خانهاخبار
تراشه اسنپدراگون 865 پلاس با قابلیت‌های گیمینگ معرفی شد

تراشه اسنپدراگون 865 پلاس با قابلیت‌های گیمینگ معرفی شد

کوآلکام رسما از تراشه میان‌نسلی خود با نام اسنپدراگون 865 پلاس رونمایی کرد. این دستگاه به‌زودی قرار است با تلفن‌هایی مثل ایسوس ROG Phone 3 و لنوو Legion به بازار بیاید.
۱۳۹۹/۴/۲۰

کوآلکام رسما از اولین تراشه‌ای رونمایی کرد که سرعت کلاک پردازنده مرکزی آن بیشتر از ۳ گیگاهرتز است. این شرکت پارسال در همین حوالی زمانی از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس پرده برداشت که از سرعت کلاک ۲.۹۶ گیگاهرتز بهره‌مند بود. حالا امسال اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس جایگزین آن می‌شود.

سرعت کلاک هسته اصلی پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس به ۳.۱ گیگاهرتز می‌رسد که نسبت به سرعت ۲.۸۴ گیگاهرتزی اسنپدراگون ۸۶۵ حدود ۱۰ درصد بیشتر است. این پردازنده چهار هسته بزرگ کریو ۵۸۵ دارد که به جز هسته اصلی بقیه با سرعت ۲.۴۲ گیگاهرتز کار می‌کنند. افزون بر این، چهار هسته کم‌توان با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز نیز در این تراشه وجود دارد.

این تراشه هم مثل مدل غیرپلاس اسنپدراگون ۸۶۵ از نمایشگرهای ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کند. با این حال، ۱۰ درصد احتمال بیشتری وجود دارد که امکان دستیابی به نرخ فریم‌های موردنیاز بازی‌ها بهتر فراهم شود، چون اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس از گرافیک آدرنو ۶۵۰ استفاده می‌کند که سرعت کلاک آن افزایش یافته است.

image

تغییر سخت‌افزاری بعدی در بخش ارتباطات رخ داده و حالا شاهد استفاده از FastConnect 6900 به جای 6800 هستیم. بدین ترتیب می‌توانید از وای‌فای 6E استفاده کنید که با کمک باند ۶ گیگاهرتزی قادر است حداکثر سرعت ۳.۲ گیگابیتی و تاخیر کمتر از ۳ میلی‌ثانیه‌ای را فراهم کند. به‌علاوه، این فناوری اجازه می‌دهد از بلوتوث ۵.۲ با apt X Adaptive برای دستیبابی به صدای ۹۶ کیلوهرتزی استفاده کنید و به آنتن بلوتوث دوگانه دسترسی داشته باشید.

تراشه جدید کوآلکام همچنان از مودم خارجی اسنپدراگون X55 استفاده می‌کند که از انواع شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری 5G پشتیبانی به عمل می‌آورد. واحدهای ISP و DSP آن تغییری نکرده و همچنان اسپکترا ۴۸۰ و هگزاگون ۶۹۸ است. اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس از شارژ سریع ۴.۰ پلاس به همراه کنترل هوش مصنوعی بهره می‌برد.

تا این لحظه رسما تایید شده که دو موبایل گیمینگ جدید قرار است از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده کنند. اولی ایسوس ROG Phone 3 است و دومی Lenovo Legion نام دارد. موبایل ایسوس در تاریخ ۱ مرداد معرفی می‌شود و موبایل لنوو نیز در ماه ژوئیه از راه می‌رسد اما هنوز تاریخ دقیقی برای رونمایی از آن اعلام نشده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Iman

۱۳۹۹/۴/۲۱
من منتظر 875 هستم که دارای یک هسته قوی X1 هست اون میترکونه