجازه‌ی آن را به کاربران نمی‌دهد
۱۳۹۹/۴/۲۲

مایکروسافت در به‌روزرسانی جدید ویندوز، Edge Chromium را بخشی از آن قرار داده و اجازه Unistall کردن را به کاربران نمی‌دهد. Edge Chromium یک مرورگر مناسب و معقول است. می‌توان گفت که با توجه به پیشرفت‌های آن در استفاده از حافظه، می‌توان از گوگل کروم به آن مهاجرت کرد. با این حال مایکروسافت با قرار دادن این مرورگر به صورت پیش فرض روی ویندوز، موجب ناراحتی برخی کاربران شده است، و در به‌روزرسانی اخیر ویندوز، این مرورگر به بخشی از سیستم عامل کاربر تبدیل می‌شود.

مطمعنا، کاربران می‌توانند حضور اج و اعلان‌های مداوم ویندوز، برای امتحان کردن آن را نادیده بگیرند و از مرورگر محبوب خود بهره‌مند شوند، اما اگر هرگز قصد استفاده از آن را ندارید می‌توانید آن را کاملا حذف کنید.نکته اینجاست اگر سعی کنید مرورگر را از Apps & Features دربخش تنظیمات Unistall کنید، خواهید دید که دکمه‌ی حذف کردن به رنگ خاکستری است و از این بخش امکان حذف آن وجود ندارد. حتی اگر به‌روزرسانی اج را از لیست برنامه‌های نصب شده حذف کنید، همچنان روی سیستم خواهد ماند. البته این بدان معنی نیست که اج مهمان همیشگی سیستم عامل خواهد بود، فقط کافی است روشهای دیگری را امتحان کنید.

چگونه مرورگر اج را از روی ویندوز ۱۰ حذف کنیم

image

  1. فایل اکسپلورر را باز کنید.
  2. عبارت C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application را در قسمت آدرس بار تایپ کنید و کلید اینتر را بزنید. این کار پوشه‌ی نصب مرورگر اج را نشان می‌دهد، در غیر اینصورت به دنبال پوشه‌ی Edge در فایل اکسپلورر بگردید.
  3. یک پوشه با یک نام عددی وجود دارد. در واقع نام فعلی نسخه‌ی اج است که روی رایانه‌ی شخصی شما نصب شده است. به عنوان مثال، در زمان نوشتن، پوشه‌ی رایانه‌ی من .83.0.478.58 است. آن را باز کنید.
  4. پوشه‌ی Installer را پیدا کرده و باز کنید.
  5. در این پوشه روی تب فایل در سمت چپ بالای فایل اکسپلورر ضربه بزنید، سپس مسیر ذیل را طی کنید.
  6. File > Open Windows Powershell > Open Windows Powershell as administrator
  7. هنگامی که از شما اجازه‌ی تغییر در سیستم به واسطه‌ی برنامه‌ی خواسته شده را داد روی Yes ضربه بزنید.
  8. در Power Shell عبارت \setup.exe —uninstall —system-level —verbose-logging —force-uninstall. را تایپ کنید و کلید اینتر را بزنید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کاربر

۱۳۹۹/۱۲/۲۳
نتیجه نداد