خانهاخبار
شیائومی پتنت گوشی با دو نمایشگر همراه با یک دوربین بزرگ را ثبت کرد

شیائومی پتنت گوشی با دو نمایشگر همراه با یک دوربین بزرگ را ثبت کرد

امروزه تولیدکنندگان تلفن همراه برای ساخت یک گوشی که از میان انواع مدل‌ها برجسته‌تر باشد کار سختی دارند.
۱۳۹۹/۴/۲۱

امروزه تولیدکنندگان تلفن همراه برای ساخت یک گوشی که از میان انواع مدل‌ها برجسته‌تر باشد کار سختی دارند. بیشتر پرچم‌دارها در بخش جلویی مشابه یکدیگر هستند و تفاوت‌ در بخش پشتی نیز به طراحی ماژول دوربین بازمی‌گردد.

حال شیائومی در حال کار بر روی یک گوشی است که اگر به مرحله تولید برسد قطعاً شگفت‌انگیز خواهد بود. طراحی منحصربه‌فرد این گوشی در آخرین پتنت ثبت‌شده از این شرکت چینی نظرها را به خود جلب کرده است.

image

 

این طراحی بر 2 اصل متمرکز است: نمایشگر و دوربین. دوربین خیلی جالب‌توجه یست بلکه ساختار خاص آن موردنظر است.

نمایشگر اصلی همچون  آبشار از لبه‌ها سرازیر است، آن‌قدر که گویی در تلاش است به پنل پشتی متصل شود. مشابه این طرح را قبلاً در می میکس آلفا دیده بودیم. در بخش پشتی نمایشگر دومی قرار دارد که با چند میلی‌متر فاصله از پایان محل جای‌گیری نمایشگر اصلی آغاز می‌شود.

دو سوم پنل پشتی را نمایشگر به تصرف خود درآورده است. حدس میزنیم این نمایشگر دوم جهت سلفی مورد استفاده قرار گیرد.

در باب صحبت درباره دوربین، باید بگوییم که فقط یک لنز وجود دارد اما خیلی بزرگ است به‌گونه‌ای که فضای باقی‌مانده در بخش پشتی در اختیار دوربین است. شیائومی برنامه دارد تا این لنز همچون دوربین‌های کامپکت از بدنه گوشی وسعت یابد. این احتمال وجود دارد که شیائومی از سنسور 108 مگاپیکسلی که وظیفه تصویربرداری می 10 پرو را بر عهده دارد در این هندست نیز به کار گرفته شود.

image

 

شیائومی با استفاده از لنز extendable جنگ تولیدکنندگان تلفن همراه بر سر زوم را وارد مرحله دیگری خواهد کرد. البته این مکانیسم سؤالاتی را هم در ذهن ایجاد می‌کند، همچون دوام و عمر تلفن و مقاومت آن در برابر آب.

ازآنجاکه در پتنت شاهد جزئیات هستیم این احتمال وجود دارد که شاهد نسخه واقعی آن در دنیای رقابت باشیم. این کانسپت چشم‌نواز می‌تواند تأثیر شگرفی بر دنیای عکاسی موبایل داشته باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)